Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
V oddaji Musica sacra lahko prisluhnete sakralni glasbi, ki je nastala v različnih zgodovinskih obdobjih in izpod peres različnih glasbenih ustvarjalcev. Prek glasbe in komentarjev se hkrati predstavljajo različne liturgije, obredi, pa tudi ljudski običaji in navade posameznih religij. Vsebina oddaje se nanaša tudi na posamezne - pomembnejše krščanske praznike cerkvenega leta, tako katoliške, kot evangeličanske in pravoslavne. Oddajo občasno popestrijo intervjuji z različnimi gosti, ki prek pogovora in izbrane glasbe razkrivajo svoj pogled na sakralno glasbeno umetnost in življenje nasploh.
Na praznik sv. Cecilije se je poslovil skladatelj, duhovnik, profesor in dirigent Jože Trošt. Pod njegovim vodstvom je pelo na tisoče slovenskih pevcev, pri njem se je na Orglarski šoli v Ljubljani, ki jo je obnovil in jo vodil več desetletij, izobrazilo več kot tisoč organistov. Večina njegovih skladb je sakralnih, za svoje delo je med drugim prejel red za zasluge Republike Slovenije. A najpomembnejša zanj je bila glasba, ki »za Boga«, kot je zapisal, v resnici »ni nikoli dovolj lepa…«
Dr. Cecilija Oblonšek je asistentka pri Katedri za liturgiko in liturgično glasbo za področje cerkvene glasbe pri Teološki fakulteti Univerze v Ljubljani, hkrati je soustanoviteljica Zavoda za cerkveno glasbo. Ob godu sv. Cecilije, prazniku glasbenikov, bo predstavila svoje delovanje na področju sakralne glasbe, pa tudi svoje poglede na to glasbeno zvrst. Oddajo bo popestrila glasba po njenem izboru.
Letos mineva 130 let od skladateljeve smrti. Ob omembi njegovega imena verjetno naprej pomislimo na priljubljeno Ave Marijo, ki jo odlikuje izrazita liričnost in spevnost, skladatelj pa je v svoja dela znal učinkovito vnesti tudi dramatičnost. Sakralna glasba je imela v njegovem življenju pomembno vlogo; kot cenjeni pariški organist in kapelnik je samoumevno ustvaril številna dela z duhovno vsebino in za liturgijo.
Od skladateljeve smrti letos mineva 380 let. Najbolj je poznan po Večernicah Blažene Device, tokrat pa boste lahko prisluhnili njegovim Svetim pesmim, prav tako cikličnemu delu z duhovno vsebino, ki ga je ustvaril v mladosti, star komaj 15 let. To je njegovo prvo objavljeno delo - zbirka motetov za tri glasove, z naslovom Sacrae Cantiunculae, izšlo pa je v Benetkah, leta 1582.
Tako se imenuje ena izmed slovenskih božičnih pesmi. Ker je krst še posebej prazničen dogodek za otroke, bodo o novorojenem Detecu na nedeljo po prazniku Gospodovega razglašenja oz. Svetih treh kraljev oz. na nedeljo Jezusovega krsta, prepevali različni domači in tuji otroški ter mladinski pevski sestavi.
Tako se imenuje kantata, z oznako BWV 225; J.S. Bach jo je napisal v Leipzigu in jo namenil za prvi dan leta 1724. Nova pesem za novo leto torej, skupaj z dobrimi željami in prošnjami za srečen vsakdan. Podobna je vsebina glasbe, ki so jo za prve dneve v novem letu ustvarili drugi tuji in slovenski skladatelji.
Prva adventna nedelja bo tokrat v znamenju glasbe Johanna Sebastijana Bacha, skladatelja, ki se je s svojimi skladbami dotaknil prav vsakega obdobja cerkvenega leta. In ne le dotaknil, v glasbo je vtkal vsa svoja čustva, globoko osebno vero in glasbeni dar, za katerega se je Bogu nenehno zahvaljeval. Vriskajte Bogu vse dežele je adventna kantata, ki jo boste slišali skupaj z nekaterimi uglasbitvami protestantskih adventnih koralov.
Antonio Tarsia je bil glasbenik italijanskega rodu, živel in deloval je v Kopru. Že kot deček je pel v koprski stolnici, pri svojih devetnajstih je postal stolni organist in v tej službi najverjetneje vztrajal vse do zadnjih let življenja. Tudi sicer je skrbel za glasbeno življenje stolnice in mesta, poučeval glasbo in komponiral; vse ohranjene skladbe so namenjene liturgični rabi – maše, psalmi, antifone ter moteti za nedeljske in praznične večernice.
Od rojstva tega manj znanega glasbenega ustvarjalca letos mineva 430 let. Bil je protestant, zato se je moral iz Dunaja oz. njegove okolice že v mladosti izseliti v madžarski Sopron. Tam je deloval tudi kot organist, ob tem pa je skladal vokalna in instrumentalna dela pretežno sakralne vsebine, med njimi so nekatera zelo primerna za zahvalno nedeljo.