Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Jan Triler je skladatelj, pianist in dirigent, ki se je po končanih Škofijski klasični gimnaziji ter Konservatoriju za glasbo in balet vpisal na študij kompozicije in glasbene teorije na Akademiji za glasbo v Ljubljani v razredu Dušana Bavdka. Piše predvsem zborovsko glasbo, saj je tudi sam aktiven pevec in zborovodja, vendar ga zanima tudi ustvarjanje za večje zasedbe. Še posebej ga navdihuje slovenska ljudska pesem, tako je že več slovenskih zborov izvajalo njegove priredbe, njegova glasba pa je zazvenela tudi že v tujini. Decembra je za svoj skladateljski opus v študijskem letu 2023/2024 prejel študentstko Prešernovo nagrado Akademije za glasbo. JAN TRILER: HINTS, 3. FINALE Ansambel: CAMERATA ACADEMICA JAN TRILER / SLOVENSKA LJUDSKA: ELIZIJSKA POLJA MEŠANI PEVSKI ZBOR POMLAD, zborovodja: ALENKA PODPEČAN JAN TRILER / SLOVENSKA LJUDSKA: NA GORI JE MOJ DOM LJUBLJANSKI MADRIGALISTI, zborovodja: KLARA MALJUGA JAN TRILER: NA KRILIH UTRINKOV Sopran: MAJA TRILER, tolkala: TRISTAN ARKO ORKESTER KLARINETOV AKADEMIJE ZA GLASBO
Udeleženci izobraževanja Emars master bodo zaigrali ta in prihodnji teden v oddaji Nove glasbene generacije. Emars je ideja o ustvarjanju in povezovanju glasbenikov, ki prek glasbe s svojim delom in različnimi izkušnjami bogatijo svoje znanje. V svoji platformi vključuje poletno šolo za mlade glasbenike, Festival EMARS, in Orkester Tour EMARS, pa tudi izobraževanje Emars master. Ta pomeni najvišjo stopnjo izobraževanja v okviru tega projekta, in sicer mladim glasbenikom vseh starosti omogoča nadgradnjo rednega glasbenega izobraževanja z vrhunskimi profesorji. Poteka vse leto, in sicer glasbeniki poleg običajnega šolanja v glasbenih šolah obiskujejo še redna dodatna srečanja s profesorji izobraževanja Emars. Po končanem izobraževanju potekajo avdicije, na katerih izmed sodelujočih izberejo najboljše mlade udeležence, ti pa potem na zaključnem koncertu nastopijo kot solisti z orkestrom. Lani so na zaključnem koncertu nastopili štirje glasbeniki: flavtistka Marija Obradović, pianista Nejc Kamplet in Lara Oprešnik ter violončelistka Ana Miculinić. Zaigrali so v Studiu 26 Radia Slovenija s Simfoničnim orkestrom RTV Slovenija in dirigentom Davorinom Morijem. Ta teden poslušamo nastopa pianistov. Nejc Kamplet je za svoj nastop izbral Lisztov prvi Koncert za klavir in orkester v Es-duru, S. 124, Lara Oprešnik pa Rapsodijo v modrem – Rhapsody in Blue Georgea Gershwina.
