Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Spoznavamo zgodovino našega godbeniškega izročila, integralna dela repertoarja pihalnih orkestrov in klasične mojstrovine s poudarkom na trobilih.
Prehajamo v sklepno četrtno predstavitve izvrstne poklicne Mestne godbe iz A Coruñe, največjega mesta zgodovinske pokrajine Galicije na skrajnem severozahodu Pirenejskega polotoka. V izvedbi Mestne godbe iz A Coruñe pod vodstvom Marcela van Breeja predvajamo izbor sedmih krajših skladb španskega značaja: Amparito Roca Jaimeja Texidorja, Camino de Rosas Joseja Franca, Lopejevo Gallito, Aguero Joseja Franca, Fiesto en Sevilla Ricarda Dorada, El Arte de Cuchares Pastorja Celda, za konec pa še El Gato Montes Manuela Penelle.
Nadaljujemo niz oddaj, v katerih predstavljamo posnetke s koncerta Rambazamba, ki je bil 15. septembra v dvorani Ondine Otte Klasinc v Mariboru, v sklopu Festivala Maribor. Koncertni večer Rambazamba so v Mariboru pod imenom Trio Wieder, Gansch & Paul zaznamovali trije izvrstni trobilci: trobentač Thomas Gansch, pozavnist Leonhard Paul in tubist Albert Wieder. Glasbeniki izhajajo iz slovite »glasbenogledališke« zasedbe Mnozill Brass in so v zadnjih letih redni gostje slovenskih koncertnih odrov. V prvih dveh oddajah smo predstavili posnetke skladb, ki so jih izvajali zgolj člani omenjenega trobilnega tria, prejšnji ponedeljek pa smo predvajali izbor skladb, ki so jih skupaj z Ganschem, Paulom in Wiederjem izvedli člani Trobilnega ansambla SiBrass. Tudi tokrat predstavljamo izbor skladb, ki so jih skupaj izvedli Trio Wieder, Gansch & Paul ter Trobilni ansambel SiBrass.
Po nekaj tednih se vračamo k nizu oddaj, v katerih predstavljamo posnetke s koncerta, imenovanega Rambazamba, ki je bil 15. septembra v dvorani Ondine Otte Klasinc v Mariboru. Koncertni večer v sklopu Festivala Maribor so zaznamovali trije izvrstni trobilci, ki nastopajo pod imenom Trio Wieder, Gansch & Paul: trobentač Thomas Gansch, pozavnist Leonhard Paul in tubist Albert Wieder. Glasbenikom se je v drugem delu koncerta pridružil še Trobilni ansambel SiBrass in tokrat v njihovih skupnih izvedbah predstavljamo priredbi valčka Slovenija, od kod lepote tvoje bratov Slavka in Vilka Avsenika ter Sarajevske koračnice Juliusa Fučika in avtorski deli Thomasa Ganscha z naslovoma New Orleans oziroma Sad Day.
Prehajamo v sklepno polovico predstavitve izvrstne poklicne Mestne godbe iz A Coruñe, največjega mesta zgodovinske pokrajine Galicije na skrajnem severozahodu Pirenejskega polotoka, obenem pa je to šesta zaporedna oddaja tega sklopa in tudi končna v portretu skladatelja Ferrera Ferrana. Predvajamo Ferranov Koncert za rog in godbo, imenovan Gjallarhorn, ter andaluzijsko fantazijo za simfonično godbo z naslovom Lopez Odero.
Še vedno smo pri predstavitvi izvrstne poklicne Mestne godbe iz A Coruñe, največjega mesta zgodovinske pokrajine Galicije na skrajnem severozahodu Iberskega polotoka. Tako kot prejšnjič pa prihodnjič, boste tudi zdaj slišali izvirna dela najbrž enega najpomembnejših španskih še živih ustvarjalcev za to zvočno zasedbo – Ferrera Ferrana. Skladatelj, po rodu sicer iz Valencie, se bo tokrat predstavil z dvema razburljivima skladbama: s trostavčno Suito Sincrònico ter s koncertno pasakaljo El Meu laio.
