Z orgelsko glasbo se bomo tokrat poklonili nedavno umrlemu avstrijskemu skladatelju Friedrichu Cerhi. Deloval je kot dirigent, izvajalec, znanstvenik in glasbeni ustvarjalec z obsežnim glasbenim opusom. »35 let so me nenehno povpraševali po orgelski glasbi. Razlog, zakaj nisem nič napisal, je, da pompozni orgelski pleno, ki ga imajo organisti tako zelo radi, ne ustreza mojim prizadevanjem za čistost zvoka, jasnost stavka, obliko in tudi ne za to, kar je Webern razumel kot razumljivost. A nenadoma – izpod jasnega neba – so se novembra leta 2011 v meni pojavili orgelski zvoki, brez naročila in povpraševanja. Prekinil sem skladanje nekega drugega dela in nastalo je Devet preludijev. Gre za zgoščene, kratke skladbe, prefinjene v slogu in, upam tudi, oblikovno zelo čiste kompozicije,« je zapisal nekoč.
B-A-Cer-Ha pa se imenuje zgoščenka z orgelsko glasbo Zerche in Bacha. Tak naslov si je zamislil izvajalec, organist Wolfgang Kogert, in ga tudi razložil. »Orgelske skladbe Friedricha Cerhe in Johanna Sebastiana Bacha so zame zelo sorodne,« je zapisal v knjižici zgoščenke. »Tako prve kot druge se odlikujejo po brezčasnih lastnostih, kot so jasnost, vitalnost, kontrapunktično mišljenje, ekonomičnost kompozicijskih sredstev in izrazit občutek za razmerja oz. obliko. Dela obeh skladateljev neposredno čustveno nagovarjajo izvajalce in poslušalce. Tako se je porodila zamisel o združevanju oz. prepletu stare, pred 300 leti napisane glasbe, z novo, Cerhovo … Naslov B-A-Cer-Ha pa je prišel sam po sebi. Tako kot Bachovi korali iz njegove orgelske knjižice so tudi Cerhovi preludiji zaokrožene miniature, v katerih imata vsaka nota in pavza svoj pomen..«
Avtor: Polona Gantar