Glasbeni portret bomo tokrat posvetili Božidarju Kosu. Kos se je v sredini šestdesetih let ustalil v daljni Avstraliji in njegovo glasbo pri nas bolj intenzivno spoznavamo šele v zadnjih letih, zlasti od leta 2008, ko se je Kos vrnil v Slovenijo. Skladatelj, ki si je dom ustvaril na dveh celinah, dveh zemeljskih poloblah, v dveh deželah in njunih kulturah, je skladatelj raznolikega, živopisnega zvočnega izražanja. Pogosto ga opisujejo z besednimi zvezami in pridevniki, kot so zapeljivost, barvna opojnost in pa tekoča ritmičnost; enemu izmed komentatorjev pa je glasbo Božidarja Kosa posrečeno opisal kot čudovito zabavno in vendar tudi bodičasto pomenljivo.
V slabih dveh urah bomo predstavili del njegovega glasbenega življenja in opusa; začeli bomo z njegovimi džezovskimi leti, iz klubov in lokalov, v katerih je Kos nastopal s svojimi zasedbami, se bomo odpravili v koncertno dvorano Sydneyjske opere, kjer je bil v začetku devetdesetih let prvič izveden koncert Crosswinds, skladba, v kateri odmeva tudi Kosovo mladostno džezovsko obdobje, in pa tudi v Darmstadt, »obljubljeno deželo« glasbenega modernizma, kjer je Božidar Kos s svojo elektroakustično glasbo doživel enega prvih uspehov.
Ob tem bomo poslušali tudi pogovor s skladateljem. Beseda bo tekla o že omenjenem Kosovem džezovskem obdobju, pa tudi o elektroakustičnem in simfoničnem opusu ter o tistih splošnejših skladateljevih ustvarjalnih nazorih.
Avtor: Primož Trdan