Opera o silni ljubezni in strasti, v kateri "lastovka" ne najde ljubezenskega gnezda.

Ko se je Puccini odločil za skladanje opere La rondine – Lastovka, je bil že uveljavljen skladatelj. Libreto Giuseppa Adamija je nekakšna kombinacija Traviate, Netopirja in Manon, glasba pa ima vendarle vse prvine, zaradi katerih so Puccinijeve opere tako priljubljene. Po premieri v Monte Carlu leta 1917 so hvalili mladostno svežino, ki veje iz dela, manj pa so bili navdušeni na domačih tleh, v Italiji.

Ta Puccinijeva opera je prejšnji petek, 23. februarja, dočakala tudi prvo slovensko izvedbo na odru SNG Maribor. Predstavo so oblikovali režiser, scenograf in kostumograf Hugo de Ana, oblikovalec svetlobe Valerio Alfieri in asistentka koreografije Cleopatra Purice.

Scenografija z bleščečim, secesijskim interjerjem in glamurozni kostumi z začetka prejšnjega stoletja so elegantni in času primerni. Vsako izmed treh dejanj nas popelje v svoj svet – v prvem smo tako v razkošnem salonu, v katerem Magda (poje jo Sabina Cvilak) s prijateljicami Yvette (Martina Ledinek), Bianco (Mojca Potrč) in Suzy (Dada Kladenik) sprejema bankirjeve (Sebastijan Čelofiga) prijatelje Gobina (Marko Škofič), Périchauda (Marko Žaler) in Crébillona (Maks Feguš), v drugem se prizorišče spremeni v plesišče Bullier s steklenimi paviljoni in številnimi nastopajočimi na vrtljivem odru, tretje pa se godi na Azurni obali – tam sta si Magda in Ruggero (Max Jota) uredila dom. Pojejo še: Valentina Čuden (Lisette), Martin Sušnik (Prunier), Terezija Potočnik-Škofič, Nina Hvalec, Renata Krajnc (Georgette, Gabriele/Pevka in Lolette) ter Mihael Roškar (Služabnik). Zbor in orkester mariborske opere vodi Simon Krečič.

Dejan Juravić