Predlogi

Ni najdenih zadetkov.


Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Koncert evroradia

201 epizod

201 epizod


Iz ponudbe evropske zveze radijskih postaj izbrani najaktualnejši posnetki simfoničnih koncertov najimenitnejših orkestrov, solistov in dirigentov s prizorišč po vsem svetu.


11. 03. 2024

Arabella Steinbacher s Filharmoničnim orkestrom iz Luksemburga

Podeželska koča, valovito jezero na Koroškem, poletna vročina: ta zemeljski raj je bil kulisa za ustvarjanje 5. simfonije Gustava Mahlerja v obdobju okrevanja. Ali ga je občutek, da je ušel smrti, navdihnil, da je napisal to mojstrovino? Morda pa je šlo za srečanje z mlado Almo Schindler, s katero se je pozneje poročil. Mahlerjeva simfonija, ki se giblje med temačnostjo in neustavljivo eleganco, se je na koncertu 15. septembra lani v Luksemburgu srečala z novo skladbo luksemburškega skladatelja Georgesa Lentza »…Žareti v daljnih nebesih…« Koncert za violino in orkester, zasnovan pod zvezdnim obzorjem Avstralije, razmišlja tudi o dvojnosti svetlobe in sence, bližini smrti in veselja, da si živ.


04. 03. 2024

Komorni orkester iz Lozane in James Ehnes

Mendelssohnov violinski koncert v e-molu je ena od paradnih skladb violinskega repertoarja. Drhteča liričnost slavnega prvega stavka, pevska gracioznost osrednjega Andanteja in iskrivi zagon sklepnega Allegra odlikujejo to večno mojstrovino, ki jo podpira uravnotežena in harmonična zgradba. Ta dragulj bo zasijal v izvedbi kanadskega violinista Jamesa Ehnesa v razkošnem programskem okolju: romantiki Mendelssohnovih Hebridov, dramatični gostoti Šostakovičeve Komorne simfonije v c-molu in živahnosti Mozartove simfonije št. 34. Pred nami je koncert, poln čustev, kot ga je 23. novembra lani izvedel Komorni orkester iz Lozane pod vodstvom Jamesa Conlona.


26. 02. 2024

Bartokov kozmos

Ko je poljski skladatelj Witold Lutosławski svojega madžarskega kolega Bélo Bartóka označil za »ključno osebnost glasbe 20. stoletja«, zagotovo ni pretiraval. Bartóku je kot skladatelju in glasbenemu etnologu uspelo združiti tradicijo klasične glasbe in ljudske glasbe s sodobnimi dosežki, rezultat pa je bil slog, ki je zadel ravno pravo noto med popularnim in prefinjenim. Tudi kot pianist in pedagog je vplival na generacije učencev klavirja. Nič čudnega, da se glasbeniki še danes s strastjo potopijo v edinstven »Bartókov kozmos«. Dva takšna sta dirigent Alan Gilbert in pianist Igor Levit, ki sta z orkestrom Filharmonije na Labi Zahodnonemškega radia 2. februarja v Hamburgu na festivalu, posvečenem Bartóku, izvedla številna skladateljeva dela, med njimi tudi Tretji klavirski koncert, Divertimento in Koncert za orkester.


12. 02. 2024

Sibelius, Stravinski in Ravel

Orkester Hallé in njegov glasbeni direktor sta 5. oktobra lani v dvorani Bridgewater v Manchestru začela koncert z glasbo Oceanide, op. 73 finskega skladatelja Jeana Sibeliusa, ki jo je navdihnila grška mitologija. Orkestru se je nato pridružil njegov koncerni mojster, violinist Roberto Ruisi, ki je izvedel violinski koncert v D-duru Igorja Stravinskega, ob koncu pa je bila grška mitologija spet muza za partituro baletne glasbe Dafnis in Hloa Mauricea Ravela.


