Predlogi

Ni najdenih zadetkov.


Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Čas, prostor in glasba

5 epizod

5 epizod


Glasba je umetnost, ki deluje v določenem času. Da jo prav razumemo, potrebuje svoj prostor. Lahko je to zaokrožen naravni prostor – poletno gledališče, še največkrat pa se glasba posluša v velikem koncertnem prostoru – v koncertni dvorani, ali v majhnem prostoru – ki je lahko dnevna soba ali celo potniška kabina osebnega avtomobila. Prostor je za poslušanje glasbe pomemben, čas je ne obhoden. Za ta prostor, za poslušanje bolj zahtevne umetniške glasbe in za sprotno seznanjanje z umetniki in z vsem, kar je spremljalo nastanek in obstanek glasbenih umetnin, že peto leto skrbijo tonski tehnik Stane Košmerlj, stalni bralec Ivan Lotrič in avtor vseh oddaj profesor in skladatelj Pavel Mihelčič. V danem okviru oddaje Čas, prostor in glasba se vrstijo cikli: Prostor za umetnost, Pisma, Ustvarjanje, tisočletni izziv; odpiramo estetsko problematiko; v tem okviru pa govorimo tudi o pomembnih dogodkih in srečanjih z odličnimi umetniki, kot se jih spominja avtor oddaj. Ob sredah, na tretjem programu radia Slovenija, med 18 in 19 uro. Avtor oddaje je Pavel Mihelič


28. 9. 2022

Ko se veter upre v jadro

Najprej so nastajale drobne skladbe, miniature. Bil je čas, ki je bil takim skladbam naklonjen. Potem so se skladbe povezovale v pare. Pavana je dobila svojo bolj vedro različico – gagliardo. Skladatelji so si izmislili dvojnice – double. Svoj vpliv je vcepil kontrast. Ko se veter upre v jadro, gre ladja na odprto morje. Vabimo vas, spoštovani poslušalci, da se nam pridružite. V oddaji »Čas, prostor in glasba« s podnaslovom »Ko se veter upre v jadro«, bomo predvajali tale dela: Humoresko Antonina Dvoržaka; Praškemu simfoničnemu orkestru je dirigiral Václav Smetáček, Štiri mazurke za klavir Frana Gerbiča, zaigrala jih je Maja Mancini, Pizzicato polko Johanna Straussa; simfoničnemu orkestru dunajske narodne opere je dirigiral Rudolf Biebel, priredbo slovenske ljudske pesmi Sveti Sintilawdič Janija Goloba; komornemu orkestru RTV Slovenija je dirigiral Uroš Lajovic, Ljubezensko radost Fritza Kreislerja; skladbo sta zaigrala bolivijski violinist Jaime Laredo in pianist Marco Garrett, Preludij v cis-molu za klavir Sergeja Rahmaninova; pri klavirju je bil Vladimir Aškenazi, Elegijo opus 3 št. 1 istega skladatelja; skladbo je zaigral Salonski orkester iz Kölna, Pavano, opus 50, francoskega mojstra Gabriela Faureja; nastopali so Bostonski festivalski orkester, Tanglewoodski zbor in dirigent Seiji Ozawa. Oddajo smo sklenili z dvema stavkoma iz mladostne »Preproste simfonije« Benjamina Brittna. Stavka ,Igrivi pizzicato’ in ‘Sentimentalna sarabanda’ je zaigral znameniti newyorški komorni orkester Orpheus


21. 9. 2022

Iz pisma neznanemu poslušalcu – srečanja s Petrom Ebnom

Petr Eben je bil v drugi polovici 20. stoletja eden najbolj prepoznanih čeških skladateljev. Avtor oddaje profesor Pavel Mihelčič se spominja srečanj z njim v pismu neznanemu poslušalcu. V oddaji »Čas, prostor in glasba« s podnaslovom »Iz pisma neznanemu poslušalcu – srečanja s Petrom Ebnom« bomo predvajali tale Ebnova dela: simfonični stavek za tri trobente in orkester Vox clamantis – »Klic vpijočega v puščavi«; igral bo orkester Češke filharmonije, govorec je Radovan Lukavský, dirigiral bo Václav Neumann, Koncert za orgle in orkester št. 2; nastopali bodo orkester Češke filharmonije, na orgle bo igrala Kamila Klugarová, dirigiral bo Libor Pešek. Poslušali bomo tudi tri stavke iz Ebnovega cikla Okna za trobento in orgle: Modro, Rdeče in Zlato okno. Na trobento bo igral Rudolf Lodenkemper, na orgle pa Sieglinde Ahrens. Oddajo »Čas, prostor in glasba« je pripravil profesor Pavel Mihelčič, posnel jo je Stane Košmerlj, bral je Ivan Lotrič.


14. 9. 2022

Miniature (4): Iz malega zraste veliko

Med kratkimi skladbami, miniaturami, cikličnimi, s kontrastnimi stavki povezanimi skladbami in velikimi simfoničnimi deli, celovečernimi baleti in operami so velike razlike. Krajše skladbe poslušalca zadržijo v stalni napetosti, daljše ga v napetem pričakovanju zadržijo dlje, vendar ga v svet pozitivne fantazije tudi zapeljejo. Fantazija je rajska oaza slehernega skladatelja; v njej (v oazi) najde drugačen svet, vodo in zeleno spokojnost.


7. 9. 2022

Čas, prostor in glasba

Glasba je umetnost, ki deluje v določenem času. Da jo prav razumemo, potrebuje svoj prostor. Prostor je za poslušanje glasbe pomemben, čas je ne obhoden.


31. 8. 2022

Čas, prostor in glasba

Glasba je umetnost, ki deluje v določenem času. Da jo prav razumemo, potrebuje svoj prostor. Prostor je za poslušanje glasbe pomemben, čas je ne obhoden.


Domov V živo Podkasti Spored Kontakt