Spoznavamo zgodovino našega godbeniškega izročila, integralna dela repertoarja pihalnih orkestrov in klasične mojstrovine s poudarkom na trobilih.
V drugi iz niza oddaj iz krajšega sklopa, v katerem predstavljamo posnetke celotnega rednega dela koncerta Orkestra Slovenske vojske, ki je bil izveden 19. oktobra leta 2024 v Gallusovi dvorani, predvajamo glasbo Johna Williamsa: Eskapade iz filma Ujemi me, če me moreš in potpuri glasbenih tem iz filmov Vojna zvezd, ki jih je za pihalni orkester priredil Johan de Meij. Solisti bodo saksofonisti Tadej Drobne, Nina Klinar in Melinda Urh, na vibrafonu bo Peter Jeretina, na kontrabasu pa Klemen Krajc. Orkester Slovenske vojske vodi Mitja Dragolič.
V tej, pa tudi v dveh prihodnjih oddajah se boste naužili svežega, plemenitega in nadvse ubranega zvoka Orkestra Slovenske vojske, katerega kakovost zadnja leta pod vodstvom Mitje Dragoliča slišno raste. Predstavili vam bomo celotni redni del koncerta, ki so ga 19. oktobra leta 2024 imeli v Gallusovi dvorani. Na njem so naši vojaki najprej ponudili svojim godbenikom, da se izkažejo kot solisti, povabili zraven sijajne vokalne soliste in v zadnji točki dobrodušno dali še priložnost dijakom trobilnih oddelkov vseh slovenskih srednjih glasbenih šol. Spored je bil izrazito poljudno naravnan, a z vsaj eno točko, v kateri so glasbeniki tudi zahtevnejšim poslušalcem ponudili pravi umetniški presežek. V prvi oddaji predstavjamo dva venčka priredb filmske glasbe, ki zagotovo sodita v popularni del: najprej boste slišali glasbo iz kultnih špageti vesternov, ki jo je zložil Ennio Morricone, v priredbah Johana de Meija in Mitja Dragoliča, potem pa Simfonično suito iz filma Pirati iz Karibov Hansa Zimmra v priredbi Erika Rozendoma.
Sklepamo niz treh oddaj, v katerih predstavljamo posnetke z božično-novoletnega koncerta Papirniškega pihalnega orkestra Vevče, ki je 8. decembra nastopil v Gallusovi dvorani Cankarjevega doma. Tam že vrsto let prireja slavnostne božično-novoletne koncerte, tokratni koncertni program pa je imel naslov Pod severnim sijem. Tokrat je najprej na sporedu najobsežnejše delo koncerta – tristavčna skladba Življenje v prestolnici finskega skladatelja Tima Forsströma, zatem pa se bodo zvrstili še Galop koebenhavnske parne lokomotive Hansa Christiana Lumbyeja, koračnica Papyros Vinka Štrucla in V dvorani gorskega kralja Edvarda Griega.
Nadaljujemo niz oddaj, v katerih predvajamo posnetke z nedavnega božično-novoletnega koncerta Papirniškega pihalnega orkestra Vevče. Ta je 8. decembra nastopil v Gallusovi dvorani Cankarjevega doma. Koncertni program je imel naslov Pod severnim sijem. Že naslov delno razkriva rdečo nit prazničnega koncerta ljubiteljskega pihalnega orkestra iz Vevč; spored je namreč spletla večinoma glasba skladateljev, ki prihajajo z evropskega severa ali pa so tam našli navdih za svoja dela. Prejšnji teden smo predvajali štiri uvodna, izključno instrumentalna dela sporeda, danes pa smo za predvajanje izbrali naslednje štiri točke programa – pri prvi in tretji izmed njih se je Papirniškemu pihalnemu orkestru Vevče pridružil še Mešani komorni zbor Ljubljanski madrigalisti, ki ga je pripravila zborovodja Alenka Podpečan, zadnjo, četrto točko današnjega izbora pa je izvedel zbor sam. Izbor sestavljajo simfonična pesnitev Finlandija Jeana Sibeliusa, pesem Rdečenosi jelenček Rudolf Johnnyja Marksa, ki jo je v instrumentalno preobleko za pihalni orkester odel Naohiro Iwai, venček božičnih napevov The Spirit of Christmas Jacoba de Haana in slovenska narodna pesem Na gori je moj dom v zborovski uglasbitvi Jana Trilerja. Dirigent je Miha Kosec.
