Glasba Sergeja Prokofjeva in Dmitrija Šostakoviča v izvedbi Simfoničnega orkestra Korejske radiotelevizije KBS in dirigenta Yoela Levija. Predvajamo posnetke s koncerta, ki je bil 28. septembra lani v koncertni dvorani Lotte v Seulu. V Violinskem koncertu št. 2 v g-molu, op. 63 Sergeja Prokofjeva se je kot solistka predstavila v Nemčiji rojena violinistka južnokorejskih korenin Clara-Jumi Kang. Drugi del koncerta je bil v znamenju 5. simfonije Dmitrija Šostakoviča.
Šostakovič je želel z njo vsaj navidezno ugoditi avtoriteti na oblasti, ki je malo pred nastankom te skladbe povsem raztrgala njegovo opero Lady Macbeth iz Mcenskega okrožja, glasbo Šostakoviča nasploh pa označila za "vulgarno, formalistično in nevrotično". Po navedbah oblasti naj bi se skladatelj po zelo uspešni prvi izvedbi simfonije v Leningradu uradno strinjal z izjavo, da je simfonija "odgovor sovjetskega umetnika na upravičeno kritiko". Drugačne misli o 5. simfoniji najdemo v kontroverzni zbirki skladateljevih spominov, ki jih je v knjigi Pričevanje zbral Solomon Volkov: "Mislim, da je vsem jasno, kaj se dogaja v 5. simfoniji. Radost je prisiljena, ustvarjena pod grožnjo. Če tega ne slišiš, moraš biti res popoln tepec …"

Mihael Kozjek