Benjamin Britten, 5. oddaja

Benjamin Britten je bil tudi izvrsten pianist in dirigent svojih opernih in koncertnih del.

Skladatelj in pianist Benjamin Britten in tenorist Peter Pears

foto: dailyglean.salebooks.com

V tem tednu se bomo v oddajah Skladatelj tedna posvetili glasbi vodilnega britanskega skladatelja 20. stoletja Benjamina Brittna. Eden Brittnovih največjih glasbenih dosežkov je oživitev angleške opere, veliko je prispeval k razvoju ustanov, ki so gojile glasbeno dramo, k spodbujanju ustvarjanja, izvajanja in snemanja sodobne glasbe ter k razvoju glasbene pismenosti in zavedanja o glasbi, hkrati pa mu je uspelo z značilno tonalno govorico približati umetniško glasbo širšemu občinstvu, predvsem otrokom in mladini.Britten je bil tudi odličen pianist in dirigent svojih del ter iznajdljiv in praktičen glasbenik, ki je ustvaril tehtna in inovativna dela v različnih zvrsteh.

Predstavili bomo izbor Brittnovih orkestralnih – simfoničnih in koncertantnih – del, komornih skladb za različne zasedbe, del za glas in orkester, za zbor in instrumentalni ansambel ter drugih vokalno-instrumentalnih del, ciklov samospevov in odlomkov iz njegove najbolj znane opere. Nekaj izbranih skladb bomo predstavili z izvirnimi zgodovinskimi posnetki, ki sta jih v štirih desetletjih umetniškega sodelovanja in partnerstva posnela tenorist Peter Pears in skladatelj, pianist in dirigent Benjamin Britten. Avtorica cikla oddaj je Tjaša Krajnc.

1. oddaja, 4. decembra: Sinfonietta za komorni orkester, op. 1: Poco presto ed agitato; Simple Symphony / Preprosta simfonija za godalni orkester, op. 4; Variacije na temo Franka Bridgea, op. 10; Koncert za klavir in orkester, op. 13: Toccata

2. oddaja, 5. decembra: Koncert za violino in orkester, op. 15: Moderato con moto–Agitato– Tempo primo; Les Illuminations  / Razsvetlitve za visoki glas in orkester, op. 18, na besedila Arthurja Rimbauda; Sedem sonetov na Michelangelova besedila, op. 22, za tenor in klavir

3. oddaja, 6. decembra:  A Ceremony of Carols / Slavnostne kolednice za visoke glasove in harfo, op. 28; Serenada za tenor, rog in godalni orkester, op. 31, na besedila Ch. Cottna, A. L. Tennysona, W. Blaka, nezn. s., B. Johnsona in J. Keatsa; Godalni kvartet št. 2 v C-duru, op. 36: Allegro calmo senza rigore

4. oddaja, 7. decembra: Four Sea Interludes / Štiri morske medigre, op. 33a: Zôra, Nedeljsko jutro, Mesečina in Nevihta, opera Peter Grimes, op. 33: duet Ellen in Petra, 2. dejanje, Peter – sklepni monolog in zbor, 3. dejanje; Lacrymae, op. 48 – refleksije na temo pesmi Johna Dowlanda, za violo in klavir

5. oddaja, 8. decembra: Cikel samospevov Zimske besede na pesmi in balade Thomasa Hardyja za visoki glas in klavir, op. 52: Ob mraku v novembru – Pred življenjem in po njem; Nokturno, op. 60, za tenor, sedem obligatnih instrumentov in godalni orkester, na besedila P. B. Shelleya, A. Tennysona, S. T. Coleridgea, T. Middletona, W. Wordswortha, W. Owna, J. Keatsa in W. Shakespeara.