V ciklu sredinih oddaj izbiramo kritike radijskih iger iz bogatega opusa Lojzeta Smaska. Štiri desetletja je aktivno spremljal produkcijo in o njej pisal za časnik Večer. Knjiga z izborom njegovih kritiških zapisov, naslovljena kot Post scriptum, je lani izšla pri Slovenskem gledališkem inštitutu v dvojni izdaji ? ena je posvečena gledališkim in druga radijskim kritikam. Tenkoslušni in kritični spremljevalec malodane celotne produkcije slovenskih in pogosto tudi nemških radijskih iger Lojze Smasek je kritiko razumel kot odmev, kot odziv ?na klice, ki so sposobni ta odmev zbuditi?, kot je zapisal. Med radijsko produkcijo je predvsem izbiral najprej igre, poleg njih pa še najrazličnejše oblike pogovorov, literarne oddaje in eksperimente. Dodobra je spoznal medij in v vsaki kritiki obravnaval zvočno dimenzijo oddaje ali radijske igre. Tokrat bo na sporedu njegov razmislek o kratki radijski igri Mojster Eckhart sobratom slovenskega avtorja Primoža Vresnika. Podnaslovil jo je kot radijsko igro o kraljestvu mišljenja, v njej pa soočil različna stališča o Bogu in besedilo ustvaril kot zgoščen in konstruktiven disput. Kritiki bo sledil odlomek iz igre.

Cikel kritik Post scriptum

V ciklu sredinih oddaj izbiramo kritike radijskih iger iz bogatega opusa Lojzeta Smaska. Štiri desetletja je aktivno spremljal produkcijo in o njej pisal za časnik Večer. Knjiga z izborom njegovih kritiških zapisov, naslovljena kot Post scriptum, je lani izšla pri Slovenskem gledališkem inštitutu v dvojni izdaji – ena je posvečena gledališkim in druga radijskim kritikam. Tenkoslušni in kritični spremljevalec malodane celotne produkcije slovenskih in pogosto tudi nemških radijskih iger Lojze Smasek je kritiko razumel kot odmev, kot odziv »na klice, ki so sposobni ta odmev zbuditi«, kot je zapisal. Med radijsko produkcijo je predvsem izbiral najprej igre, poleg njih pa še najrazličnejše oblike pogovorov, literarne oddaje in eksperimente. Dodobra je spoznal medij in v vsaki kritiki obravnaval zvočno dimenzijo oddaje ali radijske igre. Na letošnjem Tednu slovenske drame v Kranju mu je Društvo gledaliških kritikov in teatrologov podelilo stanovsko nagrado za življenjsko delo na področju kritike uprizoritvenih umetnosti, kamor je vključena tudi radijska igra. Tokrat bo na sporedu njegov razmislek o kratki radijski igri Mojster Eckhart sobratom slovenskega avtorja Primoža Vresnika. Podnaslovil jo je kot radijsko igro o kraljestvu mišljenja, v njej pa soočil različna stališča o Bogu in besedilo ustvaril kot zgoščen in konstruktiven disput. Kritiki bo sledil odlomek iz igre.

Redaktorica in režiserka Vilma Štritof
Tonska mojstrica Sonja Strenar
Bralec Matej Rus

Traja 5′ 58″
Produkcija Uredništva igranega programa marca 2018

Uredništvo igranega programa