Predlogi

Ni najdenih zadetkov.


Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Esej na radiu

5 epizod

5 epizod


Esej, ki uporablja poezijo ali prozo drugih avtorjev, da bi iz nje zgradil svet, ki bi omogočal razumevanje tistega, o čemer razpravlja.


27. 6. 2022

Tone Pavček: Slovenska suverenost – kaj je to?

V Cankarjevem domu v Ljubljani je bilo 15. in 16. novembra 1988 drugo zborovanje slovenskih kulturnih delavcev. Kulturniki so govorili na temo Suverenost slovenskega naroda. Med njimi je bil tudi pisatelj Tone Pavček. Njegovo besedilo z naslovom Slovenska suverenost - kaj je to? je izšlo v reviji Sodobnost leta 1989. "Mi sicer vemo, da imamo prav, da drugi grešijo zoper naš in svoj zakon, a bomo o tem dostojanstveno molčali. Še več: poljubljamo palico, ki nas tepe. Toliko o tem sprevrženem vidiku naše suverenosti." Vmesni glasbeni vložki, ki jih je izbral Mihael Kozjek, so odlomki iz Nokturna za godala Janija Goloba; igral je Komorni orkester RTV Ljubljana pod vodstvom Uroša Lajovca. Tonski mojster Vojko Kokot, bralca Jasna Rodošek in Jure Franko.


20. 6. 2022

Dane Zajc: Repetentska klop

Pesnik, dramatik in esejist Dane Zajc se je rodil leta 1929 v Zgornji Javoršici. Njegov pesniški in dramski opus obsega osem izvirnih knjig pesmi in sedem dram za odrasle. Za svoje ustvarjanje je prejel več nagrad. Njegov esej Repetentska klop je izšel v Novi reviji v začetku leta 2001. "V kaj se spreminja tisočletni sen? V prazno samohvalo, v sklicevanje na vrednote, ki jih že zdavnaj ni več. Skupna plebiscitarna volja, tista izpred desetihi let, se je razletela na koščke. Spremenila se je v grabežljivost. Naše sanje pa v pritlikavost. V tiholazno mrgolenje nepoštenosti." Esej je z glasbenimi vložki opremil Mihael Kozjek; to so bili odlomki iz Passacaglie za kitaro solo Aleša Strajnarja v izvedbi kitarista Andreja Grafenauerja. Tonski mojster je bil Vito Plavčak, bralca Mateja Perpar in Jure Franko.


13. 6. 2022

Lara Gobec: Sonata št. 2 in Ljudje, ki objemajo drevesa, se mi ne zdijo nori

Pesnica in publicistka Lara Gobec je rojena v Celju v samem začetku tisočletja. Dva svoja kratka eseja Sonata št. 2 in Ljudje, ki objemajo drevesa, se mi ne zdijo nori je objavila februarja in marca letos v spletni izdaji LUD Literature. "Rada spajam različne veje umetnosti. Poslušam glasbeno podlago za Evforijo, ko pišem ali berem poezijo. Ali pa le strmim skozi okna na vlaku, pred mano se razprostirajo temne skale, ob katere udarja Sava, in poslušam Visions of Gideon – Vizijo Gideona ameriškega pevca, pisca besedil in multiinstrumentalista Sufjana Stevensa: skoraj kot bi bila v filmu Pokliči me po svojem imenu. Si mislim: o tem bom nekoč pisala. In tisti čudni tip na vlaku, ki ves zadet jé svoj čips, za trenutek izgine." Za glasbene vložke je poskrbel Mihael Kozjek; ti so odlomki iz Nokturna št. 6 v g-molu, op. 15, št. 3 Frédérica Chopina, pri klavirju je bil Claudio Arrau. Tonski mojster David Lap, bralca Eva Longyka Marušič in Jure Franko.


6. 6. 2022

Or Ettlinger: Spogledovanje s piedestalom

Vlada Republike Slovenije je leto 2022 razglasila za Plečnikovo leto. Ob 150-letnici rojstva arhitekta Jožeta Plečnika se letos vrstijo številna obeležja. V prispevku Spogledovanje s piedestalom nemškega vizualnega umetnika, teoretika in docenta na Fakulteti za arhitekturo Univerze v Ljubljani dr. Ora Ettlingerja, izšel je v reviji Sodobnost leta 2008, prevedla ga je Dušanka Zabukovec, preberemo ta uvod: "Kot tujca, ki objavlja članek o Jožetu Plečniku v slovenski kulturni reviji, me je zanimalo, kakšna nova in dragocena spoznanja bi lahko prispeval k tako na široko obravnavani temi, kot je ta. Zato se tega ne bom lotil s pokoravanjem uveljavljenemu vedenju o Plečnikovem delu ali z objavljanjem novih podatkov o njem. Članek je prej način razkrivanja mojega postopka spoznavanja in razlogov, zakaj me je njegovo delo tako očaralo. Upam, da bodo osebni vtisi omogočili nov pogled na dobro znano snov – in bralcu morda celo omogočili, da ga sam znova odkrije." Esej je z glasbenimi vložki opremil Mihael Kozjek; to so odlomki iz Menueta iz skladbe A Downland Suite Johna Irelanda v izvedbi godalnega ansambla Guildhall pod vodstvom Roberta Salterja. Tonski mojster Robert Markoč, bralca Jasna Rodošek in Jure Franko.


30. 5. 2022

Iva Božič: Vsi njegovi otroci so izgubljeni

Avtorica Iva Božič je diplomirala na ljubljanski filozofski fakulteti in se kmalu potem odpravila v Pariz. V prispevku Vsi njegovi otroci so izgubljeni, ki je izšel v spletni objavi LUD Literature 8. marca 2019, se ob srečanju z avtorji, ki so izbrali francoščino kot leposlovni jezik, predvsem z libanonskim Aminom Maaloufom, sooča z vprašanjem izbire jezika ter izražanjem vrednot, svobode in narodne pripadnosti. "Morda sem to dvojnost jezika vseeno sama še toliko laže prepoznala, ker mi je vse bliže. Vsi tisti trenutki, ko ugotoviš, da nekatere fraze govoriš le še v enem izmed svojih jezikov, da nekatere v vsakem izmed njih spreminjajo pomen ali domeno ... Ne nazadnje rahlo razočaranje, ko tvoj najljubši jezik postane tako vsakdanji, da se spusti na raven obrabljenih fraz tipa ,ben voila ça va quoi' in je znova lep šele, ko ga spet slišiš, včasih po zaslugi tistih glasbenikov, ki vztrajajo pri tradiciji šansona in jo modernizirajo, ne da bi izgubila lepoto pripovedi ali jezika." Esej je z glasbenimi vložki opremil Mihael Kozjek; to so odlomki iz Fantazije za flavto in klavir Gabriela Fauréja v izvedbi flavtistke Irene Grafenauer in pianista Michaela Grandta. Tonski mojster je Robert Markoč, bralca Jasna Rodošek in Jure Franko.


Domov V živo Podkasti Spored Kontakt