V igri, po delu ruskega avtorja Aleksandra Sergejeviča Puškina, gre za spopad med oblastnim povprečnežem Salierijem in genialnim Mozartom, ki svoj obstoj potrjuje le z deli ustvarjalne osebnosti.

Spopad med oblastno mediokriteto in genialnostjo ustvarjalne osebnosti

V igri gre za spopad med oblastno mediokriteto Salierija, in genialnostjo Mozarta, ki svoj obstoj potrjuje le z deli ustvarjalne osebnosti.

Mozart Branko Šturbej
Salieri Polde Bibič

Avtor Aleksander Sergejevič Puškin
Prevajalec Mile Klobčič
Režiser Aleš Jan
Dramaturg Pavel Lužan
Tonska mojstrica Metka Rojc
Glasbena oblikovalca Larisa Vrhunc in Borut Lesjak

Produkcija Uredništva igranega programa
Posneto v studiih Radia Ljubljana aprila 1990

 

 

Peter Kocjančič (1895-1986): Ribiške mreže, okoli 1958
Z dovoljenjem Moderne galerije, Ljubljana
Slikar in grafični oblikovalec Peter Kocjančič je že pred drugo svetovno vojno, ko je ustvarjal v duhu pikturalizma, pri interpretiranju krajine pogosto posegal po tehniki kombiniranja dveh negativov, da je oblake, ki jih je fotografiral posebej, vključil v posnetke pokrajine. Ideja montaže dveh podob je botrovala tudi nastanku fotografije Ribiške mreže. V duhu sočasnih teženj v fotografiji po abstrakciji in prevladovanju strukturnih elementov, ki so se po drugi svetovni vojni širile po Evropi, je Kocjančič podobo ribiških mrež vizualno nadgradil z luminogram.
Lara Štrumej

Likovno opremo spletnega članka so zasnovali kustosi Moderne galerije

Fotografska zbirka Moderne galerije
Začetek načrtnega zbiranja, hranjenja in preučevanja fotografije v Moderni galeriji sega v leto 1992, ko je bila ustanovljena Fotografska zbirka Moderne galerije. Zbirka šteje zdaj več kot 4000 enot predvsem slovenskih avtorjev; obsega obdobje od konca devetnajstega stoletja do danes. Pridobivanje gradiva za zbirko je najtesneje povezano z raziskovanjem zgodovine slovenske fotografije s poudarkom na fotografiji 20. stoletja; s sprotnim odzivanjem na ustvarjalne dosežke sodobnih avtorjev postaja zbirka vse boj pomembna tudi za zgodovino slovenske fotografije 21. stoletja. Številčno najbolj obsežni so fondi Riharda Jakopiča, Petra Kocjančiča, Frana Krašovca, Franca Ferjana, Vena Pilona, Gojmirja Antona Kosa, Jožeta Kološe-Kološe, Lojzeta Spacala, Leona Dolinška, Stojana Kerblerja, Božidarja Dolenca, Toneta Stojka, Staneta Jagodiča in drugih. Izmed slovenskih sodobnih avtorjev se zbirka ponaša med drugim z deli Milana Pajka, Borisa Gaberščika, Hermana Pivka, Janeta Štravsa, Klavdija Slubana, Vlada Stjepića, Tomaža Gregoriča, Tanje Verlak, Boruta Krajnca, Branka Lenarta, Tanje Lazetić, Boruta Peterlina, Gorana Bertoka, Jona Derganca in mnogih drugih.

Klemen Markovčič