Najprej so nastajale drobne skladbe, miniature. Bil je čas, ki je bil takim skladbam naklonjen. Potem so se skladbe povezovale v pare. Pavana je dobila svojo bolj vedro različico – gagliardo. Skladatelji so si izmislili dvojnice – double. Svoj vpliv je vcepil kontrast. Ko se veter upre v jadro, gre ladja na odprto morje. Vabimo vas, spoštovani poslušalci, da se nam pridružite. V oddaji »Čas, prostor in glasba« s podnaslovom »Ko se veter upre v jadro«, bomo predvajali tale dela: Humoresko Antonina Dvoržaka; Praškemu simfoničnemu orkestru je dirigiral Václav Smetáček, Štiri mazurke za klavir Frana Gerbiča, zaigrala jih je Maja Mancini, Pizzicato polko Johanna Straussa; simfoničnemu orkestru dunajske narodne opere je dirigiral Rudolf Biebel, priredbo slovenske ljudske pesmi Sveti Sintilawdič Janija Goloba; komornemu orkestru RTV Slovenija je dirigiral Uroš Lajovic, Ljubezensko radost Fritza Kreislerja; skladbo sta zaigrala bolivijski violinist Jaime Laredo in pianist Marco Garrett, Preludij v cis-molu za klavir Sergeja Rahmaninova; pri klavirju je bil Vladimir Aškenazi, Elegijo opus 3 št. 1 istega skladatelja; skladbo je zaigral Salonski orkester iz Kölna, Pavano, opus 50, francoskega mojstra Gabriela Faureja; nastopali so Bostonski festivalski orkester, Tanglewoodski zbor in dirigent Seiji Ozawa. Oddajo smo sklenili z dvema stavkoma iz mladostne »Preproste simfonije« Benjamina Brittna. Stavka ,Igrivi pizzicato’ in ‘Sentimentalna sarabanda’ je zaigral znameniti newyorški komorni orkester Orpheus

Pavel Mihelčič