Glasba 20. stoletja

Karol Szymanowski

Poljski skladatelj Karol Szymanowsky se je rodil 6. oktobra leta 1882 in velja za najpomembnejšega poljskega skladatelja po Fredericu Chopinu in enega osrednjih poljskih skladateljev prve polovice dvajsetega stoletja. Na začetku se je zgledoval po nemški pozni romantiki, pozneje pa je razvil impresionistični, skoraj atonalni glasbeni jezik. Osrednji deli njegovega opusa, v katerih se najbolj […]

Glasba 20. stoletja

Iannis Xenakis – La Légende d’Eer

Tokratno oddajo bomo v celoti namenili skladbi La Légende d’Eer Iannisa Xenakisa. Delo je Xenakis ustvaril za večmedijsko predstavo v paviljonu La Diatope, postavljenem ob odprtju pariškega Centra Pompidou. Xenakis je zasnoval arhitekturo, svetlobne učinke 1600 žarnic, laserjev in štiristo gibljivih zrcal ter seveda glasbo, mogočno 45-minutno prostorsko kompozicijo La Légende d’Eer.  Temu je Xenakis dodal še […]

Glasba 20. stoletja

Poljski skladatelji Varšavskih jeseni

V oddaji Glasba 20. stoletja bomo poslušali poljsko glasbo preteklega stoletja. S tem se bomo tudi navezali na festival sodobne glasbe Varšavska jesen, ki se začenja 16. septembra in pomeni enega najpomembnejših tovrstnih festivalov v vzhodni Evropi. Leta 1956 sta ga ustanovila skladatelja Tadeusz Baird in Kazimierz Serocki. Festival je bil med drugim stičišče vzhoda […]

Glasba 20. stoletja

Terry Riley

Naslednji teden v ljubljanskem Kinu Šiška nastopata pionir repetitivne glasbe Terry Riley in njegov sin Gyan Riley. Terry Riley je že dolgo zapisan v zgodovinska poglavja o začetkih ameriške repetitivne glasbe oziroma minimalizma v šestdesetih letih. Po začetnih delih, ki odsevajo duh newyorške eksperimentalne scene petdesetih let, je bil več let član zasedbe Gledališče večne glasbe La Monta Younga, še […]

Glasba 20. stoletja

Simfonični metamorfozi Paula Hindemitha in Richarda Straussa

V oddaji Glasba 20. stoletja bomo predvajali dve orkestrski deli, ki nosita enako ime in popolnoma drugačno naravnanost glasbene izpovednosti. Gre za Simfonično metamorfozo na teme Carla Marie von Webra Paula Hindemitna nastalo leta 1943 in Metamorfoze – študijo za 23 solo godal op. 142 Richarda Straussa iz leta 1945.