Spored Vrnitev rahločutja je predstavil izbrana glasbena dela od konca 19. do poznega 20. stoletja. V Komornem studiu poslušajte komentirane posnetke šestega koncerta 10. cikla Carpe artem, ki ga je izvedlo društvo za komorno glasbo Amadeus v sodelovanju s Slovenskim narodnim gledališčem Maribor.

Na 6. koncertu so predstavili spored Vrnitev rahločutja, ki so ga izvedli uveljavljeni slovenski glasbeniki in nekateri izvajalci od drugod. To so: hornist Boštjan Lipovšek, profesor na ljubljanski Akademiji za glasbo in solist v simfoničnem orkestru RTV Slovenija, ki je leta 2008 prejel nagrado Prešernovega sklada za izredne izvajalske umetniške dosežke, gostujoči klarinetist Ognjen Popović, docent na akademiji za komorno glasbo “Villa musica” v Nemčiji in profesor za klarinet in saksofon na beograjski Akademiji lepih umetnosti, ter pianist Lorenzo Cossi iz Trsta, profesor klavirja na zasebni univerzi Gustava Mahlerja v Celovcu. Iz simfoničnega orkestra SNG Maribor so sodelovali violinist Miladin Batalović, vodja drugih violin, violončelist Nikolaj Sajko, namestnik vodje violončelov, in tolkalec Robert Krček, vodja tolkal v orkestru.

Posvetili so se izvedbi del čeških skladateljev: Kvinteta za klavir, klarinet, rog, violin in violončelo, op. 42, Zdenka Fibicha iz leta 1893, in Kvarteta za klarinet, naravni rog, violončelo in vojaški boben, ki ga je leta 1924 ustvaril skladatelj Bohuslav Martinu, redko izvajanega dela Astrazióni za klarinet, violončelo in klavir iz leta 1956 slovenskega glasbenega ustvarjalca 20. stoletja Pavleta Merkuja, prejemnika Prešernove nagrade za življenjsko delo leta 2014, in Dveh stavkov za violino in klarinet sodobnega srbskega skladatelja Aleksandra Sedlarja, rojenega leta 1982, ki je napisal stavka z značilnostmi romantičnega liricizma in živahno pulzirajočega gibanja z elementi balkanskega ljudskega izročila.

Vir fotografije: Urška Lukovnjak, www.carpeartem.eu

Tjaša Krajnc