Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Komorne mojstrovine in izbor izstopajočih koncertov iz ponudbe Evropske zveze radijskih postaj.
Klavirski trio Sitkovecki je 22. maja letos nastopil v dvorani Wigmore v Londonu, v sklopu BBCjevega koncertnega cikla »The Lunchtime Concerts«. Člani zasedbe – violinist Aleksander Sitkovecki, violončelist Isang Enders in pianistka Wu Qian – so tam izvedli zanimiv in slogovno raznovrsten program, ki je obsegal skladbo Freakshow irskega skladatelja mlajše generacije Sama Perkina, Beethovnov redko izvajan Allegretto v B-duru, WoO 39 in repertoarno stalnico – Klavirski trio št. 2 v c-molu, op. 66 Felixa Mendelssohna, ki je delo posvetil Louisu Spohru.
30. marca letos sta v Avditoriju Artura Toscaninija Italijanske radiotelevizije RAI v Torinu zveneli Simfonija št. 39 v Es-duru Wolfganga Amadeusa Mozarta in Simfonija št. 45 v f-molu, Simfonija slovesa, Josepha Haydna. Izvedel ju je Nacionalni simfonični orkester RAI pod vodstvom Ottavia Dantoneja, uglednega italijanskega dirigenta, ki se posveča še zlasti poustvarjanju glasbe starejših obdobij, pretežno baroka.
Violinist Renaud Capuçon in pianist David Fray sta 27. avgusta lani nastopila v dvorani Angelike Kauffmann na festivalu Schubertiada v Schwarzenbergu. Poslušali bomo izbor skladb z njunega koncerta, ki je bil pretežno v znamenju glasbenih del Franza Schuberta. Predvajali bomo njuno izvedbo Sonate za violino in klavir št. 4 v c-molu, BWV 1017 Johanna Sebastiana Bacha, Sonate za violino in klavir v A-duru, D. 574 Franza Schuberta in Sonate za violino in klavir št. 1 v a-molu, op. 105 Roberta Schumanna.
20. novembra lani sta v dvorani Marjana Kozine v Slovenski filharmoniji na 4. koncertu lanske sezone cikla SiBrass nastopila pozavnist Žan Tkalec, član Orkestra Slovenske filharmonije in Trobilnega kvinteta Contrast, ter pianistka Nika Tkalec, ki pogosto spremlja mlade na tekmovanjih, avdicijah in recitalih, trenutno pa je profesorica klavirja na Glasbeni šoli Vrhnika in strokovna sodelavka na Akademiji za glasbo v Ljubljani. Spored je spletala glasba Josepha Jongena, Uroša Kreka, Paula Hindemitha, Sergeja Rahmaninova in Daniela Schnyderja.
Na koncertu Nove generacije, 3. koncertnem dejanju lanskega cikla SiBrass, sta 23. oktobra lani v dvorani Marjana Kozine v Slovenski filharmoniji v glavnih vlogah nastopili trobentačica Živa Žohar in basovska pozavnistka Ana Knez, spremljali sta ju Bojana Karuza in Mateja Hladnik. Živa Žohar in Ana Knez sta bili za nastop na 3. koncertu cikla SiBrass 2022 izbrani ob pomoči razpisa kot najprepričljivejši mladi glasbenici, njuna nastopa na koncertnem dogodku pa sta se prepletala zglasbenimi deli Georgeja Enescuja, Ernsta Sachseja, Nine Šenk, Aleksandra Lebedeva, Théa Charlierja, Eugena Bozzaja in Guya Ropartza.
