Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Še do sobote bo v Benetkah filmsko, tam namreč od prejšnje srede poteka 81. mednarodni filmski festival, ki je najstarejši festival te vrste na svetu. Beneški festival, ki je na Lidu zasidran že od leta 1932, je poleg canskega najbolj relevanten za prihajajočo sezono nagrad in naslednjo podelitev oskarjev. Letošnji festival je za razliko od lani, ko je zaradi stavke v Hollywoodu v Benetke pripotovalo precej manj filmskih zvezdnikov kot običajno, obiskalo kar nekaj znanih osebnosti med drugimi tudi George Clooney in Brad Pitt.
81. izdaja Beneškega filmskega festivala se začenja prihodnjo sredo - nekaj programskih poudarkov izpostavlja Tesa Drev Juh.
Ob koncu letošnjega Sarajevskega filmskega festivala se z Aleksandrom Čobcem, ki je festival obiskal in se posvetil preedvsem številnim slovenskim produkcijam, ki so bile tam na ogled, pogovarja Tesa Drev Juh v oddaji Gremo v kino.
Pred kratkim smo si lahko v kinih ogledali izvrstni film Wima Wendersa Popolni dnevi, zdaj pa je v kine prišel njegov dokumentarec Anselm o nemškem umetniku Anselmu Kieferju, ki se v svojih velikopoteznih delih vztrajno sooča s problematično nemško zgodovino. Film je, kar je za dokumentarec presenetljivo, posnet v 3D tehnologiji. Wenders je pred 13 leti že posnel dokumentarec o še eni od največjih nemških umetnic – namreč o plesalki in koreografinji Pini Bausch. Film o Anselmu Kieferju si je ogledal tudi Igor Harb, njegovo besedilo bere Eva Longyka Marušič.
Prvi film iz serije del o ksenomorfu, ki pride v vesolju v stik z ljudmi oziroma ljudje z njim, je prišel v kine pred 45 leti, zdaj si lahko ogledamo novi del Osmega potnika s podnaslovom Romul. Režiral ga je Fede Alvarez, ki je tudi sicer specializiran na grozljivke. Recenzijo filma je pripravil Žiga Brdnik, bere Renato Horvat.
Tokrat se posvečamo Romulu, novemu delu iz franšize o Osmem potniku, pa dokumentarcu Wima Wendersa o nemškem umetniku Anselmu Kieferju. Pogovarjamo se o slovenski udeležbi na letošnjem Sarajevskem filmskem festivalu in razmišljamo o tem, kaj obeta Beneški filmski festival, ki se začenja prihodnji teden.
Na letošnjem Sarajevskem filmskem festivalu so kar trije slovenski filmi uvrščeni v tekmovalne kategorije, in sicer v sekcije celovečernega igranega, dokumentarnega in kratkometražnega filma. Pod vse tri so podpisane ženske režiserke. O teh in o drugih slovenskih prispevkih na letošnjem festivalu v Sarajevu se Tesa Drev Juh pogovarja z direktorico Slovenskega filmskega centra Natašo Bučar.
Prihodnji teden prihaja v kino nov film Osmi potnik s podnaslovom Romul. To je že osmi film iz serije o morilski vesoljski pošasti ksenomorfu – oziroma celo deseti, če štejemo še dva filma, kjer se spopade s Predatorjem. Čeprav bi ta dva bilo bolje čim prej pozabiti. Kljub številnim nadaljevanjem sta pečat na znanstveni fantastiki in tudi širši popularni kulturi pustila predvsem prva dva filma, ki sta ju režirala Ridley Scott in James Cameron. O franšizi Osmi potnik razmišlja Igor Harb, bere Igor Velše.
Film Kneecap, postavljen v svet irskega rapa, je na festivalu Sundance prejel nagrado občinstva, kar ne preseneča, ker gre za film s sporočilnostjo, ki je dragocena za naš čas, zagovarja namreč svobodo izražanja in drznost, to sporočilo pa je vendarle podano nevsiljivo in začinjeno z veliko jedkega humorja. O filmu Kneecap razmišlja Gaja Pöschl, besedilo bere Lidija Hartman.
Poglabljamo se v irski film Kneecap, ki med drugim tematizira ohranjanje narodne zavesti prek umetniškega izražanja. Pred izidom novega dela Osmega potnika razmišljamo o zgodovini te franšize, ki je ena najbolj zanimivih v žanru znanstvene fantastike. Pogovarjamo se z Brunom Ankovićem, režiserjem filma Proslava, zmagovalnega dela Puljskega filmskega festivala, pa z direktorico Slovenskega filmskega centra Natašo Bučar o bogati slovenski filmski beri na letošnji izdaji Sarajevskega filmskega festivala.
Pogovarjamo se s Sonjo Prosenc, scenaristko in režiserko filma Odrešitev za začetnike. Družinska drama, polna črnega humorja, je bila ta teden predpremierno prikazana v letnem kinu na Ljubljanskem gradu, poleg tega bo film odprl tekmovalni program letošnjega Sarajevkega filmskega festivala. Ocenjujemo srhljivko Zbiralec duš, v kateri je v eni od svojih najboljših vlog nastopil tudi Nicolas Cage. Poleg tega razmišljamo o nekaj vrhuncih pravkar minulega festivala Cinehill v Gorskem kotarju.
Srhljivi triler Zbiralec duš med oboževalci žanra velja za presežek zadnjih let, pri ustvarjanju filma pa je sodelovalo nekaj zelo zanimivih imen v svetu filma – na primer igralec Nocolas Cage in režiser filma Osgood Perkins, sin Anthonyja Perkinsa, ki je igral morilca v slovitem Psihu Alfreda Hitchcocka. Tudi Igorja Harba je film Zbiralec duš navdušil. Njegovo recenzijo bere Renato Horvat.
