Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Sodobno, glasbeno in radiofonsko – s temi tremi pojmi je mogoče definirati obseg oddaje Arsov art atelje. Najpomembnejši njen adut ostajajo neposredni prenosi koncertov z različnih slovenskih prizorišč, poleg tega pa bomo v njej našli dovolj prostora tudi za posnetke s pomembnejših slovenskih festivalov sodobne glasbe, oddaje, posvečene portretom oz. skladateljskim večerom slovenskih avtorjev, predstavitve novih CD plošč s sodobno glasbo ter predstavitve aktualnega dogajanja v okviru skladateljske tribune ROSTRUM in tekmovanja radijskih oddaj PRIX ITALIA, oddaje so dopolnjene s tehtnimi pogovori z glasbenimi (po)ustvarjalci. Sreda od 20.00 do 22.00.
V Ateljeju se vračamo k spremljanju nastajanja nove glasbe in zvočne umetnosti za najmlajše v okviru projekta B-AIR, v katerem v tesnem sodelovanju umetnikov in uglednih mednarodnih strokovnjakov nastajajo stvaritve za dojenčke, malčke in ranljive skupine. Po uspešnih januarskih izvedbah dela Tako tiho skladateljice Larise Vrhunc, namenjene prav tem, najmlajšim poslušalcem, bomo zbrali nekaj odzivov na delo in njegove predstavitve, nato pa se bomo posvetili novima skladbama, ki bosta v naslednjem tednu izvedena v podobnem formatu, skladbama Defiance of the Glorious Children Svetlane Maraš in Perpetuum mobile II Mateja Bonina. V četrtek 15. junija jih bo v Studiu 26 Radia Slovenija izvedel Simfonični orkester RTV Slovenija z dirigentom Stevenom Loyem. Prijave na koncert za dojenčke in malčke ob 17ih bodo teden pred dogodkom odprte na povezavi https://olaii.com/event/3140/drugi-simfonicni-koncert-za-dojencke-in-malcke-skladatelja-matej-bonin-svetlana-maras-in-simfoniki-rtv-slovenija Prijave na večerni koncert za splošno občinstvo ob 19ih pa na povezavi https://olaii.com/event/3141/odkritja26-skladatelja-matej-bonin-svetlana-maras-in-simfoniki-rtv-slovenija Vstopnine za koncert ni, število mest je omejeno.
Skladatelj Tomaž Svete, nagrajenec Prešernovega sklada leta 2019, je v zadnjem desetletju ustvaril vrsto tehtnih in uspešno izvedenih opernih, koncertantnih in simfoničnih del. Skladatelj Tomaž Svete živi in ustvarja na Dunaju, v Ljubljani in Mariboru, kjer je redni profesor za kompozicijo na Oddelku za glasbeno pedagogiko Pedagoške fakultete Univerze v Mariboru. V zadnjih v treh desetletjih ustvarjanja se je uveljavil kot najbolj prepoznaven in muzikalno najtehtnejši sodobni ustvarjalec slovenske operne glasbe, poleg oper pa je v zadnjem desetletju napisal tudi več izstopajočih orkestralnih in koncertantnih del, med katerimi so: Prva simfonija za sopran, mezzosopran, zbor in simfonični orkester, Koncert za dve violini in godalni orkester in Druga simfonija za komorni godalni orkester, nedavno pa je doživela prvo celovito izvedbo Svetetova Suita za orkester. Izmed Svetetovih desetih oper sta od leta 2015 dve doživeli uspešni in odmevni glasbeno-scenski prvi izvedbi: komorna opera buffa Junak našega časa in komorna opera v štirih dejanjih Ada, na Slovenskih glasbenih dnevih pa so zelo uspešno prvič koncertno izvedli Svetetovo véliko opero Antigona v treh dejanjih. V oddaji, ki jo je pripravila Tjaša Krajnc, poslušajte tudi daljši pogovor o ustvarjenih delih s skladateljem Tomažem Svetetom.
