Leta 1938 je skladatelj judovskih korenin Hans Krasa na libreto Adolfa Hoffmeistra napisal otroško opero Brundibar, ki so jo prvič izvedli v judovski sirotišnici v Pragi. Neposredno po prvi izvedbi so Nemci vse otroke, njihove profesorje in skladatelja pregnali v taborišče Terezin, tam so otroke ponovno zaposlili z opero. Skladatelj je zbral glasbenike, ki so bili takrat v taborišču, in napisal priredbo za manj inštrumentov. V Terezinu je bila opera izvedena kar 55-krat. Najprej na skrivaj, pozneje pa so jo nacisti uporabili za svojo propagando. Simbolni pomen zgodbe in kakovost glasbe ohranjata zanimanje za to delo tudi v današnjem času. Leta 2016 je Glasbena matica Ljubljana pripravila odrsko postavitev, v kateri so nastopali otroci, ki so bili izbrani na avdiciji, ter študentje solopetja in komorni ansambel ljubljanske Akademije za glasbo. Libreto je za to priložnost prevedla zborovodkinja Irma Močnik, orkestru je dirigiral Simon Dvoršak.

v izvedbi Otroškega zbora Glasbene matice Ljubljana

Leta 1938 je skladatelj judovskih korenin Hans Krasa na libreto Adolfa Hoffmeistra napisal otroško opero Brundibar, ki so jo prvič izvedli v judovski sirotišnici v Pragi. Neposredno po prvi izvedbi so Nemci vse otroke, njihove profesorje in skladatelja pregnali v taborišče Terezin, tam so otroke ponovno zaposlili z opero. Skladatelj je zbral glasbenike, ki so bili takrat v taborišču, in napisal priredbo za manj inštrumentov. V Terezinu je bila opera izvedena kar 55-krat. Najprej na skrivaj, pozneje pa so jo nacisti uporabili za svojo propagando. Simbolni pomen zgodbe in kakovost glasbe ohranjata zanimanje za to delo tudi v današnjem času. Leta 2016 je Glasbena matica Ljubljana pripravila odrsko postavitev, v kateri so nastopali otroci, ki so bili izbrani na avdiciji, ter študentje solopetja in komorni ansambel ljubljanske Akademije za glasbo. Libreto je za to priložnost prevedla zborovodkinja Irma Močnik, orkestru je dirigiral Simon Dvoršak.

 

Anamarija Štukelj Cusma