Neposredni prenos

Ars teatralis: Odrešenje in onkraj

Literarni večer ob 700. obletnici smrti Danteja Alighierija in 300. obletnici uprizoritve Škofjeloškega pasijona

Za prikaz vsebine morate omogočiti vtičnike za družabna omrežja (Twitter, Facebook, Instagram, YouTube...), ki uporabljajo piškotke za sledenje uporabnikom.

S pritiskom na "v redu" se strinjate z uporabo piškotkov! Več o piškotkih

Nastopajoči: Ana Facchini, Nikla Petruška Panizon, Matija Rupel, Danijel Malalan, Igor Velše
Glasbenici: Apolonija Gantar (orgle) in Andrejka Možina (violončelo)
Scenarij: Matej Venier
Režija: Alen Jelen
Redaktor: Žiga Bratoš

Literarni večer Ars teatralis je tokrat gostoval v Italiji, v štandreški cerkvi sv. Andreja apostola, ki je ena največjih v goriški nadškofiji. V Štandrežu, kjer je številčna slovenska skupnost, se je leta 1676 rodil tudi kapucinski oče Romuald, krstno imenovan Lovrenc Marušič, v duhovnika posvečen leta 1700. Služboval je med drugim v Gorici in Škofji Loki in prav tam je napisal Škofjeloški pasijon, ki velja za najstarejše ohranjeno dramsko delo, napisano v slovenščini – letos mineva 300 let od prve uprizoritve. In kot je oče Romuald prvi izpričani začetnik slovenskega dramskega jezika, se je veliki italijanski pesnik Dante Alighieri, čigar 700. obletnico smrti zaznamujemo letos, pojavil ob zori italijanskega pesniškega jezika.

Idejni vodja cikla Ars teatralis in režiser literarnega večera Odrešenje in onkraj je Alen Jelen, scenarij pa je delo Mateja Venierja, ki med drugim zapiše:

''Njuna literarna svetova se ne bi mogla bolj razlikovati, vendar oblikovno nadvse prefinjene Dantejeve tercine in kakor iz brun zbite, pa skrajno ekspresivne rimarije očeta Romualda, polne prvinske ljudske čustvenosti, povezuje marsikaj, še najbolj pa tema odrešenja: Kristusovo odrešenjsko trpljenje so očetje kapucini v Škofji Loki na najbolj nazoren način prikazali svojim vernikom, veliki Alighieri pa je trpljenje grešnikov v peklu in vicah opisal tudi kot opomin za prehod duše k višjemu odrešenjskemu spoznanju.''

Dramaturški koncept je bil zasnovan kot uprizarjanje bralne vaje – gre za neke vrste gledališče v gledališču. Nastopali so Ana Facchini, Nikla Petruška Panizon, Matija Rupel, Danijel Malalan in Igor Velše. Cerkveno akustiko sta glasbeno oplemenitili Apolonija Gantar na orglah in Andrejka Možina na violončelu.

Literarni večer Ars teatralis: Odrešenje in onkraj smo v ponedeljek, 13. septembra, ob 20. uri neposredno prenašali na 3. programu Radia Slovenija, programu Ars in na slovenskem programu Rai FJK – Radiu Trst A. Dogodek, ki ste ga lahko spremljali tudi v spletnem videoprenosu, je plod sodelovanja programa Ars, Slovenskega stalnega gledališča Trst, Slovenskega narodnega gledališča Nova Gorica in Slofesta – festivala slovenske narodne skupnosti v Italiji.

Preberite tudi kritiko na strani Sigledal
Radijski dogodek: Zveneči glasovi minljivosti in večnosti