Sodobno, eksperimentalno, radiofonsko - s temi pojmi predstavljamo najnovejša zvočna iskanja, se pogovarjamo s slovenskimi skladateljicami in skladatelji ter izvajalkami in izvajalci.
Gost oddaje bo glasbenik in umetnik v več drugih medijih, kontrabasist, improvizator, skladatelj, organizator, premišljevalec družbe in letošnji prejemnik Nagrade Prešernovega sklada Tomaž Grom. Ob pogovoru bomo poslušali glasbo z njegove solistične izdaje Sam, za …, sodelovanje s pesnico Ano Pepelnik, dua z Zlatkom Kaučičem ter z Axlom Dörnerjem in skladbo z nove plošče septeta Oholo!.
Predstavljamo festival Musikprotokoll, ki se je v Gradcu odvil v začetku oktobra lani. Z izborom izvedb del Agate Zubel, Alle Zahaikevych, Lise Streich, Georga Lewisa, Winfrieda Ritscha in Elisabeth Harnik s treh koncertov in intervjuji bomo spoznavali, na kakšne načine je program festivala razpiral teme, zbrane pod motom Spaces of Freedom - Prostori svobode.
Zaključujemo s poslušanjem izbora posnetkov z zadnjih Glasbenih dni v Donaueschingenu, ki so se odvili oktobra lani. Pred nami je še en koncert Simfoničnega orkestra Jugozahodnega nemškega radia iz Stuttgarta, tokrat pod vodstvom dirigentke Susanne Blumenthal, programski naslov koncerta »grosso« pa napoveduje tudi veliko zasedbo in reference na baročno obliko concerta grosso. Slišali bomo tri dela za orkester in soliste. V novi skladbi Georga Lewisa bosta zaigrala dva solista, saksofonist in improvizator Roscoe Mitchell ter mehaničnim klavir s podporo umetne inteligence – pred izvedbo bomo poslušali tudi pogovor s skladateljem. Orkester SWR je ponovno izvedel delo Pascale Criton Alter za sopran in orkester. Koncert, ki se je odvil 18. oktobra lani, pa je začela krstna izvedba dela Simona Steen-Andersena za klavirsko-tolkalski kvartet Yarn/Wire in orkester.
Nadaljujemo s poslušanjem izbora posnetkov z zadnjih Glasbenih dni v Donaueschingenu. Poslušali bomo krstni izvedbi dveh obsežnih skladb – Streik za tolkalski ansambel Enna Poppeja ter …selig ist… za klavir in živo elektroniko Marka Andreja.
V prvem letošnjem Ateljeju bomo spoznavali in obravnavali projekt, ki je zaznamoval zadnje mesece prejšnjega leta. Oktobra je šest glasbenikov pod produkcijskim in umetniškim vodstvom harmonikarja Luka Juharta v ciklu Zvokotok predstavila program z znamenitim delom Skozi gozd simbolov Vinka Globokarja in novost Glasbeni simpozij Uroša Rojka. Globokar je lani praznoval devetdesetletnico, Rojko pa sedemdeset let. Projekt je nato v novembru in decembru gostoval po več slovenskih mestih in v okviru drugega koncerta cikla Carpe artem smo ga tudi posneli. Glasbeni urednik Primož Trdan bo v oddaji gostil Luko Juharta in Uroša Rojka, ki bosta ob poslušanju posnetka razmišljala o skladbah, pripravi njunih izvedb in vprašanjih, ki jih odpirata.
Poslušali bomo tri orkestrske novitete, predstavljene letos na Glasbenih dneh v Donaueschingenu na koncertu, ki je tematiziral otroške spomine in pomembne zgodnje zvočne izkušnje skladateljev. Francisco Alvarado se je v delu REW • PLAY • FFWD zgledoval v eksperimentih z analognimi kasetami, njihovem izrabljanju, popačenju, zankanju ali šumu, Sara Glojnarić je s skladbo DING, DONG, DARLING! ustvarila kolektivno praznovanje svoje queerovske identitete, v novem delu Chaye Czernowin pa glasovi skupine Novi vokalni solisti iz Stuttgarta z orkestrom postanejo oddajniki divjih občutkov, ki izžarevajo neobvladljiva čustva, izkušnje in spomine.
Novembra se je odvil peti Forum nove glasbe, ki ga je programsko zasnoval skladatelj Fabio Nieder. Ob posnetku drugega koncerta festivala se bomo pogovarjali z letošnjim kuratorjem ter z avtorjema novih skladb, skladateljema Stefanom Pierinijem in Matejem Boninom.
Projekt Doorways izhaja iz avtoričine nuje po umiku iz mesta, iz njegove hitrosti, erozije pozornosti, ki jo ta hitrost povzroča, hkrati pa skladba prinaša premislek o naravi in njeni zvočnosti, ki se spreminja z naseljevanjem ali odtujevanjem. Plošča Maje Osojnik je izšla v sodelovanju skladateljičine Mamka Records in založbe col legno, na njej pa slišimo deli v izvedbi ansambla Black Page Orchestra in violončelistke Maiken Beer.
V začetku leta so za prejemnico Skladateljske nagrade Erste Bank za leto 2024 izbrali slovensko skladateljico Nina Šenk, v tem mesecu pa ji zato posebno mesto namenjajo na festivalu Wien Modern. Ob pogovoru s skladateljico bomo poslušali tudi izvedbo njene skladbe Flux s koncerta ob odprtju tega pomembnega festivala.
