Predlogi

Ni najdenih zadetkov.


Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Skladatelj tedna

2586 epizod

2586 epizod


Oddaja zaznamuje jutra na Programu Ars. Vsak teden je v znamenju enega izmed svetovno znanih ustvarjalcev. Izbor skladateljev pripravljajo uredniki in sodelavci glasbenega programa.


21. 02. 2024

Richard Wagner - od odrešitve do sprostitve, 3. del

Lohengrin, ki ga je Wagner po Večnem mornarju in Tannhauserju zadnjič poimenoval romantična opera, pomeni po teh dveh delih še korak naprej v skladateljevem ustvarjanju, pomeni vrh romantične opere. Pot od tu dalje lahko vodi le še v glasbeno dramo Tristana in Izolde, Nibelungovega prstana ali Parsifala. Ideja operne zgodbe je romantično nadstvarna, njeno zgodovinsko in pravljično izhodišče pripelje v nerazrešljiv, tragičen konflikt, zato Wagnerjeva vnovična obravnava odrešitve v tej operi ne uspe. V ozadju gre za svetovnozgodovinski konflikt med poganskim in krščanskim, na neposredni človeški ravni za konflikt med božjim in človeškim.


20. 02. 2024

Richard Wagner - od odrešitve do sprostitve, 2. del

Po Večnem mornarju, pri katerem smo spoznali začetke Wagnerjevih prizadevanj na novo oblikovati in ponotranjiti glasbeni izraz, seveda ob navzočnosti starega opernega duha in tudi pozunanjene efektnosti, je že izbor tematike v Tannhauserju naravno vodil k poglabljanju izraza in odtegovanju materialnemu svetu. Zemeljski svet je v novi operi res navzoč kot pomembno nasprotje kontrastnemu svetu duhovnosti vere. Vendar zaradi samega skladateljevega razvoja in vsebine nove opere muzikalno izrazno pomeni odmik od Večnega mornarja v postopno zrelejši izraz in novo razgibanost.


19. 02. 2024

Richard Wagner - od odrešitve do sprostitve, 1. del

Večni mornar je po Wagnerjevih mladostnih prvencih, operah Vile, Prepoved ljubezni in zelo uspeli petdejanki Rienzi, prvo delo, ki se naslanja na legendo. Z močno zaznamovano tematiko odrešiteljstva stoji na začetku danes aktualnega prvega ustvarjalnega obdobja. Je razvojno prehodno delo, prvo v Wagnerjevem značilnem slogu, z njegovo kompozicijsko identiteto, hkrati pa ohranja tradicijo in kompozicijske zglede, predvsem občudovanega Webra in Marschnerja. Rečemo lahko, da sta Večnega mornarja sooblikovala stari in novi operni duh.


16. 02. 2024

Wagnerjevi viški, Parsifal, 8. del

Richard Wagner, veliki reformator operne umetnosti, je gost v tokratnem ciklu oddaj Skladatelj tedna. Predvajamo oddaje, ki jih je leta 2013 ob dvestoti obletnici Wagnerjevega rojstva pripravil dr. Ivan Klemenčič. Avtor oddaj zaradi umetniškega in zgodovinskega pomena Richarda Wagnerja njegov poglavitni opus desetih oper predstavlja posamično, najpomembnejši del pa podrobno v celotnem glasbenem poteku. Prvi cikel petnajstih oddaj z naslovom Wagnerjevi viški je posvečen podrobnejši predstavitvi dveh glasbenih dram, Tristana in Izolde ter Parsifala.


15. 02. 2024

Wagnerjevi viški, Parsifal, 7. del

Richard Wagner, veliki reformator operne umetnosti, je gost v tokratnem ciklu oddaj Skladatelj tedna. Predvajamo oddaje, ki jih je leta 2013 ob dvestoti obletnici Wagnerjevega rojstva pripravil dr. Ivan Klemenčič. Avtor oddaj zaradi umetniškega in zgodovinskega pomena Richarda Wagnerja njegov poglavitni opus desetih oper predstavlja posamično, najpomembnejši del pa podrobno v celotnem glasbenem poteku. Prvi cikel petnajstih oddaj z naslovom Wagnerjevi viški je posvečen podrobnejši predstavitvi dveh glasbenih dram, Tristana in Izolde ter Parsifala.


