Arhitektka Janja Rupnik Brodar vodi arhitekturno pisarno Riba arhitekti. V strokovnih in poljudnih revijah občasno objavlja članke o vprašanjih arhitekture in njenih družbenih vidikih. Njen prispevek Hamam je izšel v reviji Outsider 25. septembra 2019.

"Predstavljajmo si družbo otomanskega Turka pred denimo štiristo leti. Imperij je v razmahu, v Višegradu je zgrajen most na Drini, kultura in moč sta na višku. Čistoča telesa je zapoved, razkošni in vsem dostopni hamami so v vsaki turški soseski, vasi, palači. Družba je po načelih vere homosocialna: na ulicah so moški, ki se družijo z drugimi moškimi, za stenami moževe hiše in vrta so ženske, ki se družijo z ženskami, ven gredo izjemoma. Za odnose med spoloma veljajo stroga pravila in omejitve. Ženske so skrite in pokrite. Edini javni prostor, kjer se lahko srečujejo s prijateljicami in sorodnicami, je hamam, ki je vedno zgrajen tako, da sta moški in ženski del strogo ločena. Povezujeta ju le ena stena in vroč zrak v tleh, ki prihaja iz istega kurišča. Fenomena sta torej dva: ženski hamam in moški hamam. Dva svetova, vsak pod svojo kupolo, v svoji pari in svoji mistiki, kulturi, erotiki."

Vmesne glasbene vrinke je izbral Mihael Kozjek; ti so odlomki iz Doulaba, arabske instrumentalne skladbe, ki jo izvaja ansambel Nova Schola Labacensis. Tonski oblikovalec Maks Pust, bralca Eva Longyka Marušič in Jure Franko.

Andrej Rot