V ciklu sredinih oddaj izbiramo kritike radijskih iger iz bogatega opusa Lojzeta Smaska. Štiri desetletja je aktivno spremljal produkcijo in o njej pisal za časnik Večer. Knjiga z izborom njegovih kritiških zapisov, naslovljena kot Post scriptum, je lani izšla pri Slovenskem gledališkem inštitutu v dvojni izdaji ? ena je posvečena gledališkim in druga radijskim kritikam. Pozorni in kritični poslušalec radijskih iger Lojze Smasek kritike nikoli ni razumel kot pokroviteljsko oceno ali kot poučno pridigo. Ni ji pripisoval arbitrarnega pomena. Zanj je bila ?zgolj eno od mnenj javnosti?, kot je zapisal. Od drugih se kritikovo mnenje razlikuje le po tem, da ni anonimno, da je strokovno in da ga je ?mogoče imeti za spodbudo k samostojnemu razmišljanju, primerjanju in soočanju?, kot je še dodal. Tokrat bo na sporedu njegov razmislek o radijski igri Slepa hiša slovenskega avtorja Žarka Petana. V njej skuša avtor v poljudni formi in z aplikacijo zanimivih značajskih faktur poustvariti zaporniško razpoloženje, hkrati pa je tudi zanimiva po svoji humanistični naravnanosti. Igro navdihuje Petanova osnovna ideja, po kateri se v zaporu izostri sluh in postane poglavitno čutilo. Kritiki bo sledil odlomek iz igre. Obe sta nastali leta 1980.

Redaktorica in režiserka Vilma Štritof
Tonska mojstrica Sonja Strenar

Bralec Matej Rus

Traja 6' 40?
Produkcija Uredništva igranega programa marca 2018

Ocena radijske igre Slepa hiša Žarka Petana - ciklus ocen Lojzeta Smaska

V ciklu sredinih oddaj izbiramo kritike radijskih iger iz bogatega opusa Lojzeta Smaska. Štiri desetletja je aktivno spremljal produkcijo in o njej pisal za časnik Večer. Knjiga z izborom njegovih kritiških zapisov, naslovljena kot Post scriptum, je lani izšla pri Slovenskem gledališkem inštitutu v dvojni izdaji – ena je posvečena gledališkim in druga radijskim kritikam. Pozorni in kritični poslušalec radijskih iger Lojze Smasek kritike nikoli ni razumel kot pokroviteljsko oceno ali kot poučno pridigo. Ni ji pripisoval arbitrarnega pomena. Zanj je bila ‘zgolj eno od mnenj javnosti’, kot je zapisal. Od drugih se kritikovo mnenje razlikuje le po tem, da ni anonimno, da je strokovno in da ga je ‘mogoče imeti za spodbudo k samostojnemu razmišljanju, primerjanju in soočanju’, kot je še dodal. Tokrat bo na sporedu njegov razmislek o radijski igri Slepa hiša slovenskega avtorja Žarka Petana. V njej skuša avtor v poljudni formi in z aplikacijo zanimivih značajskih faktur poustvariti zaporniško razpoloženje, hkrati pa je tudi zanimiva po svoji humanistični naravnanosti. Igro navdihuje Petanova osnovna ideja, po kateri se v zaporu izostri sluh in postane poglavitno čutilo. Kritiki bo sledil odlomek iz igre. Obe sta nastali leta 1980.

Redaktorica in režiserka Vilma Štritof
Tonska mojstrica Sonja Strenar

Bralec Matej Rus

Traja 6′ 40″
Produkcija Uredništva igranega programa marca 2018

Uredništvo igranega programa