05. 02. 2024

Večer z Beethovnom

Spremljali bomo koncert Simfoničnega orkestra Zahodnonemškega radia iz Kölna, ki ga je na koncertu 17. novembra lani vodil Maksim Emeljaničev. Ko Emeljaničev dirigira Beethovna, smo lahko prepričani, da ne bo izpustil niti ene čustvene podrobnosti. Kot šef dirigent baročnega ansambla Il Pomo d'Oro že leta išče korenine, iz katerih izvira Beethovnova dramatična moč. In tako postane njegova legendarna Peta simfonija, simfonija usode, simfonična mojstrovina z neizprosno močjo, skladateljev violinski koncert, ki poteka v stalnem, tesno povezanem dialogu med orkestrom in solistom, pa tekmovanje. Med obema deloma je mesto dobila skladba Eleven/Enajst škotskega skladatelja Jamesa MacMillana, ki jo navdihuje nogomet, drama na zelenem igrišču.


29. 01. 2024

Narava in Zemlja

Simfonični orkester Frankfurtskega radia je 24. novembra lani v Frankfurtu na drugem koncertu letošnje sezone z geslom Narava in Zemlja izvedel tri dela velikih skladateljev romantike, ki so bili vsi izjemno blizu naravi in so sami izpovedali, da so jih pokrajinski vtisi in naravna doživetja vedno znova navdihovali pri ustvarjanju novih skladb: V naravi, op. 91 Antonina Dvoržaka, Koncert za klavir in orkester v a-molu Edvarda Griega in 2. Simfonijo Johannesa Brahmsa. Solist je bil Jan Lisiecki, dirigiral je Alain Altinoglu.


22. 01. 2024

Leila Josefowicz z Islandskim simfoničnim orkestrom

Islandski simfonični orkester in šefinja dirigentka Eva Ollikainen sta na koncertu 9. novembra lani v koncertni dvorani Harpa v Reykjaviku izvedla program, ki je vključeval krstno izvedbo skladbe Inmost islandske skladateljice Veronique Vaka. V vlogi solistke je nastopila rezidenčna umetnica orkestra v tej sezoni, violinistka Leila Josefowicz, ki je zaigrala Koncert za violino in orkester št. 2 Béle Bartóka, v drugem delu večera pa je zazvenela Simfonija št. 3 v Es-duru, Eroica Ludwiga van Beethovna.


15. 01. 2024

Simfonični orkester Bavarskega radia in Jevgenij Kisin

Poljski dirigent Krzysztof Urbański, ki je od leta 2022 šef dirigent Orkestra italijanske Švice in je bil gostujoči dirigent priznanih orkestrov, je 3. novembra lani prvič sodeloval s Simfoničnim orkestrom Bavarskega radia. Občinstvu se je predstavil z delom, ki mu je še posebno pri srcu: Šostakovičevo eksistencialno Deseto simfonijo. Takoj po Stalinovi smrti je Šostakovič s to simfonijo ustvaril grozljiv dokument o trpljenju, ki sta ga povzročila diktatura in teror, in hkrati ganljiv avtoportret. Poleg tega je novembrski koncert v Filharmoniji na Isarju v Münchnu prinesel vnovično srečanje s pianistom Jevgenijem Kisinom, ki je izvedel Tretji klavirski koncert v d-molu Sergeja Rahmaninova.


08. 01. 2024

Simfonični orkester BBC-ja in Sakari Oramo

V Koncertu evroradia bomo nocoj predvajali posnetek Simfoničnega orkestra BBC s koncerta, ki ga je pod taktirko šefa dirigenta Sakarija Orame izvedel 6. oktobra lani v dvorani Barbican v Londonu. S pobočij Transilvanije so se v Romunskem koncertu Györgya Ligetija razlegali in ob tem odmevali pastirski rogovi. Gustav Mahler je v svoji 5. simfoniji razmišljal o osebni tragediji, nato pa se prebijal – skozi valčke, nevihte in iskreno glasbeno ljubezensko pismo – do življenja, upanja in zmagoslavja. In Dora Pejačević je sanjala naglas v svoji zapostavljeni, strastni mojstrovini Koncertantni fantaziji, ki so jo preganjale sence velike vojne.


