Na četrtem koncertu komornega cikla Narodnega doma Maribor so v dvorani Union prvič gostovali avstrijski glasbeni virtuozi Tria Anthology, ki so leta 2022 pri založbi Decca izdali sedem glasbenih albumov z zbirko skladb za trio klarineta, violončela in klavirja.

V Komornem studiu predstavljamo komentirane posnetke četrtega koncerta Komornega cikla Koncertne poslovalnice Narodnega doma Maribor. V dvorani Union je prvič gostoval trio Anthology iz Avstrije v zasedbi priznanih komornih glasbenikov. Daniel Ottensamer, prvi klarinetist Dunajskih filharmonikov, Stephan Koncz, violončelist Berlinskih filharmonikov, in pianist Christoph Traxler. Trije avstrijski glasbeniki se poznajo iz otroštva, v času glasbenega študija in profesionalno so se posvetili izvajanju obširnega in raznovrstnega repertoarja za trio klarineta, violončela in klavirja. Zgodovina tovrstnega tria je zelo posebna, saj so za trio s klarinetom napisali vrsto skladb pomembni skladatelji preteklih obdobij, med njimi so: Ludwig van Beethoven, Johannes Brahms, Max Bruch, Gabriel Fauré, Mihail Glinka, Alexander Zemlinsky in Nino Rota.

Člani tria Anthology so na koncertu v Mariboru predstavili pester in izvajalsko zelo zahteven spored, v katerem so izvedli priredbo edinega klavirskega tria francoskega skladatelja Gabriela Fauréja iz leta 1923: Tria v d-molu, op. 120. Sledila sta Trio za klarinet, violončelo in klavir italijanskega skladatelja Nina Rote iz leta 1973 ter Sprevod za Chrisa z enako zasedbo, ki ga je leta 1997 napisal sodobni angleški skladatelj Marc-Anthony Turnage. V drugem delu koncerta so izvedli Trio za klarinet, violončelo in klavir v Es-duru, op. 38, ki ga je nemški skladatelj Ludwig van Beethoven leta 1803 priredil iz svojega Septeta v Es-duru, op. 20.

Foto: Dejan Bulut, https://nd-mb.si

Tjaša Krajnc