Violončelist Mischa Maisky danes slavi 77 let. FRANZ SCHUBERT: SONATA ZA ARPEGGIONE IN KLAVIR V A-MOLU, D. 821 Violončelo: MISCHA MAISKY, klavir: MARTHA ARGERICH TADEUSZ SZELIGOWSKI: SONATINA Klavir: EWA OSINSKA
Petke pogosto začenjamo z obletnicami, danes se bomo spomnili štirih skladateljev. BENJAMIN LOUIS PAUL GODARD: SUITA ZA FLAVTO IN HARFO, OP. 116 Flavta: MARTIN MICHAEL KOFLER, harfa: REGINE KOFLER GIACOMO MEYERBEER / CONSTANT LAMBERT: DRSALCI ORKESTER IZRAELSKE FILHARMONIJE, dirigent: JEAN MARTINON ALBERT MOESCHINGER: PIHALNI KVINTET NA ŠVICARSKE NARODNE PESMI, OP. 53 KOMORNI ORKESTER LA STRIMPELLATA BERN ESTER MÄGI: MELANCOLICO in RUSTICO Kitara: HEIKI MÄTLIK
Samo Novak se je kitaro začel učiti s sedmimi leti na glasbeni šoli pri ljubljanskem Konservatoriju za glasbo in balet, potem pa je bil na tej ustanovi tudi dijak v razredu Antona Črnuglja. Po maturi se je vpisal na študij na Akademiji za glasbo, kjer je bil njegov profesor Tomaž Rajterič, študij pa nadaljuje v Weimarju. Decembra je za svoje umetniško delovanje v pretekli koncertni sezoni prejel Študentsko Prešernovo nagrado Akademije za glasbo in ob tem uspehu smo ga povabili v studio, da nam sam predstavi svojo glasbeno pot ter pove, kako jo želi nadaljevati. PRIMOŽ RAMOVŠ: TRIJE TRENUTKI ZA KITARO Kitara: SAMO NOVAK ENRIQUE GRANADOS: ORIENTAL V C-MOLU, ŠT. 2, OP. 37 ZA DVE KITARI Izvaja: DUO JAVORNIK NOVAK JOAQUÍN RODRIGO: FANTASIA PARA UN GENTILHOMBRE Kitara: SAMO NOVAK, SIMFONIČNI ORKESTER AKADEMIJE ZA GLASBO, dirigent: IZTOK KOCEN
Šestnajstega aprila 2024 je v Dvorani Julija Betetta na Akademiji za glasbo potekal koncert cikla Tutti, na katerem je nastopil Kitarski orkester Akademije za glasbo s svojim dirigentom Tomažem Rajteričem. Zasedba je začela delovati v študijskem letu 2006/2007, sestavljajo pa jo študenti kitare na akademiji. Najprej je delovala kot dodatna ponudba za študente kitare, z bolonjsko prenovo pa je sodelovanje v orkestru postalo redna študijska obveznost. Njegova zasedba se močno spreminja, saj je odvisna od študentov, ki študirajo na akademiji, vsako leto pa sestav pripravi nov koncertni program, ki ga izvede v okviru abonmaja Tutti, pa tudi v različnih krajih po Sloveniji. Lani so študenti izvajali sodoben program: Haralabos (Harry) Stafylakis: Waves obsidian Jorge Cardoso: Yevî-á Dušan Bogdanović: Naokolo (solo kitara Samo Novak in Stojan Kuhar) Arvo Pärt: Fratres (solo violina Rebeka Kotar) Roland Dyens: Tambourou
V okviru cikla Mladi mladim, ki ga v sodelovanju s Cankarjevim domom organizira Glasbena mladina Ljubljanska, je konec marca 2024 nastopila klarinetistka Lara Korenjak s pianistko Jovano Nikolov. Glasbenica je leta 2020 maturirala na Konservatoriju za glasbo in balet Ljubljana v razredu Dušana Sodje, nato pa se je vpisala na študij klarineta na Visoko šolo za glasbo v Nürnbergu pod mentorstvom Shirley Brill. V okviru programa Erasmus+ se je v študijskem letu 2023/24 izobraževala še na Univerzi za glasbo in upodabljajoče umetnosti na Dunaju v razredu Christopha Moserja. Uroš Krek: Andantino amoroso iz Sonatine za klarinet in klavir Carl Maria von Weber: Grand duo concertant za klarinet in klavir, op. 48
V novo leto filharmoniki vstopajo z ognjevito glasbo španskega flamenka in španskih skladateljev, ki so se napajali v španski ljudski glasbi. Z Orkestrom Slovenske filharmonije bo nastopila pevka flamenka – cantaora Rocío Bazán, ki velja za eno velikih zvezd trenutnega flamenka. Domača je v različnih slogih flamenka, njen sugestivni, močni in privlačni glas pa navdušuje občinstvo v Španiji in drugod. Za enega vodilnih glasbenikov svoje generacije, ki redno nastopa z orkestri svetovnega formata, velja tudi violinist Dan Zhu, o katerem beremo, da je "umetnik vdane ponižnosti in čudovitega tona", taktirka pa bo na novoletnem koncertu letos v rokah ameriškega dirigenta Jonathana Stockhammerja, ki slovi po večplastnem repertoarju. Verjame namreč, da odlična glasba ne more in ne sme biti omejena na nobeno posebno kategorijo ali polje. Glasbeniki se bodo podali v partiture baletov Trirogeljnik in Začarana ljubezen Manuela de Falle, fantazije Carmen Franza Waxmana, rapsodije za orkester Španija Emmanuela Chabrierja ter skladb Armandova rumba in Španija Chicka Coree, ki jih je priredil Emilio Solla.
