Avtorica v nagrajenem delu Tri igre za punce z nekonvencionalno pisavo pripoveduje o družbenem položaju žensk, o njihovem zatiranju, a hkrati tudi o njihovi osvoboditvi

Cankarjeva nagrada je bila zamišljena kot poklon velikemu slovenskemu književniku in hkrati priznanje za najboljše izvirno literarno delo minulega leta v slovenskem jeziku. Nagrajeno delo je lahko s katerega koli področja Cankarjevega ustvarjanja – poezija, proza, drama ali esejistika. Nagrado, ki je bila letos podeljena tretjič, so leta 2019 na pobudo Slovenskega centra PEN skupaj ustanovili Slovenska akademija znanosti in umetnosti, Univerza v Ljubljani in Znanstvenoraziskovalni center SAZU; kot donatorici pa jo podpirata Občina Vrhnika in Cankarjeva knjižnica Vrhnika. Kar je pomembno, saj je Cankarjeva nagrada ena od finančno najbolje ovrednotenih literarnih nagrad pri nas.

Letos je žirija izmed več kot tridesetih knjig za najboljše tri izbrala: pesniško zbirko To telo, pokončno Nine Dragičević, Tri igre za punce Simone Semenič in roman Zvezdna karta Dušana Šarotarja.

Petčlanska žirija v sestavi prof. dr. Ivan Verč (predsednik), doc. dr. Alenka Koron, akademik Niko Grafenauer, izr. prof. dr. Darja Pavlič in Alja Predan je soglasno sprejela, da nagrado prejme Simona Semenič (1975) za tri nova dramska dela, ki so zbrana v knjigi z naslovom Tri igre za punce. Knjiga, ki je izšla pri Beletrini leta 2021, vključuje besedila Ti si čudež (Borštnikova nagrada za najboljšo uprizoritev leta 2019, Šeligova nagrada leta 2019, nominacija za Grumovo nagrado leta 2020), Ni to to in Lepe Vide lepo gorijo (nominacija za Grumovo nagrado leta 2021). Kot je izpostavila žirija, v njih avtorica pripoveduje o različnih legah ženske, o njenem zgodovinskem in sedanjem družbenem položaju, o zlorabi in zatiranju, pa tudi njeni osvoboditvi. Članica žirije doc. dr. Alenka Koron je v utemeljitvi izpostavila:

»Avtoričina nekonvencionalna pisava sovpada s pojavom postdramskega gledališča, ki besedilo uporablja kot enakovreden uprizoritveni element. Za tako dramatiko je treba gledališče iznajti. In v tem pogledu ima Simona Semenič v slovenskem prostoru pomembno vlogo. Ko namreč teater najde kod in pravo pot do njene pisave, se zgodijo uprizoritveni presežki.«

Cankarjeva nagrada je spet dokazala, da pri nas nastaja precej kvalitetne literature, a so njene ustvarjalke in ustvarjalci, kot je izpostavila Nina Dragičević na predstavitvi nominirancev, v prekarnih delavnih razmerjih in posledično v zelo slabem finančnem položaju.

Gregor Podlogar