Ženske v svetu glasbe

Sopranistka Johannette Zomer in ansambel Antequera

Nizozemska sopranistka je na 22. Festivalu Radovljica leta 2004 predstavila duhovne speve Alfonsa X. El Sabia, posvečene sv. Mariji.

Antequera2
Johannette Zomer in ansambel Antequera, radovljiška graščina, 22. Festival Radovljica, 21.8.2004, (foto: Matej Rupel)
foto: Arhiv DLSGR

Oddaja Ženske v svetu glasbe bo tokrat drugič posvečena mednarodno priznani nizozemski sopranistki Johannette Zommer, ki je dvakrat nastopila na Festivalu Radovljica, na 21. festivalu leta 2003 s kvartetom Egidius in na 22. festivalu leta 2004 z instrumentalisti skupine za staro glasbo Antequera, ki se posvečajo izvajanju srednjeveške, renesančne in baročne glasbe Španije in Italije, predvsem neapeljske, z veliko naklonjenostjo pa izvajajo tudi srednjeveške Marijine speve. Zbirka Cantigas de Santa Maria, ki je ena najobsežnejših zbirk srednjeveške monofone glasbe, vsebuje čez 400 pesmi v španski srednjeveški poeziji, ki se razlikujejo po načinih pripovedi. Na to glasbo so vplivale značilnosti različnih kultur v Španiji, melodije pa so nastale v tradiciji trubadurjev in truverjev Provanse in ostale Francije.

Cantiga je španska srednjeveška lirična oblika, ki se je ohranila v velikem številu in različnih zvrsteh sicer le kot besedilo, omenjena zbirka pa je postala enkratna in dragocena prav zaradi glasbe, pri kateri je imela pomembno vlogo v izvajanju instrumentalistov 13. stoletja tudi improvizacija. Alfonso X, kastiljski in leonski kralj, je bil sam trubadur in najverjetnejši pesnik teh spevov, sicer pa pokrovitelj in spodbujevalec kulture. Kralj Alfonso X. ostaja zvest dvorni tradiciji srednjeveške Evrope in pripoveduje o čudežih Gospe, ki naj potolažijo ljudi, jim olajšajo trpljenje ter dajo moč in pogum. Oddajo je pripravila in uredila Tjaša Krajnc.