Jeseni je Glasbena mladina ljubljanska stopila v svojo jubilejno – 60. koncertno sezono. Jubilej je praznovala z mislijo na mlade izvajalce, in to z dogodkom Prešerna glasbena mladina, ki je na dan kulture (3. 12. 2024) na treh prizoriščih povezal glasbenike različnih starosti. Prireditev je bila neke vrste polscenski koncert, ki prikazuje pot razvoja mladega glasbenika. Začela se je v atriju ljubljanskega Magistrata, kjer je deklica Zala zaslišala glasbo in se odločila za vpis v glasbeno šolo, nadaljevala z leti študija, ki jih je simboliziral odlomek, izveden na Akademiji za glasbo (izpuščen), in končala z zaključkom študija – magistrskim koncertom v Klubu Cankarjevega doma. Eva Hribernik, režiserka Leon Firšt, glasba Jakob Barbo in France Prešeren, libreto Danaja Koren, deklica Zala Domen Koren, gospod Srečko Trobilni kvintet Contrast (Gregor Turk in Blaž Avbar – trobenti, Jože Rošer – rog, Žan Tkalec – pozavna in Uroš Vegelj – tuba) Pihalni kvintet (Jana Trošt - flavta, Pavli Kac - oboa, Andrej Zupan - klarinet, Jan Gričar - saksofon, Lorenzo Contaldo - fagot) Godalni kvartet Accadémia (Mojca Fortin in Beti Bratina - violini, Gea Pantner Volfand - viola, Zoran Bičanin - violočelo) MePZ Veter, zborovodkinja Tereza Podlogar.
V ponedeljek, 23.decembra 2024, je bil v Gallusovi dvorani Cankarjevega doma 10. tradicionalni koncert Božič v Ljubljani, ki ga organizira Simfonični orkester Cantabile. Z orkestrom je nastopila pisana bera gostov, ki so ustvarili pester in slovesen božični koncert, in sicer mezzosopranistka Ana Plahutnik, baritonist Peter Grdadolnik, vokalistka Estera Stojko, Psalmisti, Gugutke, Zbor Ptičjega studia in združeni mladinski zbor (MlPZ glasbene šole Logatec, Klara Maljuga, MlPZ KUD Adoramus, Ema Verdinek, Cerkveni MlPZ iz Rovt, Meta Malavašič). Simfonični orkester Cantabile je pred občinstvo prvič stopil spomladi leta 2011, odločitev za ustanovitev pa je slonela na spoznanju prvih orkestrašev in idejnega vodje projekta, dirigenta Marjana Grdadolnika. Po petih sezonah je orkester že postal prepoznaven doma in v tujini, na njegovem repertoarju pa najdemo tako skladbe klasičnih mojstrov vseh slogovnih obdobij kot tudi glasbo za film, balet in druge žanre. Z njim so kot solisti že nastopili številni vrhunski umetniki in perspektivni mladi solisti instrumentalisti, sodeluje pa tudi z zbori. Abel Modic: ČUDEŽ JUTRIŠNEJGA DNE William Gomez: AVE MARIA Tilen Slakan: ZIMSKI VALČEK Matija Krečič: BOŽIČNO JUTRO (Luka Vovk, klarinet) Peter Iljič Čajkovski: HRESTAČ, izbor iz baletne suite, op. 71a Alan Silvestri in Glen Ballard, prir. Jerry Brubaker: KONCERTNA SUITA iz animiranega filma POLARNI VLAK Ed Robertson: SANJAM SEN John Rutter, prir. Marjan Peternel: VSE, KAR ČISTO, LEPO JE Ljudska, prir. Nejc Poljanec: TIHO, LE TIHO Ljudska, prir. Miha Nahtigal: PIŠI, DRAGA, V AMERIKO Ljudska, prir. Gugutke: MORAM ITI K MOJOJ KUMI Ljudska, prir. in ples: Nejc Poljanec: SVET' ANDREJ Francesco Meneghello, prir. Miha Nahtigal: ROMARJI UPANJA, himna sv. leta 2025
