Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
86 prispevkov
Posebna odlika Plašča, prve enote Puccinijevega Triptiha, je evociranje mračnega vzdušja, ki izhaja iz reke. Slednjo kot simbol odtujenosti in moreče enoličnosti, ki stiskata življenje ladjarjev, nenavadno živo rišejo že prvi takti, v katerih se Puccini po razpoloženjski izraznosti približuje Debussyju, hkrati pa ohranja lasten stilni pečat, ki ga razodeva mehkó valujoča zgornja melodična linija. Navzočnost francoskega mojstra je čutiti tudi v upodabljanju svetlikajočega se nočnega pristanišča. Za ustvarjanje svojevrstnega vzdušja Puccini uporablja paleto pretežno pridušenih in temačnih zvočnih barv, zato pogosto predpiše sordinirane instrumente (godala, rogove in trobente), ki učinkujejo skrivnostno grozljivo, skorajda pošastno. Nič manj značilna ni harmonska ostrina golih disonanc in bitonalnosti, ki še intenzivirajo dramatičnost. Čeprav se Puccini ne odpoveduje zanj sicer značilni mozaični gradnji, pa vendarle pred množico kratkih figur daje izrazito prednost nekaterim celovitejšim témam (tema reke, tema ljubezni, tema plašča).
Pravljica o princesi, ki pošilja v smrt svoje snubce, ker ne znajo odgovoriti na uganke njene muhavosti, je prastara; zgodba o ženski, ki se bo vdala le tistemu moškemu, ki bi jo prekosil v bistroumnosti, je že pred stoletji služila mnogim narodom kot hvaležen material za vedno nove različice in možnosti obdelave literarnega besedila. Zgodba (o Turandot) pa je spodbudila tudi ustvarjalno domišljijo opernih skladateljev.
Wagnerjev Holandec se s snovjo opira na starodavno legendo o kapitanu, ki je pri vseh peklenščkih prisegel, da bo objadral Rt dobre nade, pa četudi bi to trajalo do sodnega dne. Hudič ga je prijel za besedo in ga res obsodil na plovbo do zadnje sodbe. V 19. stoletju je legenda dobila še en element, in sicer element odrešitve, po katerem Holandca lahko dolgotrajnega tavanja po morjih rešita ljubezen in zvestoba ženske. Wagner je Holandčev značaj opisal kot splošnega, saj gre za hrepenenje po počitku sredi hudih življenjskih pretresov.
Dogajanje v zgodbi o Butterfly sodi v tisto vrsto zgodb, ki jih zaznamuje trk različnih kultur, zgodb, katerih prototip je antični mit o Jazonu in Medeji; strukturne značilnosti tega mita se namreč zrcalijo tudi v ustroju Puccinijeve opere.
Tobia Bellini je služboval kot organist, skladatelj in učitelj glasbe, skladatelj, kapelnik in učitelj glasbe je bil tudi njegov sin Rosario, ki je tudi svojega sina Vincenza že v njegovih rosnih letih uvajal v skrivnosti pianizma.
Zadnja, enainosemdeseta oddaja iz obsežnega ciklusa oddaj o Marii Callas, ki je nastal leta 2008 ob 85. obletnici rojstva te znamenite operne pevke. Avtor oddaj je Renato Horvat.
Osemdeseta oddaja iz obsežnega ciklusa oddaj o Marii Callas, ki je nastal leta 2008 ob 85. obletnici rojstva te znamenite operne pevke. Avtor oddaj je Renato Horvat.
Devetinsedemdeseta oddaja iz obsežnega ciklusa oddaj o Marii Callas, ki je nastal leta 2008 ob 85. obletnici rojstva te znamenite operne pevke. Avtor oddaj je Renato Horvat.
Oseminsedemdeseta oddaja iz obsežnega ciklusa oddaj o Marii Callas, ki je nastal leta 2008 ob 85. obletnici rojstva te znamenite operne pevke. Avtor oddaj je Renato Horvat.
Sedeminsedemdeseta oddaja iz obsežnega ciklusa oddaj o Marii Callas, ki je nastal leta 2008 ob 85. obletnici rojstva te znamenite operne pevke. Avtor oddaj je Renato Horvat.
Šestinsedemdeseta oddaja iz obsežnega ciklusa oddaj o Marii Callas, ki je nastal leta 2008 ob 85. obletnici rojstva te znamenite operne pevke. Avtor oddaj je Renato Horvat.
Štiriinsedemdeseta oddaja iz obsežnega ciklusa oddaj o Marii Callas, ki je nastal leta 2008 ob 85. obletnici rojstva te znamenite operne pevke. Avtor oddaj je Renato Horvat.
Petinsedemdeseta oddaja iz obsežnega ciklusa oddaj o Marii Callas, ki je nastal leta 2008 ob 85. obletnici rojstva te znamenite operne pevke. Avtor oddaj je Renato Horvat.
Dvainsedemdeseta oddaja iz obsežnega ciklusa oddaj o Marii Callas, ki je nastal leta 2008 ob 85. obletnici rojstva te znamenite operne pevke. Avtor oddaj je Renato Horvat.
Triinsedemdeseta oddaja iz obsežnega ciklusa oddaj o Marii Callas, ki je nastal leta 2008 ob 85. obletnici rojstva te znamenite operne pevke. Avtor oddaj je Renato Horvat.
Enainsedemdeseta oddaja iz obsežnega ciklusa oddaj o Marii Callas, ki je nastal leta 2008 ob 85. obletnici rojstva te znamenite operne pevke. Avtor oddaj je Renato Horvat.
Sedemdeseta oddaja iz obsežnega ciklusa oddaj o Marii Callas, ki je nastal leta 2008 ob 85. obletnici rojstva te znamenite operne pevke. Avtor oddaj je Renato Horvat.
Oseminšestdeseta oddaja iz obsežnega ciklusa oddaj o Marii Callas, ki je nastal leta 2008 ob 85. obletnici rojstva te znamenite operne pevke. Avtor oddaj je Renato Horvat.
Devetinšestdeseta oddaja iz obsežnega ciklusa oddaj o Marii Callas, ki je nastal leta 2008 ob 85. obletnici rojstva te znamenite operne pevke. Avtor oddaj je Renato Horvat.
Sedeminšestdeseta oddaja iz obsežnega ciklusa oddaj o Marii Callas, ki je nastal leta 2008 ob 85. obletnici rojstva te znamenite operne pevke. Avtor oddaj je Renato Horvat.