Skladatelj tedna

Stoletja glasbe v Notre Dame, 4. oddaja

Svetloba, presenetljivo jasna akustika in mističnost prostora so bile tiste, ki so glasbene umetnike, delujoče v pariški notredamski katedrali, navdihovale vse do danes.

65603421
epa07722578 The big organ is pictured during preliminary work in the Notre-Dame de Paris Cathedral three months after a major fire in Paris, France, 17 July 2019. French MPs on July 16 approved a law on the reconstruction of Notre-Dame, three months after flames ravaged the great Paris cathedral, but with the rebuilding process still mired in controversy. The April 15 fire destroyed the roof and steeple of the 850-year-old Gothic cathedral. Images of the ancient cathedral going up in flames sparked shock and dismay across the globe as well as in France, where it is considered one of the nation’s most beloved landmarks. EPA-EFE/STEPHANE DE SAKUTIN / POOL MAXPPP OUT
foto: mmc.rtvslo.si

Katedrala je skozi stoletja doživela številne padce in vzpone, hrepenenje po novem in svežem pa ni nikoli presahnilo. Kot ne presahne svetloba, ki se iz barvite rozete vsak dan usiplje na orgelske piščali. Nič presenetljivega, če so bile orgle v notredamski katedrali že kmalu v središču glasbenega dogajanja tega prostora. Zanimanje zanje je vse močneje naraščalo in doseglo vrhunec konec 19. stoletja, ko je Aristide Cavaillé -Coll tja postavil orgle s številnimi inovacijami; premogle so kar 86 registrov. In ko so zadonele orgelske miksture, je zasijala svetloba. Tudi v očeh slepega organista Louisa Vierna, ki je za ta inštrument namenil kar šest orgelskih simfonij. Svetloba, pa tudi presenetljivo jasna akustika in mističnost prostora so bile torej tiste, ki so v katedrali Notre Dame v Parizu navdihovale ne le vernike, pač pa tudi glasbenike. Tako je bilo vse do letošnjega požara, ki je, kot je upati, glasbena stremljenja nekaterih največjih umetnikov današnjega časa, kot je npr. orgelski virtuoz Olivier Latry, prekinil le začasno.