83 prispevkov
Straussovo uživaštvo pri komponiranju Capriccia je očitno v nasprotujočih si mnenjih protagonistov; njihovi pogledi in nazori so v isti sapi takšni ali drugačni, vendar pa lahko tako imenovana »neprimerna« snov osvobaja sámo sebe in si zagotavlja obstoj na odru. Strauss zelo rad piše v maniri drugih skladateljev, prav tako kot uživa pri tem, da te citate sprevrača nazaj v straussovstvo. Njegove glasbene izposoje lahko živijo v različnih oblikah (maškarada, potegavščina, izkrivljenje, preobrazba), vse skupaj pa tvori igro, pri kateri se najbolj zabava skladatelj sam.
Ko je leta 1925 Paul Hindemith začel pisati Cardillaca, ni bil začetnik na področju opere; tri njegove prejšnje so skoraj izzvale škandal, bodisi zaradi vsebine (kršenja morale srednjega sloja) bodisi zaradi glasbe, ki je bila antiwagnerjanska (s tem si je Hindemith prislužil etiketo največjega upornika v nemškem opernem svetu). A to so bile vendarle samo enodejanke, Hindemith pa je pri tridesetih začutil, da je zrel za pisanje daljšega dela, v katerem bi lahko razvil vse svoje glasbene in gledališke zamisli. Po dolgotrajnem iskanju se mu je ponudila možnost za opero o zlatarskem umetniku Cardillacu.
Alban Berg je pripadal tisti katastrofični generaciji, ki je grozote 20. stoletja doživljala vnaprej, in znamenja samouničenja so se jasno zarisovala vanj. Na zadnja leta njegovega življenja, zaznamovana s trpljenjem ob ustvarjanju opere Lulu, so legale mračne sence politične blaznosti: njegovo delo je ogrožalo prekletstvo uničevalcev kulture v dobi tretjega rajha, somrak je legal na prvo avstrijsko republiko, Dunaj – skladateljevo rojstno mesto – mu je obrnil hrbet.
Čeprav je imel Monteverdi že 73 let, ko so v Benetkah prvič izvedli njegovo petdejanko Odisejeva vrnitev v domovino, se je odlično prilagodil okusu tedanjega občinstva: to velja tako za njegove komične značaje, kakršen je požeruh Iros, kot tudi za scenske učinke, ko se Atena z neba spusti na zemljo. Opera je doživela lep uspeh, saj so jo še istega leta uprizorili v Bologni, leto pozneje pa spet v Benetkah. In če je Orfej, skomponiran 30 let prej, zgrajen iz precej togih recitativov in arij, pa je v Odiseju Monteverdi ubral drugačen pristop, saj je tako orkestru kot pevcem dal veliko bolj proste roke, kar raziskovanje v območju izraznosti zadeva.
Kar zadeva zgodbo in dogajanje, sta Mozart in libretist Emanuel Schikaneder v Čarobi piščali postavila umetniški spomenik prostozidarstvu, nekateri pa so jo videli tudi kot v alegorijo odeto kritiko tedanjih posvetne in cerkvene oblasti.
Tobia Bellini je služboval kot organist, skladatelj in učitelj glasbe, skladatelj, kapelnik in učitelj glasbe je bil tudi njegov sin Rosario, ki je tudi svojega sina Vincenza že v njegovih rosnih letih uvajal v skrivnosti pianizma.
Zadnja, enainosemdeseta oddaja iz obsežnega ciklusa oddaj o Marii Callas, ki je nastal leta 2008 ob 85. obletnici rojstva te znamenite operne pevke. Avtor oddaj je Renato Horvat.
Osemdeseta oddaja iz obsežnega ciklusa oddaj o Marii Callas, ki je nastal leta 2008 ob 85. obletnici rojstva te znamenite operne pevke. Avtor oddaj je Renato Horvat.
Devetinsedemdeseta oddaja iz obsežnega ciklusa oddaj o Marii Callas, ki je nastal leta 2008 ob 85. obletnici rojstva te znamenite operne pevke. Avtor oddaj je Renato Horvat.
Oseminsedemdeseta oddaja iz obsežnega ciklusa oddaj o Marii Callas, ki je nastal leta 2008 ob 85. obletnici rojstva te znamenite operne pevke. Avtor oddaj je Renato Horvat.
Sedeminsedemdeseta oddaja iz obsežnega ciklusa oddaj o Marii Callas, ki je nastal leta 2008 ob 85. obletnici rojstva te znamenite operne pevke. Avtor oddaj je Renato Horvat.
Šestinsedemdeseta oddaja iz obsežnega ciklusa oddaj o Marii Callas, ki je nastal leta 2008 ob 85. obletnici rojstva te znamenite operne pevke. Avtor oddaj je Renato Horvat.
Petinsedemdeseta oddaja iz obsežnega ciklusa oddaj o Marii Callas, ki je nastal leta 2008 ob 85. obletnici rojstva te znamenite operne pevke. Avtor oddaj je Renato Horvat.
Štiriinsedemdeseta oddaja iz obsežnega ciklusa oddaj o Marii Callas, ki je nastal leta 2008 ob 85. obletnici rojstva te znamenite operne pevke. Avtor oddaj je Renato Horvat.
Triinsedemdeseta oddaja iz obsežnega ciklusa oddaj o Marii Callas, ki je nastal leta 2008 ob 85. obletnici rojstva te znamenite operne pevke. Avtor oddaj je Renato Horvat.
Dvainsedemdeseta oddaja iz obsežnega ciklusa oddaj o Marii Callas, ki je nastal leta 2008 ob 85. obletnici rojstva te znamenite operne pevke. Avtor oddaj je Renato Horvat.
Enainsedemdeseta oddaja iz obsežnega ciklusa oddaj o Marii Callas, ki je nastal leta 2008 ob 85. obletnici rojstva te znamenite operne pevke. Avtor oddaj je Renato Horvat.
Sedemdeseta oddaja iz obsežnega ciklusa oddaj o Marii Callas, ki je nastal leta 2008 ob 85. obletnici rojstva te znamenite operne pevke. Avtor oddaj je Renato Horvat.
Devetinšestdeseta oddaja iz obsežnega ciklusa oddaj o Marii Callas, ki je nastal leta 2008 ob 85. obletnici rojstva te znamenite operne pevke. Avtor oddaj je Renato Horvat.
Oseminšestdeseta oddaja iz obsežnega ciklusa oddaj o Marii Callas, ki je nastal leta 2008 ob 85. obletnici rojstva te znamenite operne pevke. Avtor oddaj je Renato Horvat.