Vračamo se k predstavitvi izvrstne poklicne Mestne godbe iz A Coruñe, največjega mesta zgodovinske pokrajine Galicije na skrajnem severozahodu Pirenejskega polotoka. Tokrat bo ta godba pod vodstvom Marcela van Breeja zaigrala dve deli enega najpomembnejših španskih še živih ustvarjalcev za to zvočno zasedbo – Ferrera Ferrana. Najprej simfoničen prizor z naslovom La Torre de Hércules, posvečen najbrž najbolj prepoznavni znamenitosti A Coruñe, skoraj dva tisoč let staremu mogočnemu svetilniku, ki ga uporabljajo že vse od časa prvih dinastij Rimskega cesarstva, nato pa še skladbo, zloženo za orkester z Bavarske z naslovom Südwind Overture, kakor se tista godba tudi imenuje.
Nadaljujemo niz oddaj, v katerih predstavljamo posnetke s koncerta, imenovanega Rambazamba, ki je bil 15. septembra v dvorani Ondine Otte Klasinc v Mariboru. Koncertni večer v sklopu Festivala Maribor so zaznamovali trije izvrstni trobilci, ki nastopajo pod imenom Trio Wieder, Gansch & Paul: trobentač Thomas Gansch, pozavnist Leonhard Paul in tubist Albert Wieder. Najprej predstavljamo aranžma džezovskega standarda Valček za Debby Billa Evansa iz leta 1962. Sledi precej sodobnejša uspešnica Taylor Swift z naslovom Shake It Off – Otresi se, nato zanimiv aranžma avstrijske narodno-zabavne klasike z naslovom Der Weltverdruss (Sitnosti sveta), sklop štirih skladb pa zaokrožuje Tombo in 7/4 z albuma Fingers brazilskega džezovskega glasbenika in tolkalca Airta Moreire.
V novem nizu oddaj predstavljamo posnetke s koncerta Rambazamba, na katerem so pod imenom Trio Wieder, Gansch & Paul nastopili trije izvrstni tuji trobilci, poleg njih pa v drugem delu koncerta še člani Trobilnega ansambla SiBrass in povsem ob koncu še Pihalni orkester Pošta Maribor. Koncert je bil 15. septembra v dvorani Ondine Otta Klasinc v Mariboru del Festivala Maribor. V omenjenem triu igrajo trobentač Thomas Gansch, pozavnist Leonhard Paul in tubist Albert Wieder, glasbeniki, ki so že prej – in še vedno sodelujejo tudi v sloviti "glasbenogledališki" zasedbi Mnozill Brass. V zadnjih letih so redni gostje slovenskih koncertnih odrov; kot člani zasedbe Mnozill Brass so februarja letos očarali polno Gallusovo dvorano Cankarjevega doma, kot Trio Wieder, Gansch & Paul pa so nastopili spomladi leta 2021 v Slovenski filharmoniji na koncertu v sklopu cikla SiBrass. Tedaj so se predstavili z večplastnim programom, ki zajema množico priredb žanrsko in slogovno raznovrstnih glasbenih del, kot tudi izvirna dela. In zelo podoben je bil tudi koncertni program Rambazamba na Festivalu Maribor.
Še vedno predstavljamo izvrstno poklicno Mestno godbo iz A Coruñe, največjega mesta zgodovinske pokrajine Galicije na skrajnem severozahodu Pirenejskega polotoka. Tokrat bo ta izvrstna godba zaigrala priredbo glasbe zgodnjega baleta Dmitrija Šostakoviča z naslovom Korenjak iz leta 1931, v katerem si je dovolil do konca izživeti svojo pikro in jedko dušo, ki ji ni bilo tuje najbolj neposredno norčevanje, kar ga zmore glasbeni jezik. Nikoli drugje ni bil tako blizu niti Petruški Stravinskega ne Pavlihi Prokofjeva in poslušalci boste nemalo presenečeni, kako odlično ta glasba deluje v godbeniški preobleki. Mestno godbo iz A Coruñe vodi Marcel van Bree, Šostakovičevo glasbo pa je za godbo priredil Jean Cosemans.
Predstavljamo izvrstno poklicno Mestno godbo iz A Coruñe, največjega mesta zgodovinske pokrajine Galicije na skrajnem severozahodu Pirenejskega polotoka. Zadnjič smo resda na kratko omenili globoko ukoreninjeno keltsko dušo tega konca sveta, a smo se tudi zaradi Hačaturjanove glasbe za gledališko predstavo Valencijska vdova bolj osredotočili na zgodovinski pojav dveh Iberij – na zahodu in vzhodu. A tokratni prvi izbor glasbe bo jasno nakazoval na keltske povezave, saj vam bomo predvajali Štiri škotske plese Malcolma Arnolda, plese s še enega konca sveta, na katerem živo zvenijo gajde (ali dude), po galicijsko kar gaita.
