libretistke Jere Ivanc in avtorja glasbe Larna Poliča Zdraviča

V Mestnem gledališču ljubljanskem so sinoči premierno uprizorili pravljični muzikal Turandot, ki je delo slovenskih ustvarjalcev. Libreto zanj je napisala Jera Ivanc, glasbo Laren Polič Zdravič, krstno izvedbo je pripravila režiserka Jana Menger. Premiero si je ogledala Anamarija Štukelj Cusma.

Zgodba o neporočeni kraljici Turandot, ki svojim snubcem seka glave, če ne rešijo njenih ugank, ima korenine v vzhodni literarni tradiciji, skozi stoletja pa je navdihovala številne ustvarjalce, med njimi je med najbolj poznanimi Puccinijeva opera Turandot. Libretistka Jera Ivanc je osnovno pripoved razširila z ljubezensko predzgodbo mlade Turandot in Kalafa, iz katere lahko prepoznamo razloge za Turandotino željo po maščevanju in njeno krvoločno ravnanje z moškimi. V ospredje je postavila tudi lik rablja, ki se sprašuje o meji med življenjem in smrtjo in si želi, da se nasilje in morija ne bi končala. A v igri je tudi ljubezen, ki še tako razumske odločitve vedno postavi na glavo. Prav to dvojnost, temačna dejanja na eni strani ter nežnost in lepoto prve ljubezni na drugi je s povsem avtorskim pristopom odlično uglasbil Laren Polič Zdravič, izkušen ustvarjalec glasbe za gledališče.

Režiserka Jana Menger je z ekipo sodelavcev in odlično igralsko zasedbo ustvarila predstavo, v kateri ji je uspelo v eno povezati vse gledališke elemente. Zvok, glasba, gib, koreografija, kostumografija, scenografija in luč delujejo močno povezani in ustvarjajo fantazijski svet, ki kljub nasilju deluje pravljično, meje med življenjem in smrtjo pa briše tudi nenavadna navzočnost dveh angelov. Zanimivo vlogo odigra tudi zbor, sicer pa celotna igralska zasedba z Viktorijo Bencik Emeršič v vlogi Turandot in Gregorjem Grudnom v vlogi Kalafa na čelu ustvarja prepričljive, večplastne like, ki zgodbo pripeljejo do pričakovanega konca, nadaljevanja nekoč nedokončane ljubezenske zgodbe.

Anamarija Štukelj Cusma