Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Enourni aktualni pogovori s slovenskimi skladateljicami in skladatelji ter muzikologinjami in muzikologi – o življenju, delu in ustvarjanju, skupaj z glasbo.
V uri, ki jo vsak petek namenimo glasbi slovenskih skladateljev, se bo tokrat zvrstil izbor del Marijana Lipovška na posnetkih, nastalih v zadnjem desetletju. Slišali bomo Balado za violončelo in klavir, Tri pravljice za klarinet in klavir, Štiri sporočila za godalni kvartet in Sedem miniatur za godala.
V uri, ki jo vsak petek namenimo glasbi slovenskih skladateljev, bomo tokrat prisluhnili delom Dušana Bavdka in Igorja Štuheca, v katera sta skladatelja vpletla klasicistični duh.
Poslušamo skladateljev Godalni kvartet, ki je nastajal med letoma 1948 in 1949 ter spada med njegova zgodnejša dela. Matičič je študij kompozicije na Akademiji za glasbo v Ljubljani sicer končal leta 1950, pozneje se je izpopolnjeval v Parizu pri Nadii Boulanger ter sodeloval s tamkajšnjo raziskovalno skupino za konkretno glasbo pod vodstvom Pierra Schaefferja. Zlasti Matičičeva dela iz modernističnega obdobja ter skladateljeve eksperimentalne skladbe zasedajo danes osrednje mesto v njegovem opusu.
Skladateljevi uvodni razlagi nas bosta popeljali v poslušanje njegovih novejših del Limen IX in Limen VIII.
Pri 26-ih se je Privšek odpravil študirat na ugledno glasbeno šoilo Berklee v Bostonu, v ZDA. Tam je bil njegov profesor tudi sloviti Herb Pomeroy, utemeljitelj sodobnega aranžiranja za veliki jazzovski orkester, imenovanega tudi "line writing". Pomeroy je bil nad Privškovim znanjem in talentom navdušen in ga je uvrščal ob bok Quincyju Jonesu in Arifu Mardinu. Po študiju v Ameriki se je Privšek, kljub mamljivim holivudskim ponudbam, vrnil domov in od Bojana Adamiča prevzel vodstvo takratnega PORL-a, torej Plesnega orkestra Radia Ljubljana. Orkestru je dirigiral več kot tri desetletja in zanj napisal več kot 4000 skladb in priredb. Pod njegovim vodstvom se je zasedba razvila v enega najboljših big bandov v Evropi. Poslušajmo posnetke s plošče Čas pred svitom, ki je pri ZKP RTV Slovenija izšla leta 2000. Simfoničnemu orkestru in Big Bandu RTV Slovenija je dirigiral Walter Proost.
V studiu gostimo skladatelja, pianista in profesorja Bojana Glavino. Njegov glasbeni jezik in ideje, ki ga izoblikujejo ter soustvarjajo, bomo spoznali ob poslušanju petih skladb, v katere nas bodo popeljali komentarji skladatelja. Zvenela bodo dela: Minutne zgodbice, Album fragmentov, Dimenzije, FUNtazija ter Pet skic za rog in klavir.
Poslušamo skladbe: V iskanju za klavir, Ocean za mezzosopran in klavir, Modrina za oboo in klavir, Fantazija in fuga za angleški rog in klavir, Trije preludiji in fuga za klarinet in klavir ter Fuga za solo klavir. V poslušanje nas bodo pospremljale besede skladateljice.
Tokratni gost je velikan slovenske glasbe, skladatelj in pianist Janez Gregorc. S svojim inovativnim ustvarjanjem je pomembno zaznamoval zadnjih šest desetletij slovenske glasbene ustvarjalnosti. Njegova glasba je nedvomno izvirno zasnovana, prepoznamo jo ne glede na zasedbo ali namen, saj je vanjo vnesel svojo osebnost, razmišljanje in filozofijo.
Pobliže se bomo spoznali z glasbenim svetom skladateljice in profesorice Urške Pompe. Slišali bomo šest njenih skladb, v poslušanje nas bodo pospremile skladateljičine besede.
Prisluhnili bomo pogovoru z Luko Zabricem, saksofonistom in skladateljem, ki je zasedel prvo mesto na skladateljski nagradi Jazzon 2024. Nagrada, ki poteka v okviru festivala Jazzinty, prvonagrajencu ali nagrajenki ponuja tisoč evrov, en snemalni dan v snemalnem studiu Lotos Music v okolici Novega mesta ter koncert na festivalu Jazzinty. Ta je letos potekal 14. avgusta in posnetek s tega koncerta bomo slišali tudi v tokratni oddaji.