Poslušali bomo koncert Simfoničnega orkestra radia ORF z dirigentko Marin Alsop in štiri skladbe, »Sapfo/Bioluminiscenca« Lize Lim za simfonični orkester, »V delu – intimnost« za flavto in orkester Clemensa Gadenstätterja, »čudna ptica - brez navigacije po zvezdi« za kitaro in simfonični orkester Clare Iannotta in »Žgoči Scherzo« za klavir in simfonični orkester Bernharda Ganderja.
Pred začetkom letošnjega festivala Musikprotokoll poslušamo izbor glasbe z lanskega graškega festivala sodobne glasbe. S koncerta ansambla Klangforum Wien bomo spoznavali štiri nova dela, ki so doživela krstne izvedbe: Klavirski koncert Kristine Tjøgersen, Nocturnal Migrants Madli Marje Gildemann, …if left to soar on winds wings… Karen Power in Exercises in Estrangement II 'L’animal que donc je suis' Sandeepa Bhagwatia.
Skladbe na zgoščenki Metarma Bora Turela so nastale v zadnjih dveh desetletjih, namenjene so izvedbi eletroakustičnega posnetka in solističnih glasbil. V oddaji Arsov art atelje se bomo podrobneje posvetili predstavitvi petih skladb, ki so izšle na novi zgoščenki elektroakustične glasbe Metarma skladatelja in zvokovnega umetnika Bora Turela, ki je v začetku januarja 2019 izšla v zbirki Ars Slovenica pri Edicijah slovenskih skladateljev. Bor Turel je že štiri desetletja najopaznejši slovenski ustvarjalec elektroakustične in eksperimentalne glasbe, radiofonskih in akustičnih glasbenih del ars acustica, ki presegajo ustaljene meje zvočne umetnosti, odkrivajo pretanjena zvočna razmerja med instrumenti in elektroakustičnim posnetkom, ustvarjajo inovativne povezave med radiofonskimi in naravnimi zvočnimi elementi ter poslušalcem odpirajo nove zvočne svetov. Bor Turel, prejemnik nagrade Prešernovega sklada leta 2008, je na zgoščenko Metarma, ki je v začetku januarja izšla v zbirki Ars Slovenica pri Edicijah Društva slovenskih skladateljev, uvrstil pet skladb za instrumente in elektroakustični posnetek: Glasovi pradavnine za mousteriensko piščal, Izničena čipka za sopran, ki je edina namenjena glasu, Play-Spiel za pihalni kvintet, Perc Play za tolkala in Umišljeno potovanje proti neznani obali za altovski saksofon. Oddajo, v kateri bo skladatelj v pogovoru predstavil svoja dela in sodelovanje s slovenskimi solisti, je pripravila in uredila Tjaša Krajnc.
Poslušali bomo koncert ansambla Klangforum Wien, ki ga je ta virtuozna zasedba, specializirana za sodobno glasbo, izvedla ob koncu maja v Centru za sodobno umetnost DOX v Pragi. Tam je ansambel na letošnjem festivalu Prague Offspring predstavil dela Rebecce Saunders in Ena Poppeja, ki je bil tudi dirigent večera.
Poslušajte tri orkestrska dela in pogovor s skladateljem Igorjem Štuhecem. Avgusta 2013 je v zbirki Ars Slovenica Edicij Društva slovenskih skladateljev izšla zgoščenka Glasbena sporočanja, ki so jo izdali v sodelovanju z Uredništvom za resno glasbo Radia Slovenija in Založbo kakovostnih programov RTV Slovenija.
Komorni godalni orkester Slovenske filharmonije na svojih koncertih sodeluje s številnimi vrhunskimi solisti in z drugimi mednarodno priznanimi slovenskimi in tujimi glasbeniki.
Komorni godalni orkester Slovenske filharmonije je v sezoni 2018/2019 praznoval 25-letnico umetniškega dela in uspešnih izvedb novih skladb ter sodelovanja z vrhunskimi glasbenimi solisti.
Nova plošča z naslovom Spominčice je junija 2024 iizšla pri založbi Društva slovenskih skladateljev. Primorski skladatelj, pianist in pedagog Bojan Glavina na njej predstavlja slovenske klavirske miniature, ki so nastale v časovnem razponu 230-tih let, od prve dokumentirane slovenske klavirske skladbe iz leta 1790, ki jo hrani Narodna in univerzitetna knjižnica v Ljubljani, pa vse do danes.
Mesec po podelitvi nagrade EBU Palma Ars acustica 2024 bodo Primož Trdan, Darja Hlavka Godina in Gregor Pirš predstavili in komentirali letošnje finaliste in zmagovalca te nagrade, ki spodbuja produkcijo izjemne radijske umetnosti in elektroakustične produkcije ter to polje tudi promovira po medijskih poteh. Spoznali bomo dela: Rúnar Magnússon - German Tapes part 2, 'Vielleicht lebe ich hier' Niki Matita – Fernempfangsstelle TOPOS KOLEKTIV - Station Zero - Part 4: Žižkov Marco Blaauw - Global Breath, World of Trumpet Sounds Artist - X - Cut Off Manja Ristić in Marko Paunović - Rituals In Transfigured Time
10. aprila je v Kogojevi dvorani Društva slovenskih skladateljev potekal koncert iz cikla Koncertni atelje. Nastopili sta flavtistka Anja Clift in klarinetistka Valentina Štrucelj, ki sta izvedli dela Uroša Rojka, Olge Neuwirth, Brine Jež Brezavšček, Larise Vrhunc in Maurizia Pisatija.
Pri Edicijah slovenskih skladateljev je izšla portretna zgoščenka Maksimiljana Feguša z izbranimi skladbami simfonične, komorne in vokalno-instrumentalne glasbe.