Igor Likar: Ecophonia maris, zvočna študija morskih ambientov

 

Igor Likar: Ecophonia maris, zvočna študija morskih ambientov

Scenarij za zvočno študijo je napisal radijski režiser Igor Likar in v njej opisal morje kot organizem zvokov, v katerem so človeški zvoki pogosto v neskladju z naravnimi. Ecophonia maris  govori o glasovih morja, ki predstavlja domovanje prabivanja, in o glasovih okoljevarstvene vesti – o ogroženosti morja.

ECOPHONIA MARIS*

Zvočni scenarij in režija – Igor Likar

Ambientalni zvočni posnetki in akustična obdelava –  Miro Marinšek, Rok Kadak

Leto produkcije – 1989

ECOPHONIA MARIS je ambientalna zvočna študija, ki je nastala s kontrastiranjem tistih šumov in zvokov, ki nosijo v sebi zapis posebne življenjske dinamike morskega biotopa.

Dokumentarno posneti zvoki, glasovi in šumi so v kompoziciji postavljeni v zvočna nasprotja – opositiones sonores – in opisujejo morje kot organizem zvokov, v katerem so  človeški zvoki pogosto v neskladju z  naravnimi.

V mitologiji predstavlja morje zibelko življenja. Vse izhaja iz morja in se vrača vanj. To je prostor rojstev, transformacij, umiranj in ponovnih rojstev. Morje, kot živa, prelivajoča se voda, simbolizira prehodno stanje med še nepoznanimi možnostmi in neizogibno resničnostjo, stanje ambivalentnosti, ki se lahko spremeni v dobro ali slabo. V tem smislu predstavlja morje podobo življenja in podobo smrti hkrati.

V dvoumju umetniške paradigme govori “ECOPHONIA MARIS tako hkrati o glasovih morja (ECHOI) in o morju kot domovanju bivanja (pra-bivanja) in ravnotežnih zakonov narave. Zato predstavlja tudi  ekološki glas, apel (ECOPHONIA) o ogroženosti morskega biotopa.

ECOPHONIA MARIS je svojevrsten, s sredstvi umetniške zvočnosti oblikovan ekološki apel ali zvočni protest proti njegovemu uničenju. Kajti morje kot živ organizem išče in bo samo našlo odgovor na izzive človeškega razvoja in njegovega industrijskega pohlepa.

Igor Likar

* Zvočna kompozicija ECOPHONIA MARIS je zastopala Radio Slovenija na več mednarodnih festivalih in je bila  večkrat nagrajena  (Fedor 1990 – specialna nagrada festivala, Prix Italia 90, Audiobox 90, Macrophon  1994 – specialna nagrada Prix Macrophon. Bila je predvajana na številnih radijskih postajah in zvočnih razstavah v Norveški, Finski, na Danskem, v Poljski, Češki republiki, v  Avstriji, na Slovaškem, Hrvaškem in v Nemčiji.

Režiser Igor Likar
Tonski mojster Miro Marinšek

3. program Radia Slovenija – program Ars v sodelovanju z Ustanovo Imago Slovenieae – Podoba Slovenije in Gledališčem Glej