Kvartet za konec časa, Miniature VI.

Kdaj ustvarja skladatelj? Mora imeti spodbudo, posebno čustveno stanje? Različno. Čustveni pretresi pogosto zanetijo ustvarjalni ogenj, ki zaneti navdih in povzroči posebno stanje duha. Tako se je skoraj zagotovo zgodilo, ko je francoski skladatelj Olivier Messiaen med prisilnim bivanjem v nemškem taborišču začutil glasbo, ki jo je bilo treba zapisati. Pa ni bilo tako enostavno. Poiskati je bilko treba so-ujetnike, ki so imeli dovolj znanja in izkušenj, da so izvedli razmeroma zahtevno delo.  Skladatelj je potreboval papir in pisalo, rabil je tudi mir, koncentracijo in veliko volje. Krstna izvedba, tudi ta je bila v taborišču, je imela veliko poslušalcev, ujetnikov in stražarjev. Zgodil se je mali čudež. Glasba je za ograjo spregovorila o življenju zunaj nje. Še dane tako govori. V oddaji »Čas, prostor in glasba« s podnaslovom »Kvartet za konec časa«, smo predvajali: Kvartet za konec časa francoskega skladatelja Oliviera Messiaena. Znamenito dela je skladatelj ustvaril v ujetništvu. Kvartet, ustvarjen za klarinet, violino, violončelo in klavir ima  tele stavke: Kristalna liturgija, Vokaliza za angela, ki naznanja konec časa, Brezno ptic, Medigra, Slavospev Jezusovi večnosti, Ples groze za sedem trobent, Zmešnjava mavrice za angela, ki naznanja konec časa in Slavospev Jezusovi nesmrtnosti. Oddajo »Čas, prostor in glasba« je pripravil Pavel Mihelčič, bral je Ivan Lotrič.