SNG Drama Ljubljana / Mala drama
Maja Končar: Zrcalce, zrcalce, požrla te bom, krstna izvedba: 10. 12. 2021
Režiser: Luka Marcen
Dramaturginja: Eva Kraševec
Igrata: Zvone Hribar in Maja Končar
Scenograf Branko Hojnik
Kostumografinja Ana Janc
Avtor glasbe Martin Vogrin
Lektorica Tatjana Stanič
Oblikovalka svetlobe Mojca Sarjaš
Asistentka scenografa Maruša Mali
Gledališka pedagoginja Špela Šinigoj
Svetovalka za gib Tinkara Končar

Na odru Male drame SNG Drama Ljubljana je bila premiera in krstna uprizoritev igre za otroke z naslovom Zrcalce, zrcalce, požrla te bom. Avtorica besedila je Maja Končar, ki skupaj z Zvonetom Hribarjem tudi nastopa, dramaturginja je bila Eva Kraševec, režiser pa Luka Marcén, ki je poudaril, da je režija igre z otroke enaka tisti za odrasle, da pa se je ob tem mogoče prepustiti drugačnemu tipu domišljije.Na premieri je bila Tadeja Krečič:

SNG Drama Ljubljana / Mala drama / krstna izvedba: 10. 12. 2021

Na odru Male drame SNG Drama Ljubljana je bila premiera in krstna uprizoritev igre za otroke z naslovom Zrcalce, zrcalce, požrla te bom. Avtorica besedila je Maja Končar, ki skupaj z Zvonetom Hribarjem tudi nastopa, dramaturginja je bila Eva Kraševec, režiser pa Luka Marcén, ki je poudaril, da je režija igre z otroke enaka tisti za odrasle, da pa se je ob tem mogoče prepustiti drugačnemu tipu domišljije.Na premieri je bila Tadeja Krečič.

Naslov igre Zrcalce, zrcalce, požrla te bom skuša dodatno pojasniti podnaslov: zmešnjavna pravljica. Kajti res: babica in dedek, ki se pojavita zjutraj sredi dnevne sobe z opremo iz sedemdesetih let (scenograf je Branko Hojnik), sta od začetka do konca ujeta v neverjetno zmešnjavo. Ne le, da ves čas iščeta očala, se prepirata o barvah in številih oseb iz znanih pravljic, nenadoma jima nepojasnjeno izgine kuhinja, predvsem pa knjiga pravljic, iz katere sicer bereta vnukoma. V iskanju knjige in dirki po stanovanju se začnejo dogajati številna pravljična presenečenja in nenadejani dogodki, ki so otrokom smešna, za kak trenutek pa tudi strašljiva ali vsaj tesnobna. Enourno dogajanje ne dovoljuje zastoja, zmešnjava se odvija kot burleska ali feydeaujevska komedija z nenehnimi prihodi in odhodi skozi dvoje vrat in prehod, v nekem trenutku pa tudi skozi omari. Kot se za pravljico spodobi, sledi srečen konec, babica in dedek pijeta čaj, kar je na začetku onemogočila izginula kuhinja.

Toda izmišljija in zmešnjava sami na sebi ne moreta funkcionirati dovolj prepričljivo brez vsebinsko strukturirane zgodbe z razvidno dramaturgijo, če naj dosežeta prepričljiv učinek, pri mladih gledalcih še posebej. V pravljičnem svetu je sicer vse mogoče, vendar v okviru izdelane tekstovne predloge, ki je ne more nadomestiti še tako iznajdljiva odrska izvedba.

Tadeja Krečič Scholten