Z novim letom začenjamo tudi nov niz oddaj, v katerih predstavljamo posnetke z nedavnega božično-novoletnega koncerta Papirniškega pihalnega orkestra Vevče, ki je 8. decembra nastopil v Gallusovi dvorani Cankarjevega doma. Koncertni program je imel naslov Pod severnim sijem, z naslovom torej, ki delno že razkriva rdečo nit tokratnega prazničnega koncerta tega odličnega ljubiteljskega pihalnega orkestra z Vevč. Spored je namreč spletala glasba skladateljev, ki ali prihajajo z evropskega severa ali pa so tam našli navdih za svoja dela; oziroma, kot je zapisano tudi v koncertnem listu: »vabimo vas pod severni sij, da izkusite drobce iz skandinavskega življenja, kulture in zgodovine«. Papirniški pihalni orkester Vevče je na koncertu vodil dirigent Miha Kosec, najprej pa predvajamo koncertno koračnico Landlov Øyvinda Stranda, legendo za pihalni orkester z naslovom Vikingi Lionela Beltrána-Cecilie, priredbo teme Pike Nogavičke Konrada Elfersa in skladbo Aurora Borealis ameriškega skladatelja Rossana Galanteja.
Končuje se leto in z njim dve »dodatni« oddaji iz niza Godba iz Galicije, v katerih smo vam predstavili izvrstno poklicno Mestno godbo iz A Coruñe, največjega mesta zgodovinske pokrajine Galicije na skrajnem severozahodu Pirenejskega polotoka. Ker je že vse v znamenju odpiranja penine, vam zdaj postrežemo s pravo glasbo. Začeli bomo s predigro k Straussovem Netopirju, slišali še čardaš iz iste operete, potem arijo iz Leharjeve Vesele vdove in za konec znamenito skladbo Summertime iz Gershwinove opere Porgy in Bess. Gostja pevka bo Astrid Crone, kapelnik pa Henrie Adams.
Ob koncu leta se bomo soočili z večnim vprašanjem, ali se poje več zapečenega ali zarečenega kruha; kljub odpovedi zadnje oddaje iz niza Godba iz Galicije podaljšujemo predstavitev izvrstne poklicne Mestne godbe iz A Coruñe, največjega mesta zgodovinske pokrajine Galicije na skrajnem severozahodu Pirenejskega polotoka. Božično-novoletni čas je tudi čas številnih prazničnih koncertov, na katerih prevladujejo odlomki najbolj priljubljenih opernih del. In tako vam bodo v prvem delu oddaje Galičani pod vodstvom Holandca Henrija Adamsa in holandske sopranistke Astrid Crone zaigrali Uvod k prvemu dejanju Verdijeve Traviate in arijo É Strano iz iste opere, potem pa še znameniti Simfonični intermezzo iz Mascagnijeve Cavalerie Rusticane ter romanco Voi Lo sapete o mamma iz tega dela. V preostanku oddaje pa boste po več kot letu dni znova slišali čudovito arijo po Shakespearovem sonetu I Shall Love but Thee Flamca Jana Van der Roosta s solistko Anneke Luyten in Kraljevo nizozemsko godbo pod vodstvom kapelnika Tijmena Botme.
Prišli smo do osme in hkrati sklepne oddaje niza, v katerem predstavljamo izvrstno poklicno Mestno godbo iz A Coruñe, največjega mesta zgodovinske pokrajine Galicije na skrajnem severozahodu Pirenejskega polotoka. Tudi v Galiciji uprizarjajo bikoborbe in teh ni brez godbe, ki strastno igra pasodoble, zato boste za konec ter še vedno pod vodstvom Marcela van Breeja poslušali tele zimzelene španske melodije: Grobovo Toro Rojo, Rotundo Joseja Represasa, Talensevo Tercio de Quites, Nervo Manuela Rojasa, El Andaluz Francisca Abalosa, Ole Toronto Ferrerja Ferrana, slovito Marquinovo España Cani in za konec še Sierrov Celito.
Prehajamo v sklepno četrtno predstavitve izvrstne poklicne Mestne godbe iz A Coruñe, največjega mesta zgodovinske pokrajine Galicije na skrajnem severozahodu Pirenejskega polotoka. V izvedbi Mestne godbe iz A Coruñe pod vodstvom Marcela van Breeja predvajamo izbor sedmih krajših skladb španskega značaja: Amparito Roca Jaimeja Texidorja, Camino de Rosas Joseja Franca, Lopejevo Gallito, Aguero Joseja Franca, Fiesto en Sevilla Ricarda Dorada, El Arte de Cuchares Pastorja Celda, za konec pa še El Gato Montes Manuela Penelle.
