Marko Jakše v svojem dolgoletnem opusu ostaja zvest slikarstvu, a njegove slike na beneškem bienalu žarijo kot ekrani

Na 59. beneškem bienalu se je v Arzenalu odprl slovenski paviljon z naslovom Brez gospodarja. Kot je znano, nas letos zastopa skrivnostni slikar Marko Jakše, ki se s svojimi fantastičnimi bitji in pokrajinami dobro vklaplja v letošnji koncept bienala.

Marko Jakše v svojem dolgoletnem opusu ostaja zvest slikarstvu, a ko vstopimo v slovenski paviljon, njegove velikoformatne slike zaradi natančne osvetlitve zažarijo kot bi šlo za ekrane. Transformativno moč slikarstva pa poudarjata še ambientalni zvok in tla prekrita z mivko.

Skoraj vsa dela slikarja, ki se v javnosti ne pojavlja, bi lahko povezali s temo domišljije in nadrealizma, ki ju je kuratorka bienala Cecila Alemani letos postavila v ospredje. Tako tudi predstavitev Jakšeta predstavlja nekakšen prerez njegovih del iz zadnjih dveh desetletij, je povedal kustos paviljona Robert Simonišek.

Slovenski paviljon v Arzenalu se danes odpira v sklopu predogleda Beneškega bienala, ki se za javnost odpira v soboto.

Izidora Pevec