Predlogi

Ni najdenih zadetkov.


Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Čas, prostor in glasba

4 epizod

4 epizod


Glasba je umetnost, ki deluje v določenem času. Da jo prav razumemo, potrebuje svoj prostor. Lahko je to zaokrožen naravni prostor – poletno gledališče, še največkrat pa se glasba posluša v velikem koncertnem prostoru – v koncertni dvorani, ali v majhnem prostoru – ki je lahko dnevna soba ali celo potniška kabina osebnega avtomobila. Prostor je za poslušanje glasbe pomemben, čas je ne obhoden. Za ta prostor, za poslušanje bolj zahtevne umetniške glasbe in za sprotno seznanjanje z umetniki in z vsem, kar je spremljalo nastanek in obstanek glasbenih umetnin, že peto leto skrbijo tonski tehnik Stane Košmerlj, stalni bralec Ivan Lotrič in avtor vseh oddaj profesor in skladatelj Pavel Mihelčič. V danem okviru oddaje Čas, prostor in glasba se vrstijo cikli: Prostor za umetnost, Pisma, Ustvarjanje, tisočletni izziv; odpiramo estetsko problematiko; v tem okviru pa govorimo tudi o pomembnih dogodkih in srečanjih z odličnimi umetniki, kot se jih spominja avtor oddaj. Ob sredah, na tretjem programu radia Slovenija, med 18 in 19 uro. Avtor oddaje je Pavel Mihelič


13. 03. 2024

Modrost hitrih sprememb: Slog? Dobro vprašanje...

Slog je na videz zelo enostavna opredelitev. Vendar obstajajo ustvarjalci, ki so v svojem življenju nekajkrat spremenili svoj način pisanja. In kako naj takega skladatelje opredelimo po slogu? Ne moremo. Ali – če smo natančni, potem bomo vsako delo morali razvrstiti po slogu, ki je tej odločitvi najbližji. To je težko, ni pa neizvedljivo.


06. 03. 2024

Čas, prostor in glasba

Glasba je umetnost, ki deluje v določenem času. Da jo prav razumemo, potrebuje svoj prostor. Prostor je za poslušanje glasbe pomemben, čas je nujen.


28. 02. 2024

Klavir

Klavir je še vedno med najbolj priljubljenimi inštrumenti. Med tistimi, ki so veliko ustvarjali za klavir in z njim dosegli svetovno ime, so Chopin, Liszt. Debussy, Rahmaninov, Stravinski, pa tudi sodobni angleški skladatelj Thomas Adès. V oddaji Klavir se bo avtor spominjal svojih začetkovin svojih ustvarjalnih pobud. V oddaji bomo poslušali Srebotnjakovo, Mihelčičevo in Satiejevo glasbo.


21. 02. 2024

Kako oblikujemo... kako poslušamo?

Oblika je okvir vsebine. Pravzaprav je veliko več: je kot skladno oblikovana posoda, v katero spravimo vsebino. Če te posode ne bi bilo, bi se vsebina razblinila. Postala bi brezoblična masa šumov, zvenov in tonov. Da je glasbeni material lahko oblikovan pregledno in logično, je treba upoštevati naravne in estetske zakone. Naravni zakoni ostajajo ves čas isti, estetski pa se spreminjajo. Glasbena umetnost naj upošteva ene in druge zakone. Razumevanje naravnih, upoštevanje estetskih zakonov sta osnova vsebinskega oblikovanja. Ko oblikujemo vse vrste šumov in pokov, vse vrste zvenov in tonov, se soočamo z nekaterimi naravnimi danostmi, ki smo jih sprejeli in jih prilagodili našemu doumevanju ozvočenega sveta.


Domov V živo Podkasti Spored Kontakt