Nadaljujemo niz oddaj, v katerih predstavljamo posnetke s koncerta Rambazamba, ki je bil 15. septembra v dvorani Ondine Otte Klasinc v Mariboru, v sklopu Festivala Maribor. Koncertni večer Rambazamba so v Mariboru pod imenom Trio Wieder, Gansch & Paul zaznamovali trije izvrstni trobilci: trobentač Thomas Gansch, pozavnist Leonhard Paul in tubist Albert Wieder. Glasbeniki izhajajo iz slovite »glasbenogledališke« zasedbe Mnozill Brass in so v zadnjih letih redni gostje slovenskih koncertnih odrov. V prvih dveh oddajah smo predstavili posnetke skladb, ki so jih izvajali zgolj člani omenjenega trobilnega tria, prejšnji ponedeljek pa smo predvajali izbor skladb, ki so jih skupaj z Ganschem, Paulom in Wiederjem izvedli člani Trobilnega ansambla SiBrass. Tudi tokrat predstavljamo izbor skladb, ki so jih skupaj izvedli Trio Wieder, Gansch & Paul ter Trobilni ansambel SiBrass.
Po nekaj tednih se vračamo k nizu oddaj, v katerih predstavljamo posnetke s koncerta, imenovanega Rambazamba, ki je bil 15. septembra v dvorani Ondine Otte Klasinc v Mariboru. Koncertni večer v sklopu Festivala Maribor so zaznamovali trije izvrstni trobilci, ki nastopajo pod imenom Trio Wieder, Gansch & Paul: trobentač Thomas Gansch, pozavnist Leonhard Paul in tubist Albert Wieder. Glasbenikom se je v drugem delu koncerta pridružil še Trobilni ansambel SiBrass in tokrat v njihovih skupnih izvedbah predstavljamo priredbi valčka Slovenija, od kod lepote tvoje bratov Slavka in Vilka Avsenika ter Sarajevske koračnice Juliusa Fučika in avtorski deli Thomasa Ganscha z naslovoma New Orleans oziroma Sad Day.
Prehajamo v sklepno polovico predstavitve izvrstne poklicne Mestne godbe iz A Coruñe, največjega mesta zgodovinske pokrajine Galicije na skrajnem severozahodu Pirenejskega polotoka, obenem pa je to šesta zaporedna oddaja tega sklopa in tudi končna v portretu skladatelja Ferrera Ferrana. Predvajamo Ferranov Koncert za rog in godbo, imenovan Gjallarhorn, ter andaluzijsko fantazijo za simfonično godbo z naslovom Lopez Odero.
Še vedno smo pri predstavitvi izvrstne poklicne Mestne godbe iz A Coruñe, največjega mesta zgodovinske pokrajine Galicije na skrajnem severozahodu Iberskega polotoka. Tako kot prejšnjič pa prihodnjič, boste tudi zdaj slišali izvirna dela najbrž enega najpomembnejših španskih še živih ustvarjalcev za to zvočno zasedbo – Ferrera Ferrana. Skladatelj, po rodu sicer iz Valencie, se bo tokrat predstavil z dvema razburljivima skladbama: s trostavčno Suito Sincrònico ter s koncertno pasakaljo El Meu laio.
Vračamo se k predstavitvi izvrstne poklicne Mestne godbe iz A Coruñe, največjega mesta zgodovinske pokrajine Galicije na skrajnem severozahodu Pirenejskega polotoka. Tokrat bo ta godba pod vodstvom Marcela van Breeja zaigrala dve deli enega najpomembnejših španskih še živih ustvarjalcev za to zvočno zasedbo – Ferrera Ferrana. Najprej simfoničen prizor z naslovom La Torre de Hércules, posvečen najbrž najbolj prepoznavni znamenitosti A Coruñe, skoraj dva tisoč let staremu mogočnemu svetilniku, ki ga uporabljajo že vse od časa prvih dinastij Rimskega cesarstva, nato pa še skladbo, zloženo za orkester z Bavarske z naslovom Südwind Overture, kakor se tista godba tudi imenuje.
Nadaljujemo niz oddaj, v katerih predstavljamo posnetke s koncerta, imenovanega Rambazamba, ki je bil 15. septembra v dvorani Ondine Otte Klasinc v Mariboru. Koncertni večer v sklopu Festivala Maribor so zaznamovali trije izvrstni trobilci, ki nastopajo pod imenom Trio Wieder, Gansch & Paul: trobentač Thomas Gansch, pozavnist Leonhard Paul in tubist Albert Wieder. Najprej predstavljamo aranžma džezovskega standarda Valček za Debby Billa Evansa iz leta 1962. Sledi precej sodobnejša uspešnica Taylor Swift z naslovom Shake It Off – Otresi se, nato zanimiv aranžma avstrijske narodno-zabavne klasike z naslovom Der Weltverdruss (Sitnosti sveta), sklop štirih skladb pa zaokrožuje Tombo in 7/4 z albuma Fingers brazilskega džezovskega glasbenika in tolkalca Airta Moreire.
