Tokrat bomo v oddaji gostili skladatelja, saksofonista in komornega glasbenika Tilna Lebarja, ki je Prešernovo nagrado akademije za glasbo v Ljubljani prejel za celovečerni avtorski projekt Plastenje časa v ciklu Zvokotok Centra kulture Španski borci. Z njim smo se pogovarjali o njegovih glasbenih začetkih, idejni zasnovi projekta, vzgibih za skladanje, družbeni ozaveščenosti, kolektivnem delu in še čem. V oddaji bomo slišali tudi daljši odlomek posnetka iz avtorskega večera po skladateljevi izbiri.

Tilen Lebar je maturiral v razredu profesorja Petra Krudra na konservatoriju za glasbo in balet v Mariboru, dodiplomski študij saksofona pa je končal v razredu rednega profesorja Matjaža Drevenška na akademiji za glasbo Univerze v Ljubljani. S kompozicijo se je začel ukvarjati kot samouk pri 14-ih letih. Od leta 2016 se redno izobražuje pri profesorju Urošu Rojku. Kot saksofonist je večkratni nagrajenec in prejemnik zlatih ter srebrnih plaket mednarodnih in državnih tekmovanj, kot poustvarjalec pa se je predstavil na večjih festivalih klasične, improvizirane in zabavne glasbe; krstne izvedbe so mu zaupali številni slovenski in tuji skladatelji. Kot improvizator v eksperimentalni in intuitivni glasbi ter post-free džezu pa stalno sodeluje z opaznejšimi predstavniki mlajšega rodu. Je tudi ustanovitelj Ansambla Stére, ki se posveča sodobni umetniški glasbi. Leta 2015 je njegova skladba Trop za trio saksofonov doživela krstno izvedbo na festivalu ISCM Svetovni glasbeni dnevi v Sloveniji, leto pozneje pa je sodeloval z Eksperimentalnim studiem jugozahodnonemškega radia iz Freiburga in premierno izvedel svojo skladbo Bit za trio saksofonov in živo elektroniko, njegova skladba ”Cathexis II” za klarinet, violončelo in električni šeststrunski monokord, ki jo je posvetil ansamblu Asamisimasa iz Osla, pa je bila premierno izvedena na festivalu sodobne umetniške glasbe Leicht über Linzv Avstriji. Leta 2016 sta nastali tudi njegovi skladbi Móno … za harfo in kontrabas ter ”Besetzung/Cathexis”za klarinet in akustični šeststrunski monokord, obe v tesnem sodelovanju z izvajalci.

Katarina Radaljac