Ob petkih jutra pogosto začenjamo z obletnicami, danes se bomo spomnili treh skladateljev in dirigenta. FRÉDÉRIC CHOPIN: KRAKOVJAK, KONCERTNI RONDO ZA KLAVIR IN ORKESTER V F-DURU, OP. 14 Klavir: NIKITA MAGALOFF, ORCHESTRA FILARMONICA DELL'AIA, dirigent: WILLEM VAN OTTERLOO MAURICE SCHOEMAKER: VARIACIJE ZA ROG IN KLAVIR Rog: JOŽE FALOUT, klavir: NADA VERBIČ OMAN IVAN BRKANOVIĆ: SIMFONIJA ŠT.5, PLES JUNAKA SIMFONIČNI ORKESTER RADIO TELEVIZIJE ZAGREB, dirigent: JOSEF DANIEL JOSEPH LAUBER: ŠTIRJE SREDNJEVEŠKI PLESI, OP. 45 Flavta: KAROLINA ŠANTL, harfa: SOFIJA RISTIČ
Ob petkih jutra pogosto začenjamo z obletnicami, danes se bomo spomnili treh skladateljev in dirigenta. FRÉDÉRIC CHOPIN: KRAKOVJAK, KONCERTNI RONDO ZA KLAVIR IN ORKESTER V F-DURU, OP. 14 Klavir: NIKITA MAGALOFF, ORCHESTRA FILARMONICA DELL'AIA, dirigent: WILLEM VAN OTTERLOO MAURICE SCHOEMAKER: VARIACIJE ZA ROG IN KLAVIR Rog: JOŽE FALOUT, klavir: NADA VERBIČ OMAN IVAN BRKANOVIĆ: SIMFONIJA ŠT.5, PLES JUNAKA SIMFONIČNI ORKESTER RADIO TELEVIZIJE ZAGREB, dirigent: JOSEF DANIEL JOSEPH LAUBER: ŠTIRJE SREDNJEVEŠKI PLESI, OP. 45 Flavta: KAROLINA ŠANTL, harfa: SOFIJA RISTIČ
Na koncertu cikla Solo e da camera je 21. februarja 2024 nastopil harmonikar Mile Đurđević Žojan. Prihaja iz glasbene družine iz Smedereva v Srbiji, kjer je končal srednjo glasbeno šolo. Na Akademiji za glasbo v Ljubljani je študiral v razredu Boruta Zagoranskega, eno leto je preživel tudi na izmenjavi Erasmus na Glasbenem konservatoriju v Trstu. JOHANN SEBASTIAN BACH: UMETNOST FUGE, BWV 1080: CONTRAPUNCTUS SOFIA GUBAIDULINA: DE PROFUNDIS ZA HARMONIKO JOŠT JUHANT: LUMEN ZA HARMONIKO IN ELEKTRONIKO "Če razumemo instrument kot umeten podaljšek človeškega telesa, potem je harmonika v rokah mojstra Mileta izrazita potrditev takega razumevanja." Lojze Lebič
Orkester klarinetov akademije za glasbo je nastopil 15. februarja 2024 v sklopu cikla Tutti te akademije, njegov nastop pa so zaznamovale kar tri novosti slovenskih skladateljev: Davida Beoviča, Jana Trilerja in Marka Mihevca. Orkester je njegov umetniški vodja Jože Kotar ustanovil v študijskem letu 2017/18, v njem pa združil študente klarineta prve in druge stopnje. Člani igrajo na vse različice klarinetov, seveda je najbolj zastopan osnovni – B-klarinet, poleg visokega Es-klarineta pa v njem igrajo tudi altovski klarineti, basovski, kontraaltovski in celo kontrabasovski. Množica različic orkestru ponuja izjemen razpon barvnih in interpretacijskih možnosti. BENJAMIN IPAVEC / J. HLADNIK: SERENADA ZA ORKESTER NA LOK DAVID BEOVIČ: FOUR SEASON(ING)S JAN TRILER: NA KRILIH UTRINKOV MARKO MIHEVC: SIMBAD JAN VAN DER ROOST / MARTEEN JENSE: PUSZTA (ŠTIRJE CIGANSKI PLESI)