V novem nizu oddaj predstavljamo posnetke s koncerta Rambazamba, na katerem so pod imenom Trio Wieder, Gansch & Paul nastopili trije izvrstni tuji trobilci, poleg njih pa v drugem delu koncerta še člani Trobilnega ansambla SiBrass in povsem ob koncu še Pihalni orkester Pošta Maribor. Koncert je bil 15. septembra v dvorani Ondine Otta Klasinc v Mariboru del Festivala Maribor. V omenjenem triu igrajo trobentač Thomas Gansch, pozavnist Leonhard Paul in tubist Albert Wieder, glasbeniki, ki so že prej – in še vedno sodelujejo tudi v sloviti "glasbenogledališki" zasedbi Mnozill Brass. V zadnjih letih so redni gostje slovenskih koncertnih odrov; kot člani zasedbe Mnozill Brass so februarja letos očarali polno Gallusovo dvorano Cankarjevega doma, kot Trio Wieder, Gansch & Paul pa so nastopili spomladi leta 2021 v Slovenski filharmoniji na koncertu v sklopu cikla SiBrass. Tedaj so se predstavili z večplastnim programom, ki zajema množico priredb žanrsko in slogovno raznovrstnih glasbenih del, kot tudi izvirna dela. In zelo podoben je bil tudi koncertni program Rambazamba na Festivalu Maribor.
Še vedno predstavljamo izvrstno poklicno Mestno godbo iz A Coruñe, največjega mesta zgodovinske pokrajine Galicije na skrajnem severozahodu Pirenejskega polotoka. Tokrat bo ta izvrstna godba zaigrala priredbo glasbe zgodnjega baleta Dmitrija Šostakoviča z naslovom Korenjak iz leta 1931, v katerem si je dovolil do konca izživeti svojo pikro in jedko dušo, ki ji ni bilo tuje najbolj neposredno norčevanje, kar ga zmore glasbeni jezik. Nikoli drugje ni bil tako blizu niti Petruški Stravinskega ne Pavlihi Prokofjeva in poslušalci boste nemalo presenečeni, kako odlično ta glasba deluje v godbeniški preobleki. Mestno godbo iz A Coruñe vodi Marcel van Bree, Šostakovičevo glasbo pa je za godbo priredil Jean Cosemans.
Predstavljamo izvrstno poklicno Mestno godbo iz A Coruñe, največjega mesta zgodovinske pokrajine Galicije na skrajnem severozahodu Pirenejskega polotoka. Zadnjič smo resda na kratko omenili globoko ukoreninjeno keltsko dušo tega konca sveta, a smo se tudi zaradi Hačaturjanove glasbe za gledališko predstavo Valencijska vdova bolj osredotočili na zgodovinski pojav dveh Iberij – na zahodu in vzhodu. A tokratni prvi izbor glasbe bo jasno nakazoval na keltske povezave, saj vam bomo predvajali Štiri škotske plese Malcolma Arnolda, plese s še enega konca sveta, na katerem živo zvenijo gajde (ali dude), po galicijsko kar gaita.
V novem sklopu oddaj predstavljamo izvrstno poklicno Mestno godbo iz A Coruñe, največjega mesta zgodovinske pokrajine Galicije na skrajnem severozahodu Iberskega polotoka. Skladatelju Aramu Hačaturjanu je zvočnost Zahodne Iberije najbrž podzavestno plala v žilah in še takrat, ko je jasno poudarjal kavkaško ljudskost svoje glasbe, poslušalcu ne more uiti kvazišpanska zvočnost. Ko pa je napisal gledališko glasbo za komedijo Lopeja de Vege Valencijska vdova, pa je istočasno brez vseh težav ostal edinstveni Aram Hačaturjan, njegova glasba pa tako nezgrešljivo španska, kot bi jo zložil Joaquin Turina. Hačaturjanovo glasbo je za godbo priredil Erik Somers, Mestno godbo iz A Coruñe pa je pri izvedbi vodil Marcel van Bree.
Sklepamo niz oddaj, v katerih predstavljamo koncert Salzburškega deželnega pihalnega orkestra, ki je 18. julija nastopil v cerkvi sv. Nikolaja v Ljubljani v sklopu festivala Imago Sloveniae. Zasedbo je vodil Gregor Kovačič, ki podpisuje tudi priredbe vseh treh skladb na sporedu: Toccate in fuge v d-molu Johanna Sebastiana Bacha, Fantazije za plemiča Joaquina Rodriga in orkestrske suite Žlahtni meščan Richarda Straussa. Tokrat predstavljamo sklepni del zadnje.