V novem sklopu oddaj predstavljamo izvrstno poklicno Mestno godbo iz A Coruñe, največjega mesta zgodovinske pokrajine Galicije na skrajnem severozahodu Iberskega polotoka. Skladatelju Aramu Hačaturjanu je zvočnost Zahodne Iberije najbrž podzavestno plala v žilah in še takrat, ko je jasno poudarjal kavkaško ljudskost svoje glasbe, poslušalcu ne more uiti kvazišpanska zvočnost. Ko pa je napisal gledališko glasbo za komedijo Lopeja de Vege Valencijska vdova, pa je istočasno brez vseh težav ostal edinstveni Aram Hačaturjan, njegova glasba pa tako nezgrešljivo španska, kot bi jo zložil Joaquin Turina. Hačaturjanovo glasbo je za godbo priredil Erik Somers, Mestno godbo iz A Coruñe pa je pri izvedbi vodil Marcel van Bree.
Sklepamo niz oddaj, v katerih predstavljamo koncert Salzburškega deželnega pihalnega orkestra, ki je 18. julija nastopil v cerkvi sv. Nikolaja v Ljubljani v sklopu festivala Imago Sloveniae. Zasedbo je vodil Gregor Kovačič, ki podpisuje tudi priredbe vseh treh skladb na sporedu: Toccate in fuge v d-molu Johanna Sebastiana Bacha, Fantazije za plemiča Joaquina Rodriga in orkestrske suite Žlahtni meščan Richarda Straussa. Tokrat predstavljamo sklepni del zadnje.
Salzburški deželni pihalni orkester je 18. julija letos nastopil v ljubljanski stolni cerkvi sv. Nikolaja. Na koncertu v okviru poletnega festivala Imago Sloveniae/Podoba Slovenije jo je vodil njen glavni dirigent, Slovenec Gregor Kóvačič, spored pa je obsegal tri dela, ki jih je za zasedbo pihalnega orkestra priredil prav Kovačič. Tokrat je na sporedu dobra polovica priredbe orkestrske suite Žlahtni meščan Richarda Straussa.
Začenjamo niz treh oddaj, v katerih predstavljamo posnetke s koncerta Salzburškega deželnega pihalnega orkestra, ene tovrstnih zasedb sosednje Avstrije, ki je 18. julija letos nastopila v ljubljanski stolni cerkvi sv. Nikolaja. Na koncertu v okviru poletnega festivala Imago Sloveniae/Podoba Slovenije jo je vodil njen glavni dirigent, Slovenec Gregor Kóvačič, spored pa je obsegal tri dela, ki jih je za zasedbo pihalnega orkestra priredil prav Kovačič. Zasedbo in dirigenta bomo nekoliko podrobneje predstavili prihodnjič, ko boste slišali tudi del priredbe orkestrske suite Žlahtni meščan Richarda Straussa, najprej pa predvajamo uvodni skladbi sporeda - Tokato in fugo v d-molu, BWV 565 Johanna Sebastiana Bacha in Fantazijo za plemiča, priljubljeno solistično delo za kitaro in orkester Joaquina Rodriga, ki jo je Kovačič priredil za flavto in pihalni orkester. Solist je flavtist Martin Belič, Salzburški deželni pihalni orkester vodi avtor priredb Gregor Kovačič.
Še drugič predstavljamo nedavni cede Patchwork belgijskega pikolista Petra Verhoyna, brez dvoma enega najboljših na svetu, ter izbor skladb, kjer so se mu pridružili enakovredni mojstri na svojih glasbilih. Na sporedu Gishora Wima Henderickxa za pikolo in afriške bobne, kjer se bo Verhoynu pridružil bobnar Pieterjan Vranckx na sedmih afriških bobnih, naslovna skladba zgoščenke Patchwork Jeroena D'Hoeja za pikolo in marimbo s Sylvie Erauw na marimbi in za konec še Sonatina Piccola Jana Van der Roosta, kjer bo ob klavirju Stefan De Schepper.
