Petinsedemdeset rokopisnih listov, ki so v arhiv francoske narodne knjižnice prišli po smrti znamenitega raziskovalca Proustovega opusa Bernarda de Falloisa leta 2018, so ljubitelji in poznavalci Prousta ob knjižni izdaji (Gallimard, 2021) pozdravili kot veliko, temeljno odkritje. Arhivskih odkritij, povezanih s Proustom, je bilo v zadnjih letih kar nekaj. Leta 2017 se je tako pojavil edini doslej znan filmski posnetek pisatelja, natančneje posnetek aristokratske poroke, ki se je je, v zelo stranski vlogi, udeležil tudi mladi Marcel. Leta 2019 so izšle mladostne novele, ki jih je Proust, najverjetneje iz moralnih ozirov, izločil iz rokopisa svoje prve knjige Radosti in dnevi. A Petinsedemdeset listov je vendarle odkritje drugačne vrste. V nasprotju z izkopaninami, ki nas vračajo v čas, ko je Proust osupljivo malo obetal, nas petinsedemdeset listov papirja, popisanih leta 1908, postavi v trenutke, ko se je začenjal Proustov čudež, preobrazba diletanta v velikega romanopisca. Kar imamo pred seboj, so zelo očitno prvi osnutki cikla Iskanje izgubljenega časa. Magdalenic na teh straneh ne bomo našli, začutili pa bomo Proustovo naraščajoče zavedanje o moči spomina, ki bo zanj postal temeljni, vseobsegajoči navdih. In še nekaj: zaslutili bomo, da je bilo žarenje Benetk najbrž enako pomembno kot lipov čaj.Prevajalka Katarina Marinčič,interpret Željko Hrs,režiser Klemen Markovčič,glasbena opremljevalka Nina Kodrič,mojster zvoka Urban Gruden,urednik oddaje Matej Juh.Produkcija 2022.

Radio Slovenija - 3. program