V oddaji tokrat gostimo oboista Mateja Šarca.
Na svojo glasbeno pot je stopil kot harmonikar, potem pa jo je pri 11-ih zamenjal za oboo. Sam priznava, da na začetku ni vadil ravno vzorno, toda sčasoma je oboa postala njegova zvesta prijateljica. Na Akademiji za glasbo v Ljubljani je študiral v razredu Boža Rogelje, ter obenem igral prvo oboo v Simfoničnem orkestru RTV Slovenija, toda že sredi drugega letnika, je opravil sprejemne izpite na Visoki šoli za glasbo v Freiburgu. Tam je študiral pri slovitem oboistu Heinzu Holligerju, pa tudi veliko nastopal. Bil je oboist Mlade nemške filharmonije in po končanem študiju tudi solo-oboist ter angleški hornist Freiburških filharmonikov. Od leta 1995 je solo-oboist v Orkestru Slovenske filharmonije in sam pravi, da mu delo v orkestru še vedno predstavlja določene izzive, čeprav se odlično počuti tudi v vlogi komornega glasbenika ali solista.

Poleg pogovoru s solistom, lahko v oddaji prisluhnete tudi nekaterim skladbam v njegovi izvedbi:
Matej Bonin: Monolog za oboo (oboa – Matej Šarc)
György Ligeti: 10 skladb za pihalni kvintet (Pihalni kvintet Slowind)
Heinz Hollinger: Mobile za oboo in harfo (oboa – Matej Šarc, harfa – Ursula Aščič)
Johann Sebastian Bach: Koncert v c-molu za oboo, violino, godalna in B.C. (oboa – Matej Šarc, violina – Janez Podlesek, Orkester Slovenske filharmonije)

Oddajo tokrat posvečamo oboistu Mateju Šarcu.
Na svojo glasbeno pot je stopil kot harmonikar, potem pa jo je pri 11-ih ob pomoči očeta zamenjal za oboo. Sam priznava, da na začetku ni vadil ravno vzorno, toda sčasoma je oboa postala njegova zvesta prijateljica. Na Akademiji za glasbo v Ljubljani je študiral v razredu prof. Boža Rogelje, ter obenem igral prvo oboo v Simfoničnem orkestru RTV Slovenija, toda že sredi drugega letnika, je opravil sprejemne izpite na Visoki šoli za glasbo v Freiburgu. Tam je študiral pri slovitem oboistu Heinzu Holligerju, pa tudi veliko nastopal. Poseben izziv zanj je bilo še sodelovanje na Institutu za novo glasbo Freiburške šole, kjer so izvedli kar lepo število skladb sodobnih skladateljev in sodobna glasba pri njem še vedno zaseda posebno mesto.
Bil je oboist Mlade nemške filharmonije in po končanem študiju tudi solo-oboist ter angleški hornist Freiburških filharmonikov. Na koncertih je imel priložnosti igrati pod taktirkami slavnih dirigentov, med njimi so bili Donald Runnicles, Cristóbal Halffter, John Carewe. Od leta 1995 je solo-oboist v Orkestru Slovenske filharmonije in sam pravi, da mu delo v orkestru še vedno predstavlja določene izzive, čeprav se odlično počuti tudi v vlogi komornega glasbenika ali solista – na tak način se je predstavil na številnih koncertnih odrih Evrope, Avstralije, Kitajske, Mongolije, Japonske ter obeh Amerik.
Za vrsto evropskih radijskih postaj je posnel številna komorna in solistična dela za oboo, njegovi posnetki pa so izšli pri slovenskih in svetovnih založbah. Poleg tega pa se predano posveča tudi pedagoškemu poklicu, saj mu delo z mladimi pomeni poseben izziv.

V oddaji boste lahko poleg pogovora z glasbenikom slišali tudi odlomke njegovih izvedb del Bonina, Holligerja, Ligetija in Bacha.

Vesna Volk