Arsov art atelje

Odkritja26 – nova glasba v Studiu 26 s Simfoniki RTV Slovenija

Nova izkušnja poslušanja glasbe in vznemirljiva dela sodobnih skladateljev

Za prikaz vsebine morate omogočiti vtičnike za družabna omrežja (Twitter, Facebook, Instagram, YouTube...), ki uporabljajo piškotke za sledenje uporabnikom.

S pritiskom na "v redu" se strinjate z uporabo piškotkov! Več o piškotkih

Odkritja26 je ime novega cikla koncertov sodobne glasbe v velikem Studiu 26 Radia Slovenija. Z njim želimo ponuditi novo obliko glasbene izkušnje na slovenski glasbeni sceni, ki vključuje zvočno bogastvo velikega simfoničnega orkestra in izraznost glasbe sodobnih skladateljev, umetnikov, ki doživljajo svet, kakršnega doživljamo tudi mi in to izkušnjo posredujejo v glasbi. Vključevali bomo skladatelje, ki so v kulturnih središčih po svetu dobro znani, manj pa pri nas. To želimo ponuditi v sproščenem, neformalnem okolju Studia 26 brez dodatnih ritualov, ki jih povezujemo s koncerti. Želimo, da se poslušalec osredotoči na – poslušanje.

Simfonični orkester RTV Slovenija bo na uvodnem koncertu vodil Steven Loy, tesen sodelavec pri celotnem ciklu. Pripravil je izbor štirih vznemirljivih del, med njimi je tudi povsem novo delo, postavljena pa so v zaporedje, v katerem še močneje nagovarjajo poslušalca in njegovo dojemanje glasbe kot življenjske izkušnje.

Odkritja26 / Discovery26

10. oktober 2018 – neposredni prenos na programu Ars – video prenos na Facebook strani programa Ars

OMEJENO ŠTEVILO BREZPLAČNIH VSTOPNIC na platformi olaii

Simfonični orkester RTV Slovenija in Steven Loy

Philippe Leroux: Envers IV (2016) 
Rebecca Saunders: Traces (2006/2009) 
Carlos de Castellarnau: Plany d’Antigona (2018) 
Jonathan Harvey: Tranquil Abiding (1996)

Prvi koncert bo odprlo delo Envers IV Philippa Lerouxa, posvečeno žrtvam terorizma. Po začetnih udarcih in občutku padanja, razpada skladba vpelje novo dogajanje, rast, melodičen razvoj, ki z upanjem odgovarja zečtnim agresivnim gestam. Druga skladba podaljša žalobne občutke iz prve skladbe – gre za novo delo Plany d’Antigona, ki ga je prav za ta koncert ustvaril katalonski skladatelj Carlos de Castellarnau. Tretjo skladbo Traces britanske skladateljice Rebecce Saunders začne kontrabas z najnižjimi toni, ki zvenijo kot grozeče renčanje iz globine; drugi stavek predstavi dva tona, ki se ob ritmičnem divjanju bliskovito razširita po orkestru, “kot nekdo, ki se trudi prebiti skozi oblegano mesto” – pripoveduje Steven Loy; kratek zadnji stavek naseljuje en sam ton, ki se je “prebil na drugo stran in se sprašuje, kam naprej.” Zadnja skladba je delo Tranquil Abiding  že pokojnega skladatelja Jonathana Harveya in zvočno podoživlja stanje osredotočenosti v Budizmu – prežema jo hipnotičen ritem dihanja, ki mu skladatelj dodaja melodične drobce.