Nocojšnji Atelje namenjamo 69. Mednarodni skladateljski tribuni Rostrum – o dogodku, rezultatih in slovenskih udeležencih bo v pogovoru z Lovrencem Rogljem poročal član slovenske delegacije Primož Trdan. Glasbeni izbor: Predrag Radisavljević: Schizophrenia Lisa Streich: Jubelhemd Othman Louati: Nuits Matic Romih: The Card Players Larisa Vrhunc: Tako tiho Sofia Jernberg: ዐይነ - እርግብ (Ahmaric) Teoniki Rożynek: shift
Zaključujemo cikel poslušanja in ocenjevanja glasbe s skladateljske tribune Rostrum. Gost bo Luka T. Zagoričnik, glasbeni publicist, kritik, urednik, producent na polju sodobnih muzik in zvočne umetnosti ter radijec, ki bo ocenjeval izbor petih skladb iz generalne kategorije: Lorenzo Troiani: La vita delle conchiglie Ana Paola Santillán Alcocer: E(s)tigma Aleksandra Gryka: emptyloop Sarah Nemtsov: Tikkun Andrea Belfi: Abisso
Niz oddaj Rostrum: ostro uho, v katerih z gosti ocenjujemo lansko mednarodno skladateljsko tribuno in dela, predstavljena na njej, nadaljujemo z glasbo mladih skladateljev. Skladbe in njihovo uvrstitev bo komentiral muzikolog, glasbeni kritik Lovrenc Rogelj. Izbor: Madli Marje Gildemann: Transpiration Carlos Lopes: Artefacst Alice Hoi-Ching Yeung: Alice in the Wonder(ish)land Monika Szpyrka: Part among Parts Kristupas Bubnelis: ...ad infinitum...
Nadaljujemo niz oddaj Rostrum: ostro uho, v katerih z gosti, poznavalci sodobne glasbe poslušamo glasbo, predstavljeno na lanski mednarodni skladateljski tribuni, se o izbranih delih pogovarjamo in jih na novo ocenjujemo. Nov izbor petih del iz generalne kategorije bo komentirala skladateljica Nina Šenk. Izbor del: Arash Yazdani: Hurreh Kristine Tjøgersen: Between trees Mirela Ivičević: Heart Core Djuro Živković: Citadel of Love Jarkko Hartikainen: puiden
Začenjamo niz oddaj Rostrum Ostro uho, v katerih bomo z gosti poslušali in premlevali glasbo, predstavljeno na lanski mednarodni skladateljski tribuni, uvodoma pa bomo pretresli izbor del iz generalne kategorije z muzikologom in glasbenim kritikom Gregorjem Pompetom.
Evroradijski glasbeni niz velikega tedna: koncert, naslovljen Seeing the Light in Music, je v posebno evroradijsko ponudbo posredoval 3. radijski program BBC. 26. februarja letos je v dvorani Kraljice Elizabete v Londonu nastopil Koncertni orkester BBC pod vodstvom Anne-Marie Helsing. Osrednje delo sporeda je bila Simfonija št. 7, imenovana Angel svetlobe finskega skladatelja Einojuhanija Rautavaare, ki jo je dopolnila še v podstati meditativna, repetitivna ali mistična glasba Philipa Glassa, Pēterisa Vasksa, Meredi, Hildur Guðnadóttir in Arva Pärta. Kot solistka je nastopila violinistka Mari Samuelsen.
Bor Turel in Gregor Pirš odstirata obzorja tiste sodobne zvočne oziroma radiofonske umetnosti, ki raste in se razvija iz zvoka človeškega glasu oziroma – iz človekove komunikacije. Onkraj ekstremnih zahtev, ki jih pred pevca postavi dvajseto stoletje, dalje od tehnike "sprechgesang", govorjenega petja druge dunajske šole, postane človeški glas v zvočnih pokrajinah sodobnosti – svobodno sredstvo. S tem ko izgubi (kompozicijsko) prejudicirano vlogo in razkrije svojo zvočno, fonemsko stran, se odpre novim, subtilnejšim možnostim ustvarjalne obravnave. Oddajo predvajamo v okviru cikla, posvečenega 60-letnici programa ARS. Nastala je 25. marca 2009.
Posvetili se bomo sodobni glasbi skladateljic, katerih glasbena dela so bila predstavljena na mednarodnem Rostrumu skladateljev v letih 2020 in 2021.
2. oddaja o ustvarjalnosti skladatelja in zvokovnega umetnika Bora Turela. Z glasbo in pogovorom bomo predstavili izbor Turelovih poznejših skladb za solistične instrumente in za instrumentalno skupino ter elektroakustični posnetek, ob tem pa še izbor njegovih radiofonskih in arsakustičnih del.
1. oddaja o ustvarjalnosti skladatelja in zvokovnega umetnika Bora Turela
Ob pogovoru s skladateljem Matejem Boninom poslušamo njegovi deli Gimnastika ne/smisla II in Shimmer.