Nadaljujemo predvajanje posnetkov, nastalih na koncertih v sklopu lanske sezone cikla SiBrass. Prvi del oddaje bodo zapolnile Liturgične fanfare Henrija Tomasija, ki jih je Trobilni ansambel SiBrass pod umetniškim vodstvom belgijskega trobentača Jeroena Berwaertsa izvedel 7. maja lani na uvodnem koncertu lanske sezone cikla v dvorani Marjana Kozine v Slovenski filharmoniji, drugi del pa bo v znamenju Kvinteta za trobila št. 4 Viktorja Evalda, ki ga je 18. septembra lani na istem prizorišču na 2. koncertu cikla izvedel uveljavljeni nemški trobilni kvintet Ensemble Schwerpunkt.
Predvajamo posnetke s klavirskega recitala Zuzanne Pietrzak, ki je 18. avgusta 2020 nastopila v Chopinovem dvorcu, v kraju Duszniki Zdrój na Poljskem, v sklopu tamkajšnjega Mednarodnega Chopinovega klavirskega festivala. Mlada poljska pianistka je izvedla Sonato za klavir št. 2 v gis-molu, op. 19, »Sonato fantazijo«, Aleksandra Skrjabina, Nokturno v e-molu, op. 72, št. 1 in Štiri mazurke, op. 41 Frédérica Chopina ter Sonato za klavir v h-molu, S. 178 Franza Liszta.
Tokratno in še nekaj naslednjih oddaj namenjamo izboru posnetkov s koncertov lanske sezone cikla SiBrass. Cikel je namenjen še zlasti promociji raznovrstne, tudi tehtnejše umetnostne glasbe za različne trobilne zasedbe, nastale ali izvirno zamišljeno za trobila ali kot aranžmaji drugih skladb. Na 1. koncertu lanske sezone, ki je bil 7. maja v dvorani Marjana Kozine v Slovenski filharmoniji, so nastopili člani trobilnega ansambla SiBrass, kot umetniški vodja pa je z ansamblom gostoval sloviti belgijski trobentač Jeroen Berwaerts, ki je tudi kuriral koncertni program omenjenega dogodka. Tokrat na sporedu glasba Gallusa, Griega, Rautavaare, Nystedta in Purcella.
Češki filharmonični trio, ki ga sestavljajo violinist Jiři Vodička, violončelist Vaclav Petr in pianist Martin Kasik, je 10. junija lani nastopil v grajski dvorani v mestecu Litomyšl v Pardubiškem okraju nedaleč od poljske meje. Spored koncerta, ki je sodil v sklop tamkajšnjega poletnega festivala Smetanov Litomyšl, je bil v znamenju čeških skladateljev. Predvajali bomo izbor treh skladb s sporeda: Klavirski trio v g-molu, op. 15 Bedřicha Smetane, Bergerettes Bohuslava Martinůja, najprej pa Elegijo Josefa Suka.
Na koncertu, ki je 5. junija letos potekal v dvorani Wigmore v Londonu, so člani zasedbe Orsino izvedli Stavek za pihalni sekstet, delo komaj 16-letnega Benjamina Brittna, Pihalni kvintet v Es-duru, op. 88, št. 2 Antonina Reiche in pihalni sekstet z naslovom Mladi Leoša Janačka, ki se je s tem sekstetom navezal predvsem na svoje mladostne spomine. Glasbeniki v tem sestavu sodelujejo vse od leta 2018, ko so se prvič zbrali na koncertu v sklopu festivala Aldeburgh. Ansambel sestavljajo flavtist Adam Walker, oboist Nicholas Daniel, klarinetist Matthew Hunt, fagotistka Amy Harman, hornist Alex Frank-Gemmill in basklarinetist Peter Sparks.
Posnetek koncerta violinistke Patricije Kopačinske in pianista Fazila Sayja, ki sta 6. decembra lani nastopila v Veliki dvorani univerze Sapienza v Rimu. Fazil Say je pianist izjemnih tehničnih razsežnosti, tudi skladatelj in improvizator, ki spaja klasično glasbo s primesmi drugih zvrsti. S Patricijo Kopačinsko, violinistko s popolnoma svojevrstnim poustvarjalnim izrazom, kot duo sodelujeta in koncertirata že od leta 2004. Tokrat bomo predvajali izbor skladb z njunega koncerta, ki je del koncertne turneje ob izdaji njune nove zgoščenke. Poslušali bomo izvedbo Sonate za violino in klavir št. 3 v d-molu, op. 108 Johannesa Brahmsa in Sonate za violino in klavir št. 1 v cis-molu, Sz. 75 Béle Bartóka.