Poslušamo prvi stavek iz Cikla trinajstih skladb za flavto, tristavčno delo za klavir solo z naslovom Odstiranja, stavek iz Partite op. 8 v interpretaciji Milka Lazarja, skladateljevo najnovejše delo za godalni kvartet z naslovom Pozunanjena notranjost ter skladbo Čutnost za pozavno in klavir.
Poslušamo odlomke iz seta petih albumov s skupnim naslovom Introducing Gašper Livk. Ob skladatelju in kontrabasistu nastopajo: pianistki Chaerin Im in Agota Tamelytė, tolkalec Giovanni Iacovella, pianisti Seppe Gebruers, Matteo Paggi, Urban Megušar, Martina Effy, Madalena Massano, Dima Loginov, Manuel Giner, Yifan Du in Kasparas Petkus ter kontrabasisti Ignacio Pinto, Anna Zavorina, Alejandra Rony Rojas, Pietro Elia Barcellona, Sofia Perikleous, Liam Elion in Jennifer Maria Blom.
Opus slovenskega skladatelja, violinista, glasbenega aranžerja in pedagoga, poleg številnih komornih in orkestralnih del obsega tudi scensko, filmsko, zabavno glasbo ter priložnostno glasbo za različne slovenske oglase, televizijske avize. Tokrat vam bomo predstavili dve deli, ki sta nastali v prvem desetletju tega stoletja; najprej prvo sakralno skladbo v Golobovem opusu, to je Mlssa In Do, nato pa baletno suito Zlatorog.
Poslušamo novejša dela skladateljice in pianistke Ingrid Mačus z naslovi Skozi prah, Skozi motnost, Var chi, Gibanje odtujenosti in Taught by Thirst.
Poslušamo skladbo Waiting Time, epizodi št. 20 in št. 23 iz Serije Tu, Godalni kvartet št. 1 in Godalni kvartet št. 2 ter odlomek iz dela Preludij, epizode in stretto.
Poslušamo skladbe To see a World in a Grain of Sand, A Moment of Reflection, Stump the Guesser in Auguries of Innocence.
Na zgoščenki Umetnost in regrat je leta 2013 izšel posnetek koncerta Vokalne skupine Canticum, ki je poznana po svojih tematsko zaokroženih koncertnih sporedih. Novembra 2008 je skupina večer v Slovenski filharmoniji posvetila zborovski glasbi Jakoba Ježa. Najprej so na vrsti uglasbitve pesmi slovenskih pesnikov, kot so Simon Jenko, Ciril Zlobec, Fran Levstik, Lojze Krakar (po njegovi pesmi nosi naslov tudi zgoščenka), sledijo še Ježeve priredbe slovenskih ljudskih. Zlasti te bomo vzeli pod drobnogled v tokratni oddaji.
V oddaji gostimo glasbenika, skladatelja in oblikovalca zvoka, ki sklada eksperimentalno elektroakustično glasbo. Njegova posebnost je ustvarjanje bioakustične glasbe, ki temelji na zvokih živali, posebej žuželk, ustvarja pa tudi glasbo za film, gledališče, performanse, multimedijske instalacije ter zvočne krajine za muzeje in galerije.
V oddaji gostimo skladateljico, pianistko in dolgoletno profesorico glasbenoteoretskih predmetov na Srednji glasbeni šoli Celje. Zazvenelo bo pet njenih skladb za raznovrstne zasedbe, v poslušanje pa nas bodo popeljali komentarji o nastanku skladb, o njihovi strukturi, premiernih izvedbah in še čem.
V oddaji gostimo slovensko skladateljico in pevko, ki deluje na Dunaju. Študirala je jazzovsko petje, glasbeno kompozicijo, mednarodne odnose in evropske študije v različnih evropskih državah: na Nizozemskem, v Franciji, Nemčiji in Avstriji ter nadaljevala z doktorskim študijem Politologije na Univerzi na Dunaju. Je ustanovna direktorica Laboratorija za kulturo in trajnost. Za svoj projekt Self-Portraits in Imaginary Places je v letu 2020 prejela prestižno avstrijsko nagrado Theodor Körner Förderpreis za področje glasbene kompozicije. Njena glasba je bila izvedena v številnih evropskih državah ter na pomembnih prizoriščih in festivalih. Kot gostujoča skladateljica je sodelovala tudi na letošnjem Festivalu sodobne glasbe .abeceda, ki se prav danes zvečer končuje na Bledu.