01. 01. 2024

Čajkovski, Borisova-Ollas in Zemlinsky

Pravljice, tako svetle kot srhljivo temne. Megleno jezero, pogubljena ljubezen, labodja princesa ... Labodje jezero Petra Iljiča Čajkovskega je ena tistih zgodb, ki ostanejo v domišljiji. Simfonični orkester BBC-ja in gostujoči dirigent Clemens Schuldt jima nocoj sledita še z dvema pravljicama: z razkošnim pripovedovanjem Morske deklice Alexandra von Zemlinskega in britansko premiero Koncerta za violino in orkester z naslovom Portret dame ob Labodjem jezeru rusko-švedske skladateljice Victorie Borisove-Ollas. Solistka: Tessa Lark.


25. 12. 2023

Kantate iz Bachovega božičnega oratorija

Bachov Božični oratorij za soliste, zbor in orkester BWV 248 je sestavljen iz šestih delov, izmed katerih je vsak del kantata, ki pripada enemu izmed šestih krščanskih praznikov med božičem, 25. decembra, in praznikom svetih treh kraljev, 6. januarja. Spremljali bomo kantate št. 1, 2, 3 in 6 na posnetku iz katedrale v Lozani.


18. 12. 2023

Mozart in Bruckner ter božične pesmi iz Madžarske

Pianist Francesco Piemontesi je 27. oktobra gostoval v Berwaldovi koncertni dvorani v Stockholmu, kjer je s Simfoničnim orkestrom Švedskega radia in finskim dirigentom Jukko-Pekko Sarastejem izvedel Mozartov 25. klavirski koncert. Prav tako je omenjeni dirigent, ki je močno povezan z deli Antona Brucknerja, vodil orkester pri izvedbi skladateljeve zadnje, devete simfonije.


04. 12. 2023

Messiaen, Bernstein in Bruckner

»Pri vsem, kar zaigra, slišim nekaj, česar še nikoli nisem slišal.« Tako pravi dirigent Paavo Järvi o nizozemski violinistki Janine Jansen. Zdi se, da violinistka vedno igra iz trenutka; ne podaja standardnih verzij del, ampak zelo osebne, enkratne, saj lahko že ob prihodnji izvedbi zvenijo čisto drugače. Tokrat bo prevzela solistično vlogo v Serenadi po Platonovem "Simpoziju" Leonarda Bernsteina: gre za delo o ljubezni, ki je za violinistko brez dvoma tudi ljubezen do glasbe. Poslušali bomo še štiri simfonične meditacije Vnebohod Olivierja Messiaena in Simfonijo št. 3 v d-molu Antona Brucknerja, kot jih je 5. novembra lani na koncertu izvedel orkester Tonhalle iz Züricha.


27. 11. 2023

Avi Avital in Simfonični orkester Frankfurtskega radia

"Četrta simfonija" Petra Iljiča Čajkovskega je njegova simfonija usode. Tu je sam govoril o »fatumu«, o tej »usodni moči, ki preprečuje naše stremljenje k sreči«. Ta glasba zveni ustrezno zagnano, ekstatično in včasih obupano. A brez skrbi, nocojšnji glasbeni večer pozna tudi bolj sproščene moči. Kajti usoda Avija Avitala je mandolina − skoraj sam je v zadnjih letih to okretno brenkalo postavil v središče pozornosti. Jennifer Higdon, navsezadnje dobitnica Pulitzerjeve nagrade za glasbo, ki se ne boji poznanih zvočnih svetov, je za izraelskega virtuoza na mandolini napisala solistični koncert: "Njegova izjemna sposobnost, njegov prirojeni glasbeni čut in njegova strast do mandoline so me navdihnili, da sem napisala koncert, ustvarjen s poetično liričnostjo in veseljem, ki ju povezuje s tem čudovitim instrumentom." In tako ameriška skladateljica združuje »novoromantični, hrepeneči vzpon z ritmično zažigajočimi zapleti, ponuja impresionistično nežnost in pretirano virtuoznost«, kot je bilo zapisano leta 2021 o münchenski premieri, ki jo je dirigiral Krzysztof Urbański. Iz svoje poljske domovine pa je dirigent Krzysztof Urbański na koncertu 2. novembra v Frankfurtu predstavil delo leta 1932 rojenega in pred desetimi leti umrlega Wojciecha Kilarja, ki je bil zunaj domovine najbolj znan kot skladatelj filmske glasbe, pisal pa je tudi sakralno glasbo in koncertna dela – vključno s simfonično pesnitvijo Krzesany, ustvarjeno leta 1974.