Predvajamo posnetek radijskega koncerta japonske komorne zasedbe Aoi Trio, ki je 7. junija lani nastopila v dvorani Japonske radiotelevizije NHK v Osaki. V klavirskem triu Aoi umetniške sile združujejo Kyoko Ogawa (violina), Yu Ito (violončelo) in Kosuke Akimoto (klavir). Osrednje delo sporeda je bil Klavirski trio št. 1 v d-molu, op. 32 Antona Arenskega, program pa so dopolnili še odlomki iz klavirskih triev Josepha Haydna, Franza Schuberta in Ludwiga van Beethovna. Trio Aoi deluje od leta 2016 naprej, na leto izvede 20 komornih koncertov na Japonskem in po Evropi, svoj največji uspeh pa je dosegel leta 2018, ko je postal prejemnik prve nagrade čislanega Mednarodnega glasbenega festivala ARD šele kot 5. klavirski trio v zgodovini tega tekmovanja.
Predvajamo posnetke s koncerta violinista Ninga Fenga in pianista Thomasa Hoppeja, ki sta 8. maja letos nastopila v dvorani Wigmore v Londonu. Na koncertu v sklopu BBC-jevega koncertnega cikla "The Lunchtime Concerts" sta izvedla Suito v starem slogu Alfreda Šnitkeja, Špansko ljudsko suito Manuela de Falle, tri stavke glasbe za balet Romeo in Julija Sergeja Prokofjeva in Suito iz scenske glasbe k Shakespearjevi komediji Mnogo hrupa za nič, op. 11 Ericha Wolfganga Korngolda.
Ruska violinistka Alina Ibragimova in francoski pianist Cédric Tiberghien sta 15. maja letos nastopila v londonski dvorani Wigmore, v sklopu BBC-jevega cikla komornih koncertov The Lunchtime Concerts. Uveljavljena glasbenika sta tam izvedla prvo in drugo sonato za violino in klavir Roberta Schumanna, dvema osrednjima deloma sporeda pa sta dodala še Schumannovo Večerno pesem, op. 85, št. 12 v priredbi Leopolda Auerja. Robert Schumann je leta 1850 na mestu glasbenega direktorja mesta Düsseldorf nasledil Ferdinanda Hillerja. Tamkajšnje mestne oblasti in glasbeniki v zboru in orkestru so bili sprva navdušeni nad prihodom zakoncev Schumann, toda začetno navdušenje je hitro uplahnilo; člani orkestra so bili nezadovoljni z njegovim umetniškim vodstvom in dirigiranjem, za preveč muhasto se je izkazala tudi Schumannova osebnost. Nezadovoljstvo pa je bilo obojestransko; to se delno kaže tudi v leta 1851 nastali Violinski sonati v a-molu. Schumann naj bi namreč vodji Düsseldorfskega orkestra izjavil, da jo je ustvarjal v obdobju, ko je bil "zelo jezen na nekatere ljudi". S sonato za violino in klavir ni bil zadovoljen, zato je le nekaj tednov pozneje – novembra 1851 – zložil še drugo Violinsko sonato in v enem izmed pisem zapisal takole: "Ni mi bila všeč prva violinska sonata, zato sem napisal še drugo, upam, da je kaj boljša."