Mezzosopranistka Barbara Jernejčič Fürst bo s pianistko Gaivo Bandzinaité izvedla pesmi iz ciklov samospevov slovenskih skladateljev 20. in 21. stoletja.
Pred izvedbo skladbe Tako tiho skladateljice Larise Vrhunc, namenjene najmlajšim poslušalcem, predstavljamo ozadje in način nastajanja tega dela v okviru projekta B-AIR, v katerem v tesnem sodelovanju umetnikov in uglednih mednarodnih strokovnjakov nastajajo nove radiofonske in glasbene stvaritve za dojenčke, malčke in ranljive skupine.
S Saško Rakef, Rajkom Muršičem in Katarino Kompan Erzar pred letošnjimi predstavitvami novih orkestrskih del, instalacij in performansov za najmlajše v okviru projekta B-AIR razmišljamo o ustvarjanju za dojenčke in malčke.
Violončelist Igor Mitrović je od leta 1994 član in solist Simfoničnega orkestra RTV Slovenija, igra tudi v komornem ansamblu za sodobno glasbo MD7. V Arsovem art ateljeju predstavljamo uglednega glasbenika Igorja Mitrovića, solista violončelista Simfoničnega orkestra RTV Slovenija, ki je po rodu iz Srbije. Na nižji in srednji glasbeni šoli Stevana Mokranjca bil njegov učitelj violončela Relja Četković, ki je vodil tudi šolo za mlade študente v Čupriji. Igor Mitrović je pri 17 letih maturiral in nato nadaljeval študij violončela pri profesorju Milošu Mlejniku na Akademiji za glasbo v Ljubljani, pri katerem je tudi diplomiral. Eden prvih večjih Igorjevih uspehov je bil sprejem v Mladinski simfonični orkester Gustava Mahlerj, s katerim se je udeležil evropske koncertne turneje leta 1987. Istega leta je prejel drugo nagrado na Tekmovanju mladih umetnikov v Zagrebu. Igor Mitrović se je po diplomi iz violončela izpopolnjeval na Akademiji za glasbo v Baslu pri Antoniu Menesesu in Walterju Levinu. Udeležil se je mojstrskih tečajev pri Danielu Šafranu, Janošu Štarkerju, Borisu Pergamenščikovu in drugih profesorjih. Od leta 1994 je solo violončelist Simfonikov RTV Slovenija, svoje glasbeno poustvarjanje pa dopolnjuje s pedagoškim delom na Deželnem glasbenem konservatoriju v Celovcu. Poleg pogovora z violončelistom boste poslušali njegovo izvajanje komornih in koncertantnih skladb z orkestrom Pavla Mihelčiča, Petra Iljiča Čajkovskega, Sergeja Prokofjeva, Edisona Denisova, Nenada Firšta, Nevilla Halla, Alfreda Schnittkeja in Pavla Šivica.
Gostimo tolkalca, improvizatorja, praktika eksperimentalne glasbe Jako Bergerja in poslušamo njegove interpretacije grafičnih partitur iz zbirke Treatise Corneliusa Cardewa z nastopa na letošnjem Rojstnem dnevu umetnosti v radijskem Studiu 13 ter z nove plošče, izšle pri založbi Inexhaustible Editions.
Poslušajte skladbe Primoža Ramovša, Uroša Kreka, Iva Petrića, Ljuba Rančigaja, Nenada Firšta in drugih ustvarjalcevv izvedbi Dua Claripiano. V duu Claripiano igrata življenjska in umetniška partnerja: klarinetist Dušan Sodja in pianistka Tatjana Kaučič. Oba sta diplomanta ljubljanske akademije za glasbo, magistrirala sta na univerzi za glasbo Mozarteum v Salzburgu. Z veliko pozornostjo se posvečata sodobni glasbi in na koncertih izvedeta vsaj eno delo slovenskega skladatelja. Za duo Claripiano je napisalo nove skladbe več slovenskih skladateljev, med njimi Primož Ramovš, Uroš Krek, Ivo Petrić, Ljubo Rančigaj, Nenad Firšt in drugi ustvarjalci. Duo izvaja veliko glasbe 20. stoletja, pa tudi dela iz obdobja romantike in skladbe, ki jih povezujejo razpoloženjske teme ter intimna glasbeno-poetična občutja. Umetnika bomo predstavili tudi v pogovoru avtorice oddaje Tjaše Krajnc. Oddaja je nastala maja 2014 ob 20-letnici umetniškega dela dua Claripiano.