Ukrajinska pianistka Olena Tsymbal je februarja nastopila na koncertu cikla Solo e da camera Akademije za glasbo, v njeni izvedbi pa nas čakajo 4 impromptuji, op. 90 Franza Schuberta. Prihaja iz vasi Mihailovka v Ukrajini, tamkajšnjo glasbeno šolo začela obiskovati pri sedmih letih. Že v času šolanja se je udeleževala različnih regijskih klavirskih tekmovanj, leta 2018 pa je izobraževanje tam končala z odliko. Leta 2019 se je vpisala na Konservatorij za glasbo v mestu Zaporožje in tam študirala pri Oleni Sergejevni Beketovi, na ljubljanski akademiji pa je njen mentor Vladimir Mlinarić.
Jeseni je na knjižne police prišla monografija doktorice psihologije Katarine Habe, izredne profesorice na ljubljanski Akademiji za glasbo. Tam predava predmete Psihologija, Uporabni vidiki psihologije glasbe, Strategije učenja na področju glasbe in učenci s posebnimi potrebami pri pouku glasbe, Dimenzije nastopanja in Veščine uspešne psihične priprave na nastop. Svoje znanje in izkušnje dela s študenti je prelila v letos izdano knjigo z naslovom Kako zablesteti na odru, dejavniki uspešnega glasbenega nastopanja. V knjigi piše o tem, kaj glasbenikom osebno pomeni uspeh na glasbenem področju in kaj vse vpliva na dober nastop, v oddaji pa navede tudi nekaj krajših receptov za lažje soočanje s tremo oziroma anksioznostjo in drugimi neprijetnimi občutki ob nastopanju.
Januarja 2024 je v Kosovelovi dvorani Cankarjevega doma potekal koncert cikla Mladi mladim Glasbene mladine ljubljanske, na katerem je nastopila violinistka Ajda Gutnik. Svoj nastop je začela s Sonato št. 21 v e-molu, K. 304 Wolfganga Amadeusa Mozarta, nadaljevala s priljubljenim delom Introdukcija in rondo capriccioso, op. 28 Camilla Saint-Saënsa in sklenila z miniaturo Fritza Kreislerja Lepi rožmarin. Vse je izvedla ob klavirski spremljavi Andreja Goričarja. Ajda Gutnik je prvonagrajenka številnih državnih in mednarodnih tekmovanj. Violino je začela igrati s šestimi leti v Glasbeni šoli Vrhnika v razredu Nastje Cajhen Rode, zaključno leto nižje glasbene šole pa je opravila pod vodstvom Đorđa Beraka v Glasbeni šoli Ljubljana Vič-Rudnik. Ko je nastopila na januarskem koncertu, je bila dijakinja Konservatorija za glasbo in balet Ljubljana v razredu Veronike Vilar Brecelj, poleg tega pa svoje znanje redno izpopolnjuje še na seminarjih pri profesorjih, kot so Emilio Percan, Žiga Brank, Božena Angelova, Gorjan Košuta idr.