14. 02. 2024

Wagnerjevi viški, Parsifal, 6. del

Richard Wagner, veliki reformator operne umetnosti, je gost v tokratnem ciklu oddaj Skladatelj tedna. Predvajamo oddaje, ki jih je leta 2013 ob dvestoti obletnici Wagnerjevega rojstva pripravil dr. Ivan Klemenčič. Avtor oddaj zaradi umetniškega in zgodovinskega pomena Richarda Wagnerja njegov poglavitni opus desetih oper predstavlja posamično, najpomembnejši del pa podrobno v celotnem glasbenem poteku. Prvi cikel petnajstih oddaj z naslovom Wagnerjevi viški je namenjen podrobnejši predstavitvi dveh glasbenih dram, Tristana in Izolde ter Parsifala.


13. 02. 2024

Wagnerjevi viški, Parsifal, 5. del

Richard Wagner, veliki reformator operne umetnosti je gost v tokratnem ciklusu oddaj Skladatelj tedna. Predvajamo oddaje, ki jih je leta 2013 ob dvestoti obletnici Wagnerjevega rojstva pripravil dr. Ivan Klemenčič. Avtor oddaj zaradi umetniškega in zgodovinskega pomena Richarda Wagnerja njegov poglavitni opus desetih oper predstavla posamično, najpomembnejši del pa podrobno v celotnem glasbenem poteku. Prvi cikel petnajstih oddaj z naslovom Wagnerjevi viški je posvečen podrobnejši predstavitvi dveh glasbenih dram, Tristana in Izolde ter Parsifala.


12. 02. 2024

Wagnerjevi viški, Parsifal, 4. del

Richard Wagner, veliki reformator operne umetnosti, je gost v tokratnem ciklusu oddaj Skladatelj tedna. Predvajamo oddaje, ki jih je leta 2013 ob dvestoti obletnici Wagnerjevega rojstva pripravil dr. Ivan Klemenčič. Avtor oddaj zaradi umetniškega in zgodovinskega pomena Richarda Wagnerja njegov poglavitni opus desetih oper predstavlja posamično, najpomembnejši del pa podrobno kot celoto. Prvi cikel petnajstih oddaj z naslovom Wagnerjevi viški je posvečen podrobnejši predstavitvi dveh glasbenih dram, Tristana in Izolde ter Parsifala.


09. 02. 2024

Wagnerjevi viški, Parsifal, 3. del

Richard Wagner, veliki reformator operne umetnosti, je gost v tokratnem ciklu oddaj Skladatelj tedna. Predvajamo oddaje, ki jih je leta 2013 ob dvestoti obletnici Wagnerjevega rojstva pripravil dr. Ivan Klemenčič. Avtor oddaj zaradi umetniškega in zgodovinskega pomena Richarda Wagnerja njegov poglavitni opus desetih oper predstavlja posamično, najpomembnejši del pa podrobno v celotnem glasbenem poteku. Prvi cikel petnajstih oddaj z naslovom Wagnerjevi viški je namenjen podrobnejši predstavitvi dveh glasbenih dram, Tristana in Izolde ter Parsifala.


08. 02. 2024

Wagnerjevi viški, Parsifal, 2. del

Richard Wagner, veliki reformator operne umetnosti, je gost v tokratnem ciklu oddaj Skladatelj tedna. Predvajamo oddaje, ki jih je leta 2013 ob dvestoti obletnici Wagnerjevega rojstva pripravil dr. Ivan Klemenčič. Avtor oddaj zaradi umetniškega in zgodovinskega pomena Richarda Wagnerja njegov poglavitni opus desetih oper predstavlja posamično, najpomembnejši del pa podrobno v celotnem glasbenem poteku. Prvi cikel petnajstih oddaj z naslovom Wagnerjevi viški je namenjen podrobnejši predstavitvi dveh glasbenih dram, Tristana in Izolde ter Parsifala.


