Epizodna opera, ki sledi dramaturgiji istoimenske Beckettove drame – prvič na naših valovih.

Fin de partie Samuela Becketta velja za klasiko absurdnega gledališča z vsemi konceptualnimi nesporazumi, ki jih ta kategorizacija prinaša. Vendar se zdi primernejši pogosto sinonimni izraz gledališče absurda, ki ga je skoval Martin Esslin. Izraža namreč to, kar izraža tudi Beckett: absurdnost sveta, ki se mu gledališče približuje s sredstvi, ki se mu zdijo primerna. Beckett v drami prikaže štiri nesmiselne figure – Hamma (poje Philippe Sly), Clova (Georg Nigl), Nell (Hilary Summers) in Nagga (Charles Workman) – in zavrača iskanje pomena v besedilu.

"Razumeti ga ne more pomeniti nič drugega kot razumeti njegovo nerazumljivost".

Theodor W. Adorno
Beckettovo mojstrovino odlikuje prav to, da je polna simbolov in referenc. Toda številni simboli nočejo razkriti, kaj simbolizirajo, in številne reference ne vodijo nikamor. Dejstvo, da se je celo Adorno, največji zagovornik nesignifikacije, ujel v past pomena, je morda največji poklon za Beckettovo delo.

György Kurtág je Beckettovo besedilo preučeval dve leti, preden je začel skladati. Nastala je mojstrovina, v kateri Beckettovo »absurdnost« slišimo prek zvokov, šumov, konstelacij za tisto, kar ni izrečeno, ni mišljeno. Kurtág je na videz ustvaril kompaktno delo v trinajstih prizorih, postavljenih v nezamenljiv, zelo teatralen tonski jezik.

Dejan Juravić