Glasbo Gabriela Fauréja smo poslušali na koncertu, ki je avgusta potekal v okviru festivala Imago Sloveniae, posvečen pa je bil 100. obletnici smrti tega francoskega skladatelja, organista, pianista in učitelja. V Mestnem muzeju so zaigrali glasbeniki Akademije Colluvio. Gre za akademijo za komorno glasbo, v okviru katere vsako leto na grad Hornegg v Avstriji povabijo najobetavnejše mlade glasbenike, ki študirajo na različnih uveljavljenih akademijah in konservatorijih po vsem svetu. V okviru Akademije jih združijo v različne komorne zasedbe, po koncu izobraževanja oziroma mojstrskega tečaja pa glasbeniki nastopijo na koncertih v različnih evropskih mestih, kot so Split, Sarajevo, Beograd, Lvov, Budimpešta, Praga, Krakov, München, Dunaj in seveda Ljubljana. Gabriel Fauré: Klavirski kvintet št. 2 v c-molu, op. 115 Naz İrem Türkmen, William Kinney, Michaela Jurčová, Clara Hope Simpson, Zsófi Persányi
17. januarja je na koncertu cikla Mladi mladim Glasbene mladine ljubljanske v Kosovelovi dvorani Cankarjevega doma nastopil Adrian Ignjatović in se občinstvu predstavil z izvedbo pisanega koncertnega sporeda. Obsegal je Allegro moderato iz Koncerta za harfo in godalni orkester v B-duru Georga Friedricha Händla, Sonato za klavir št. 2 v G-duru Paula Hindemitha, Srebrno pesem za rog in harfo Črta Sojarja Voglarja, ki jo je izvedel s hornistom Jakobom Skerbišem, ter Ples škratov za harfo solo Henriette Renie. Adrian Ignjatović se je harfo začel učiti s sedmimi leti pod vodstvom Anje Gaberc v glasbeni šoli na Konservatoriju za glasbo in balet v Ljubljani, v času koncerta pa je bil dijak tretjega letnika te šole pri isti profesorici. Poleg številnih tekmovanj je kot solist ter član simfoničnega in pihalnega orkestra igral na več javnih in internih nastopih na matični šoli in drugod. Je dobitnik številnih domačih in tujih priznanj.
Glasbo Gabriela Fauréja smo poslušali na koncertu, ki je avgusta potekal v okviru festivala Imago Sloveniae, posvečen pa je bil 100. obletnici smrti tega francoskega skladatelja, organista, pianista in učitelja. V Mestnem muzeju so zaigrali glasbeniki Akademije Colluvio. Gre za akademijo za komorno glasbo, v okviru katere vsako leto na grad Hornegg v Avstriji povabijo najobetavnejše mlade glasbenike, ki študirajo na različnih uveljavljenih akademijah in konservatorijih po vsem svetu. V okviru Akademije jih združijo v različne komorne zasedbe, po zaključku izobraževanja oziroma mojstrskega tečaja pa glasbeniki nastopijo na koncertih v različnih evropskih mestih, kot so Split, Sarajevo, Beograd, Lvov, Budimpešta, Praga, Krakov, München, Dunaj in seveda Ljubljana. Gabriel Fauré: Klavirski kvartet št. 1 v c-molu, op. 15 Nađa Komlenić, Wanxinyi Huang, Beltrán Calderón, Oleksandra Kiktenko Gabriel Fauré: Klavirski trio v d-molu, op. 120 Frédéric Pouliot, Jasmin Blomenkamp, Elizaveta Ukrainska