Predlogi

Ni najdenih zadetkov.


Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Operna jutranjica

4 epizod

4 epizod


Operni iztek četrtkove jutranjice poleg takšnih ali drugačnih opernih tehnikalij prinaša tudi antropološki, literarni, politični in sociološki pogled na to obliko glasbenega ustvarjanja.


22. 02. 2024

Händel v Londonu

Statistika o 36-ih operah v 30-ih letih je impresivna, še zlasti v luči težav, ki jih je moral Händel premagati v Londonu. Šlo je za najrazličnejše tekmece (obilje njegovega daru je namreč kmalu izzvalo veliko profesionalne zavisti), nagibanje aristokracije na stran tega ali onega ljubljenca pa je zadeve samo še poslabševalo. "Kako čudaški so kapriciozni motivi strankarske politike," je komentiral neki zgodovinar, ko so se začeli celo člani parlamenta opredeljevati za strani v tej svojevrstni operni vojni. Medtem ko je Händla podpirala ena vplivna družina, Giovannija Bononcinija pa druga, je svet opere postal politična arena, v konflikt pa sta se vpletli tudi dve ustanovi, dve prizorišči: Kraljeva glasbena akademija in Opera plemstva.


15. 02. 2024

Čarobni otroški svet

Baletna opera oziroma lirična fantazija v dveh delih in enem dejanju Otrok in uroki sodi med najuspešneje stvaritve Mauricea Ravela, saj zrcali vse podobe skladateljeve umetniške mentalitete, v njej iz parodije briljantno prehaja v ganljiv lirizem, iz resničnosti v fantastiko, od človeškega govora do onomatopeje.


08. 02. 2024

Prešernovo

Slovo od mladosti, Povodni mož, Pod oknom, Krst pri Savici; Danilo Švara, Jurij Fleischmann, Ljubo Rančigaj, Matija Tomc, Slavko Osterc; Rado Simoniti, Kristijan Ukmar, Ciril Cvetko, Demetrij Žebre; Orkester Slovenske filharmonije, zbor in orkester mariborske Opere, zbor in simfonični orkester RTV Ljubljana; Polde Bibič, Dragica Kovačič, Jože Kores, Ivan Krček, Štefan Kunštek, Alenka Vipotnik, Alenka Dernač Bunta, Štefka Drolc, Jože Zupan, Zdenka Štefančič, Zlata Ognjanović, Miroslav Brajnik.


01. 02. 2024

Pariška operna scena v času francoske revolucije

Ko se je 14. julija leta 1789 s padcem Bastilje začela francoska buržoazna revolucija, si ni mogel nihče predstavljati, kakšno vlogo bo v dramatičnih dogodkih, ki so sledili, odigrala opera, kajti do tedaj bi jo stežka označili za popularno demokratično obliko zabave, saj je bila (logično) namenjena plemstvu in aristokraciji – ta dva družbena sloja sta namreč sestavljala najvplivnejši del občinstva. Res pa je tudi, da je še pred izbruhom revolucije vendarle bilo tudi nekaj znamenj, da se zadeve obračajo; v 70ih in 80ih letih 18. stoletja so skladatelji in libretisti namenjali vse več zanimanja za meščanske téme, ki so jih črpali iz popularnega žanra Comédie larmoyante.


Domov V živo Podkasti Spored Kontakt