Tokrat se z novim nizom oddaj selimo v skrajne zvočne višave, h glasbilu, ki je tako zelo nepogrešljivo v vsakem orkestru in tudi godbah. Ki seže tako z zvenom kot tudi s samim položajem v vrh tako partiture kot orkestrskega zvena. Glasbilo, ki je na videz tako drobno, da ga glasbenik lahko spravi v varžet, a po zvenu tako predirno, da brez težav preglasi vse pod sabo. Seveda je govor o pikolu, tej najmanjši flavti, tem žvrgolečem pevcu med glasbili, tem najbolj okretnem od vseh, tem nezgrešljivem, a po drugi strani nepričakovano prezrtem, ko je govor o glasbi zunaj njegove običajne vloge v orkestru. Najprej bomo pikolo spoznali skozi Sonato za pikolo in klavir Rudija Tasa in Variacije na temo Guillaumeja de Machatua "Dame, ne regardes pas". Glavni izvajalec je pikolist Peter Verhoyen.
Olimpijske igre v Parizu so se končale. Ob tem izjemnem športnem dogodku, ki na svetu poteka vsako četrto leto, tudi drugo avgustovsko oddajo namenjamo nekaterim najslovitejšim glasbenim temam, povezanim z olimpijskimi igrami. Ta glasba ne obsega le repertoarja za pihalni orkester, temveč tudi simfonična dela, vsekakor pa slovesne fanfarne teme postavljajo v ospredje pihala in še zlasti trobila. Tokrat smo za predvajanje izbrali slovito Vangelisovo temo Chariots of Fire, skladbi Johna Williamsa Summon the Heroes in Call of the Champions, sentimentalno balado One Moment in Time Johna Bettisa in Alberta Hammonda ter Odo Zeusu Mikisa Theodorakisa.
Olimpijske igre v Parizu so se prevesile v drugo polovico in ob tej priložnosti, izjemnem športnem dogodku, ki na svetu poteka vsako četrto leto, prvi avgustovski oddaji namenjamo nekaterim najslovitejšim glasbenim temam, povezanim z olimpijskimi igrami. Glasba, ki smo jo izbrali za predvajanje, ne obsega le repertoarja za pihalni orkester, temveč tudi simfonična dela, vsekakor pa slovesne fanfarne teme postavljajo v ospredje pihala, še zlasti žlahtna trobila. Najprej bo na sporedu glasba Josefa Suka, Dmitrija Šostakoviča in Johna Williamsa.
Pred nami je še sklepna oddaja iz niza, v katerem predstavljamo še eno izredno godbo iz dežele vzhajajočega sonca – Shion iz Osake. Zadnja oddaja bo še poseben memento maestru Kimuri, dolgoletnemu kapelniku predstavljenega orkestra, ki ni le eden najuglednejših japonskih dirigentov, ampak si je mednarodni sloves zagotovil kot brez dvoma eden najboljših prirejevalcev klasičnih del za to zasedbo in v tej oddaji boste slišali njegove mojstrovine, kako je prepisal tankočutno Debussyjevo Malo suito, ki se je že večkrat izkazala za zelo hvaležno glasbeno podlago navidezno robati in silaški zvočni zasedbi, ob tem pa boste slišali priredbo vsaj navzven godbenemu zvoku sorodnejše dramatične filmske glasbe sira Williama Waltona za slovito ekranizacijo Shakespearjeve tragedije Hamlet s sirom Lawrenceom Olivierjem v glavni vlogi – tudi prizor z lobanjo, za konec pa še spevni Intermezzo iz Mascagnijeve opere L'Amico Fritz. Godbenike iz Osake vodi legendarni Yoshihiro Kimura.
Godba Šion iz Osake je najstarejša japonska poklicna godba, ki je lani praznovala stoletnico in je bila dolga leta znana z imenom Mestna simfonična godba iz Osake. Je orjaški, najmanj sedemdesetčlanski orkester, ki po postavitvi še najbolj spominja na velike sredozemske godbe, posebno na španske, saj imajo v orkestru tudi violončele. In to je kot nalašč za izvajanje najdrznejših skladb za to zasedbo; ena takih je zagotovo tudi dramatična Barnesova Tretja simfonija, podnaslovljena »Tragična«. Njena uvodna stavka ste že slišali v prejšnji oddaji, danes pa boste poslušali še preostanek orjaškega dela. Mestna simfonična godba iz Osake igra pod vodstvom legendarnega Jošihira Kimure.