Danesin prihodnjič predvajamo posnetke klavirskega recitala Paula Lewisa, ki je celoten koncertni program, izveden 29. aprila letos v dvorani Wigmore v Londonu, namenil glasbi Franza Schuberta. Schubertova klavirska dela so poleg Beethovnovih jedro repertoarja tega priznanega angleškega pianista. Na aprilskem recitalu je izvedel tri klavirske sonate iz Schubertovega poznega opusa ter jim dodal še en Glasbeni utrinek. Tega boste skupaj z najobširnejšim delom sporeda – Sonato št. 16 v a-molu, D. 845 slišali prihodnjič; tokrat pa Sonati št. 15 v C-duru, D. 840 z vzdevkom 'Reliquie' in št. 13 v A-uru, D. 664.
Kvartet Casals in pianist Christian Blackshaw sta 28. avgusta lani nastopila v samostanu Vilabertran v bližini katalonskega mesta Girona na skrajnem severovzhodu Španije. Glasbeniki so na sklepnem koncertu tamkajšnjega koncertnega cikla Schubertiade v Vilabertranu izvedli Godalni kvartet št. 1 v C-duru, op. 49 Dmitrija Šostakoviča in Klavirski kvintet v A-duru, op. 81 Antonina Dvoržaka, ki je v tem svojem delu zanj značilno lirično izraznost prepletel s prvinami češke ljudske glasbe. Kvartet Casals je nastopil v zasedbi: Abel Tomàs-Realp in Vera Martínez-Mehner – violina, Jonathan Brown – viola in Arnau Tomàs-Realp – violončelo.
Recital mladega izraelskega pianista Toma Borrowa v londonski dvorani Wigmore. Na sporedu Italijanski koncert Johanna Sebastiana Bacha, Preludij, koral in fuga Cesarja Francka in Variacije na Corellijevo temo Sergeja Rahmaninova. Tom Borrow je aktualni BBC-jev Umetnik nove generacije.
Komorna glasba dveh skladateljev pianistov Wolfganga Amadeusa Mozarta in Gabriela Fauréja. Predvajamo posnetke s koncerta ansambla Nash, ki je 17. aprila letos nastopil v dvorani Wigmore v Londonu, v sklopu BBC-jevega koncertnega cikla The Lunchtime Concerts. Ansambel Nash redno nastopa v omenjenem ciklu kot rezidenčni ansambel. Na aprilskem koncertu je izvedel komorno različico Mozartovega Klavirskega koncerta št. 14 v Es-duru, ki je posvečen skladateljevi nadarjeni učenki Barbari von Ployer, nečakinji salzburškega uradnika na cesarskem dvoru na Dunaju, in Fauréjev Klavirski kvartet št. 1 v c-molu, op. 15, nastal v za skladatelja težavnem obdobju, v katerem je doživljal svojevrstno eksistencialno krizo.
Britanska glasbenika, brata Paul Watkins (violončelo) in Huw Watkins (klavir), sta 2. januarja letos nastopila v londonski dvorani Wigmore. Tam sta v sklopu BBC-jevega cikla komornih koncertov »The Lunchtime Concerts« izvedla Sonato za violončelo in klavir Clauda Debussyja, Pet skladb v ljudskem tonu Roberta Schumanna, leta 2008 nastalo delo z naslovom Roseland Michaela Zeva Gordona, ki se z naslovom navezuje na spokojno pokrajino na jugozahodnem delu grofije Cornwall, in Sonato za violončelo in klavir št. 2 v g-molu Gabriela Fauréja.
Oddajo Sobotni koncert tokrat po dolgem času namenjamo čisti simfonični glasbi - Simfoniji št. 39 v Es-duru Wolfganga Amadeusa Mozarta in Simfoniji št. 45 v f-molu, znani tudi kot Simfonija slovesa, Josepha Haydna. Deli je 30. marca letos v Avditoriju Artura Toscaninija Italijanske radiotelevizije RAI v Torinu izvedel Nacionalni simfonični orkester RAI pod vodstvom Ottavia Dantoneja, uglednega italijanskega dirigenta, ki se posveča še zlasti poustvarjanju glasbe starejših obdobij, pretežno baroka.