Uveljavljeni madžarski orkester je novembra drugič gostoval v Mariboru in posvetil koncert delom Bele Bartoka in Györgyja Ligetija, solist je bil izvrstni pianist Pierre-Laurent Aimard.

V oddaji Petkov koncertni večer poslušajte posnetke 2. koncerta Orkestrskega cikla Narodnega doma Maribor, ki je 10. novembra letos nastopil v dvorani Union v Mariboru. Po prvem koncertu januarja 2014 je tokrat v Mariboru drugič gostoval mednarodno priznani madžarski Komorni orkester Franza Liszta. Leta 1963 so ga ustanovili nekdanji študenti glasbene akademije Franza Liszta v Budimpešti. Prvi umetniški vodja tega orkestra, ki sicer igra brez dirigenta, je bil Sandor Frigyes. Po njegovi smrti leta 1979 je umetniško vodstvo orkestra prevzel izjemni violinist Janoš Rolla. Leta 2016 je vodenje orkestra prevzel njegov koncertni mojster, Péter Tfirst, leta 2020 pa je vlogo umetniškega vodja prevzel violončelist Ištván Várdai. V 60-ih letih umetniškega delovanja se je orkester mednarodno uveljavil kot eden najbolj ubranih ansamblov z diskografijo, ki obsega več kot 200 glasbenih albumov.

Komorni orkester Franza Liszta je na koncertu vodil madžarski dirigent in violinist Andras Keller. Spored je posvetil glasbi dveh izmed vodilnih madžarskih skladateljev 20. stoletja: Bele Bartoka in Györgyja Lígetija ob 100. obletnici skladateljevega rojstva. Glasbeniki so predstavili Romunske ljudske plese, Divertimento za godalni orkester in Koncert za klavir in orkester št. 3 v Es-duru Bele Bartoka, ene vodilnih glasbenih osebnosti 1. polovice 20. stoletja – skladatelja, pianista in etnomuzikologa. V Bartokovem Klavirskem koncertu št. 3 iz leta 1945 je nastopil izjemni francoski pianist Pierre-Laurent Aimard, prejemnik prve nagrade na mednarodnem tekmovanju Oliviera Messiaena in eden ustanovnih članov slovitega ansambla za sodobno glasbo InterContemporain. Pogosto je sodeloval tudi s skladateljem Györgyem Lígetijem, saj je posnel vsa njegova dela za klavir, komorni orkester Franza Liszta pa je na koncertu izvedel še Ligetijevo skladbo Ramifications / Razvejanosti, ki jo je zasnoval leta 1968 za dve drugače uglašeni godalni skupini.

 

Tjaša Krajnc