Nadaljevanje Čefurjev raus, ene od redkih domačih knjig, ki so postale pravi kulturni fenomen

Po treh romanih in treh kresnikih je pisateljski ugled Gorana Vojnovića tolikšen, da si sleherna njegova nova objava zasluži pozornost. Če pa se izkaže, da je ta noviteta pravzaprav romaneskno nadaljevanje Čefurjev raus!, ene redkih domačih knjig, za katere lahko rečemo, da so v tem stoletju postale pravi pravcati kulturni fenomen, tedaj si lahko mislimo, da bodo po njej posegli celo tisti med nami, ki berejo le še občasno. Toda: na kaj bodo pravzaprav naleteli med platnicami romana Đorđić se vrača, ki je luč sveta pred dnevi ugledal pod okriljem založbe Beletrina? Kakšno zgodbo Vojnović tu napleta? Sploh pa: zakaj neki se je odločil, da bo ponovno pisal o Marku Đorđiću, čefurstvu in ljubljanskih Fužinah?

Zgodbo Marka Đorđića, osrednjega lika Čefurjev raus!, Goran Vojnović v romanu Đorđić se vrača poprime deset let pozneje. Fant je zdaj v poznih dvajsetih, celo desetletje je preživel v globoko travmatizirani Bosni, zdaj pa se, kakor namigne že naslov, po spletu okoliščin za nedoločen čas vrača nazaj v Ljubljano, na Fužine, na novo soočenje s socialno-ekonomskimi in kulturno-identitetnimi protislovji sodobne slovenske družbe. Sliši se zanimivo, kajne, ampak kaj ne bi bilo mogoče česa tehtnega o današnji Sloveniji povedati tudi kako drugače? Kaj ni v tem, da se avtor vrne k liku, ki mu je prinesel prvi literarni uspeh, nekaj tveganega? Koliko pisateljskega poguma je bilo treba za to odločitev?

Goran Dekleva