Gora divjih petelinov, s pravim imenom Petehovac, kjer so doma volkovi, medvedi in risi, je bila prejšnji teden prizorišče žanrsko raznolike filmske ponudbe ter domiselnega spremljevalnega programa na festivalu Cinehill. V Gorski kotar se je z novim imenom delno že lani, letos pa v celoti, preselil Motovunski filmski festival. Obiskala ga je tudi Judita Trajber. Bereta Lidija Hartman in Renato Horvat.
V torek je bil v letnem kinu Film pod zvezdami na Ljubljanskem gradu predpremierno prikazan novi film Sonje Prosenc z naslovom Odrešitev za začetnike. Gre za družbeno satiro, ki se v teku dogajanja vedno bolj razvija v črno komedijo, film pa je v osnovi družinska zgodba. Tesa Drev Juh je Sonjo Prosenc ob tej priložnosti povabila pred mikrofon.
V oddajah Izrazi doma se Tesa Drev Juh skupaj z gosti sprašuje o interierjih doma in o tem, kaj ti izražajo o nas, naši tradiciji in vrednotah. Nina Savič je oblikovalka in arhitektka. Leta 2017 je magistrirala na Fakulteti za arhitekturo v Ljubljani. Pred tremi leti je ustanovila lastno blagovno znamko Jugošik, pod katero obnavlja in predeluje stara jugoslovanska svetila in pohištvo ter jih postavlja v nov, sodoben kontekst. Kot pravi, jo navdihujejo zgodbe in spomini, ki jih stari predmeti nosijo v sebi. V pogovoru, posnetem v njenem domu v središču Ljubljane, Nina Savič med drugim razmišlja o svojih najljubših pohištvenih kosih, pa o tem, kdaj se je začela zanimati za vintage pohištvo in dodatke za dom, ki jim s svojimi posegi vdahne novo življenje.
V oddaji Izrazi doma se pogovarjamo z arhitekti in oblikovalci o kulturi bivanja doma – o interjerju domov, o tem, kaj izražajo naši domovi, in o ustvarjalnosti, ki jo lahko izživimo v svojem prostoru intime, ki mu rečemo dom. Tesa Drev Juh se bo tokrat pogovarjala z Jožetom Murkovičem. Svojo delovno pot je začel na nacionalni televiziji kot producent otroških in mladinskih oddaj, nekaj časa je delal kot producent takratnega uredništva za promocijo televizije ter kot vodja investicij in vodja evropskega finančnega managementa v Mini teatru. Leta 2008 je ustanovil studio za oblikovanje interjerjev, trgovanje z umetninami in antikvitetami ter leta 2013 v središču Ljubljane odprl salon z umetninami, antikvitetami in oblikovanjem interjerjev, zatem pa lani trgovino Dekor. Beseda bo tekla o domu kot izrazu naše notranjosti, o tem, koliko svobode si dopuščamo, ko se lotimo urejanja prostorov, v katerih bivamo, o pomenu poznavanja lastne tradicije in zgodovine pohištva ter vsega drugega, kar vnašamo v svoj dom, in še o marsičem. Glasbena oprema Tina Ogrin, zvok in montaža Blaž Kumše in Vjekoslav Mikez, produkcija 2024.
Poglabljamo se v nekaj vrhunskih filmov, ki so bili prikazani na pravkar minulem Puljskem filmskem festivalu – ukvarjajo se z bojem delavcev za svoje pravice, z izzivi tehnologij prihodnosti in z vedno zapletenim, a neprecenljivim družinskim življenjem. Poročamo o tem, kaj vas čaka na letošnjem festivalu Cinehill v Gorskem kotarju, ki je zamenjal Motovunski filmski festival. Poleg tega ocenjujemo novi film v nizu del, v katerih strašijo morski psi, z naslovom Nekaj je v vodi.
Nizu filmov, v katerih strašijo morski psi, se je pridružil še eden z naslovom Nekaj je v vodi. Film je režirala Britanka Hayley Easton Street. Oceno je pripravil Gorazd Trušnovec, bere Igor Velše.
Med 24. in 28. julijem, s preddogodkom pa že 23. julija, bo v Gorskem kotarju potekal festival Cinehill. Z direktorjem festivala Igorjem Mirkovićem in programsko selektorico Mileno Zajović se je o programu letošnjega festivala pogovarjala Tesa Drev Juh. Prevode bereta Igor Velše in Mateja Perpar.
V poletnem ciklu oddaj Izrazi doma se Tesa Drev Juh skupaj z gosti sprašuje o tem, kaj nam pomeni dom, in kaj prostor, v katerem bivamo zasebno, izraža o nas. V drugi oddaji iz cikla bo diplomirana arhitektka in magistrica iz scenografije Mojca Kocbek, ki se pri svojem delu se osredotoča na oblikovanje enodružinskih hiš, javnih prostorov, prenov hiš in stanovanj, na oblikovanje razstav in na notranjo opremo, spregovorila o pomenu izbire naravnih materialov, ko opremljamo dom, o tem, da je ključno prilagoditi bivalne prostore lastnim potrebam in morebitnim sprotnim spremembam, na primer odraščanju otrok, o razliki med slogom in izrazom, in še o marsičem drugem. Glasbena oprema Tina Ogrin, zvok in montaža Blaž Kumše in Vjekoslav Mikez.