07. 02. 2024

Wagnerjevi viški, Parsifal, 1. del

Richard Wagner, veliki reformator operne umetnosti, je gost v tokratnem ciklu Skladatelja tedna. Predvajamo oddaje, ki jih je leta 2013, ob dvestoti obletnici Wagnerjevega rojstva, pripravil dr. Ivan Klemenčič. Avtor oddaj zaradi umetniškega in zgodovinskega pomena Richarda Wagnerja njegov poglavitni opus desetih oper predstavlja posamično, najpomembnejši del pa podrobno, celotni glasbeni potek. Prvi cikel petnajstih oddaj z naslovom Wagnerjevi viški je posvečen podrobnejši predstavitvi dveh glasbenih dram, Tristana in Izolde ter Parsifala.


06. 02. 2024

Wagnerjevi viški, Tristan in Izolda, 7. del

Richard Wagner, veliki reformator operne umetnosti je gost v tokratnem ciklusu oddaj Skladatelj tedna. Predvajamo oddaje, ki jih je leta 2013 ob dvestoti obletnici Wagnerjevega rojstva pripravil dr. Ivan Klemenčič. Avtor oddaj zaradi umetniškega in zgodovinskega pomena Richarda Wagnerja njegov poglavitni opus desetih oper predstavla posamično, najpomembnejši del pa podrobno v celotnem glasbenem poteku. Prvi cikel petnajstih oddaj z naslovom Wagnerjevi viški je posvečen podrobnejši predstavitvi dveh glasbenih dram, Tristana in Izolde ter Parsifala.


05. 02. 2024

Wagnerjevi viški, Tristan in Izolda, 6. del

Richard Wagner, veliki reformator operne umetnosti, je gost v tokratnem ciklu oddaj Skladatelj tedna. Predvajamo oddaje, ki jih je leta 2013 ob dvestoti obletnici Wagnerjevega rojstva pripravil dr. Ivan Klemenčič. Avtor oddaj zaradi umetniškega in zgodovinskega pomena Richarda Wagnerja njegov poglavitni opus desetih oper predstavlja posamično, najpomembnejši del pa podrobno v celotnem glasbenem poteku. Prvi cikel petnajstih oddaj z naslovom Wagnerjevi viški je posvečen podrobnejši predstavitvi dveh glasbenih dram, Tristana in Izolde ter Parsifala.


02. 02. 2024

Wagnerjevi viški, Tristan in Izolda, 5. del

Richard Wagner, veliki reformator operne umetnosti, je gost v tokratnem ciklusu oddaj Skladatelj tedna. Predvajamo oddaje, ki jih je leta 2013 ob dvestoti obletnici Wagnerjevega rojstva pripravil dr. Ivan Klemenčič. Avtor oddaj zaradi umetniškega in zgodovinskega pomena Richarda Wagnerja njegov poglavitni opus desetih oper predstavlja posamično, najpomembnejši del pa podrobno v celotnem glasbenem poteku. Prvi cikel petnajstih oddaj z naslovom Wagnerjevi viški je posvečen podrobnejši predstavitvi dveh glasbenih dram, Tristana in Izolde ter Parsifala.


01. 02. 2024

Wagnerjevi viški, Tristan in Izolda, 4. del

Richard Wagner, veliki reformator operne ,je gost v tokratnem ciklusu oddaj Skladatelj tedna. Predvajamo oddaje, ki jih je leta 2013 ob dvestoti obletnici Wagnerjevega rojstva pripravil dr. Ivan Klemenčič. Avtor oddaj zaradi umetniškega in zgodovinskega pomena Richarda Wagnerja njegov poglavitni opus desetih oper predstavla posamično, najpomembnejši del pa podrobno v celotnem glasbenem poteku. Prvi cikel petnajstih oddaj z naslovom Wagnerjevi viški je posvečen podrobnejši predstavitvi dveh glasbenih dram, Tristana in Izolde ter Parsifala.