20. 11. 2023

Joshua Bell v Hamburgu

Orkester Filharmonije na Labi Severnonemškega radia je 3. novembra v Hamburgu pod vodstvom šefa dirigenta Alana Gilberta izvedel Violinski koncert v D-duru Petra Iljiča Čajkovskega in Simfonijo št. 5 v cis-molu Gustava Mahlerja. Solist je bil rezidenčni umetnik orkestra, ameriški violinist Joshua Bell.


13. 11. 2023

Haydn, Eötvös in Schubert

Heinz Holliger je na koncertu 22. marca v Ženevi vodil Komorni orkester iz Lozane. Večer se je začel s Haydnovo Simfonijo št. 70, ki temelji na najplemenitejših tehnikah klasične glasbene umetnosti z zaporedjem kanonov in fug, je model znanstvenega pisanja, iz katerega nista nikoli izključena veselje in humor. Po švicarski krstni izvedbi skladbe Aurora za kontrabas in godalni orkester s harmoniko Petra Eötvösa, daljnega Haydnovega rojaka, je Schubertova Velika simfonija za svoj presežek v Komornem orkestru iz Lozane našla idealnega interpreta, ki zna ujeti njeno obliko in globoko melanholijo.


06. 11. 2023

Stvarjenje, Hob. XXI:2 Josepha Haydna

Sir Simon Rattle je 22. septembra v Herkulovi dvorani Rezidence v Münchnu začel letošnjo koncertno sezono Zbora in Simfoničnega orkestra Bavarskega radia. To pa ni bil le začetek nove sezone, ampak tudi začetek novega dirigentskega obdobja tega orkestra: sir Simon Rattle je postal novi šef dirigent in je za to priložnost izbral oratorij »Stvarjenje« Josepha Haydna.


30. 10. 2023

Moderna 20. stoletja

Simfonični orkesterJugozahodnega radia iz Stuttgarta in dirigent Teodor Currentzis sta na koncertu 20. januarja v Liedhalleju v Stuttgartu izvedla Violinski koncert V spomin na angela Albana Berga in Simfonijo št. 8 v c-molu Dmitrija Šostakoviča. V vlogi solistke je nastopila Vilde Frang.


23. 10. 2023

Orkester La Scala in Simone Young

Nocoj bo z nami Orkester La Scala, ki je na koncertu 11. oktobra v milanski Scali pod vodstvom gostujoče dirigentke Simone Young izvedel Simfonijo št. 38, »Praško«, Wolfganga Amadeusa Mozarta in Simfonijo Turangalila Olivierja Messiaena.


16. 10. 2023

Simfonični orkester Bavarskega radia in sir Simon Rattle

Sir Simon Rattle je tudi za svoj drugi koncert 29. septembra kot novi šef dirigent Simfoničnega orkestra Bavarskega radia izbral eno svojih ključnih skladb: Mahlerjevo Šesto simfonijo. Haydn in Mahler sta skladatelja, je nekoč dejal v intervjuju, za katera ne potrebuje prevoda, prišla sta živet k njemu. In tako kot v Haydnovem Stvarjenju gre tudi pri Mahlerju za ves svet, ki le sto let pozneje žal že kaže znake precejšnje prizadetosti. Mahler, še posebno v Šesti simfoniji s svojim pogubnim veličastnim zadnjim stavkom, naznanja celovitost sodobne človeške izkušnje – za Rattla »ikono«, katere izvajanje ga uvršča tudi v veliko Mahlerjevo tradicijo Simfoničnega orkestra Bavarskega radia in njegovih prejšnjih glavnih dirigentov. Simon Rattle je bil nad glasbo francosko-ameriške skladateljice Betsy Jolas navdušen že kot študent in je dejal, da je »kot poznopoletni dan, kot vrhunsko vino, polno karakterja in barv«. Šele dosti pozneje je skladateljico tudi osebno spoznal. Njena skladba »Latest/Zadnje« za orkester se je na septembrskem koncertu »čudovito ujemala z Mahlerjevo divjo, brezčasno Šesto simfonijo«.


Več epizod
Domov V živo Podkasti Spored Kontakt