Migracije, begunci, vojne, revščina, ekonomska kriza, kratenje človekovih pravic – to so le nekatere izmed stvari, ki jih reflektira angažirana sodobna vizualna umetnost. O tem, da je trend angažirane umetnosti – ki izhaja iz lastne zavesti o tu in zdaj – še vedno vztrajen, pričajo ne nazadnje tudi pomembne svetovne razstave: nacionalni paviljoni na Beneškem bienalu in Documenta 14. Na številna vprašanja, ki se porajajo ob pojmu angažirane umetnosti – od pritiskov umetniškega sistema na kuratorje in umetnike, možnosti prestopanja navidezne meje prepričevanja že prepričanih do eksotizacije Drugega v prid graditve lastnega kulturnega kapitala – v oddaji Arsov forum odgovarjajo: doktorica filozofije, teoretičarka in umetnica Marina Gržinić, doktor umetnostne zgodovine in kustos v Moderni galeriji Marko Jenko ter umetnica Vesna Bukovec.

FOTO: Vesna Bukovec, Ne v mojem imenu, postavitev na TAM-TAMovi Ulični galeriji, 2016. Foto: Urška Boljkovac

Migracije, begunci, vojne, revščina, ekonomska kriza, kratenje človekovih pravic – to so le nekatere izmed stvari, ki jih naslavlja in reflektira angažirana sodobna vizualna umetnost. O tem, da je trend angažirane umetnosti – ki izhaja iz lastne zavesti o tu in zdaj – še vedno vztrajen, pričajo ne nazadnje tudi pomembne svetovne razstave: nacionalni paviljoni na Beneškem bienalu in Documenta 14. O številnih vprašanjih, ki se porajajo ob pojmu angažirane umetnosti – od pritiskov umetniškega sistema na kuratorje in umetnike, možnosti prestopanja navidezne meje prepričevanja že prepričanih do eksotizacije Drugega v prid graditve lastnega kulturnega kapitala – se bomo v oddaji Arsov forum pogovarjali z doktorico filozofije, teoretičarko in umetnico Marino Gržinić, doktorjem umetnostne zgodovine in kustosom v Moderni galeriji Markom Jenkom ter umetnico Vesno Bukovec.

Maja Žvokelj