31. 01. 2024

Wagnerjevi viški, Tristan in Izolda, 3. del

Richard Wagner, veliki reformator operne umetnosti, je gost v tokratnem ciklu oddaj Skladatelj tedna. Predvajamo oddaje, ki jih je leta 2013, ob dvestoti obletnici Wagnerjevega rojstva, pripravil dr. Ivan Klemenčič. Avtor oddaj zaradi umetniškega in zgodovinskega pomena Richarda Wagnerja njegov poglavitni opus desetih oper predstavlja posamično, najpomembnejši del pa podrobno, celoten glasbeni potek. Prvi cikel petnajstih oddaj z naslovom Wagnerjevi viški je posvečen podrobnejši predstavitvi dveh glasbenih dram, Tristana in Izolde ter Parsifala.


30. 01. 2024

Wagnerjevi viški, Tristan in Izolda, 2. del

Richard Wagner, veliki reformator operne umetnosti, je gost v tokratnem ciklu oddaj Skladatelj tedna. Predvajamo oddaje, ki jih je leta 2013 ob dvestoti obletnici Wagnerjevega rojstva pripravil dr. Ivan Klemenčič. Avtor oddaj zaradi umetniškega in zgodovinskega pomena Richarda Wagnerja njegov poglavitni opus desetih oper predstavlja posamično, najpomembnejši del pa podrobno v celotnem glasbenem poteku. Prvi cikel petnajstih oddaj z naslovom Wagnerjevi viški je posvečen podrobnejši predstavitvi dveh glasbenih dram, Tristana in Izolde ter Parsifala.


29. 01. 2024

Wagnerjevi viški, Tristan in Izolda, 1. del

Richard Wagner, veliki reformator operne umetnosti je gost v tokratnem ciklusu oddaj Skladatelj tedna. Predvajamo oddaje, ki jih je leta 2013 ob dvestoti obletnici Wagnerjevega rojstva pripravil dr. Ivan Klemenčič. Avtor oddaj zaradi umetniškega in zgodovinskega pomena Richarda Wagnerja njegov poglavitni opus desetih oper predstavla posamično, najpomembnejši del pa podrobno v celotnem glasbenem poteku. Prvi cikel petnajstih oddaj z naslovom Wagnerjevi viški je posvečen podrobnejši predstavitvi dveh glasbenih dram, Tristana in Izolde ter Parsifala.


26. 01. 2024

Arcangelo Corelli, 5. del

Arcangelo Corelli je ustvaril enega najbolj dovršenih in prepoznavnih glasbenih slogov v zgodovini, a je spodbudil toliko posnemovalcev, da poslušalec težko prepozna izvirnost njegovih inovacij. Za življenja je slovel kot eden največjih violinskih virtuozov in slavili so ga kot »novega Orfeja«. A iz ohranjenih notnih zapisov ne moremo prepoznati vseh njegovih odlik, saj je bila zvočna slika nekoč povsem drugačna od zapisane. Melodične linije, ki se zdijo jasne in uravnotežene, so se šibile pod improviziranimi okraski. Takratni čembalisti so preproste harmonije bogatili z raznimi disonancami in včasih uporabljali akorde, v katerih so hkrati zazveneli vsi toni lestvice. Orkestrske zasedbe so bile pogosto veliko večje od pričakovanih in nekateri dokumenti kažejo, da so predpisanim godalom včasih dodajali pihala in trobila.


25. 01. 2024

Arcangelo Corelli, 4. del

Ko je imel Corelli nekaj več kot dvajset let, se je preselil v Rim in tam deloval večino življenja. Sprva je igral violino v raznih orkestrih, okrog leta 1679 pa se je zaposlil kot komorni glasbenik švedske kraljice Kristine. Ta se je petindvajset let prej odpovedala prestolu, prevzela katoliško vero in se preselila v Italijo. Kot velika ljubiteljica glasbe je podpirala najpomembnejše rimske glasbenike, kot so bili Carissimi, Stradella in Alessandro Scarlatti.


Več epizod
Domov V živo Podkasti Spored Kontakt