Poslušamo Antični menuet Maurica Ravela, Aranjueški koncert za kitaro in orkester Joaquína Rodriga, Duo Concertant za violino in kitaro, op. 25 Maura Giulianija in Pet preludijev za kitaro solo Heitorja Ville Lobosa.
Poslušamo Antični menuet Maurica Ravela, Aranjueški koncert za kitaro in orkester Joaquína Rodriga, Duo Concertant za violino in kitaro, op. 25 Maura Giulianija in Pet preludijev za kitaro solo Heitorja Ville Lobosa.
Poslušajmo Simfonijo št. 5 v B-duru Franza Schuberta in Beethovnovo Simfonijo št. 8 v F-duru, op. 93.
Sproščujoče nočno glasbeno doživetje z najnovejšimi posnetki Evroradia.
Sproščujoče nočno glasbeno doživetje z najnovejšimi posnetki Evroradia.
V oddaji gostimo skladateljico, pianistko in dolgoletno profesorico glasbenoteoretskih predmetov na Srednji glasbeni šoli Celje. Zazvenelo bo pet njenih skladb za raznovrstne zasedbe, v poslušanje pa nas bodo popeljali komentarji o nastanku skladb, o njihovi strukturi, premiernih izvedbah in še čem.
Sproščujoče nočno glasbeno doživetje z najnovejšimi posnetki Evroradia.
Poslušamo Godalni kvartet št. 1 v A-duru Aleksandra Borodina, Simfonijo v e-molu, op. 32 Amy Marcy Beach in Anino četvorko Benjamina Ipavca.
Poslušamo Koncert za violončelo in orkester Edwarda Elgarja. Eden brez dvoma najbolj poglobljenih in najprepričljivejših posnetkov izvedbe tega koncerta ostaja zgodovinski posnetek dela v interpretaciji violončelistke Jacqueline Mary du Pré. Mi bomo prisluhnili Filharmoničnemu orkestru iz Osla in solistu Danielu Müllerju Schottu pod vodstvom dirigenta Andréja Previna. Sledil bo še zgodovinski posnetek Koncerta za violončelo in orkester v a-molu, op. 129 Roberta Schumanna v interpretaciji Jacqueline Mary du Pré, Newyorškega filharmoničnega orkestra in dirigenta Daniela Barenboima.
Poslušamo Koncert za violončelo in orkester Edwarda Elgarja. Eden brez dvoma najbolj poglobljenih in najprepričljivejših posnetkov izvedbe tega koncerta ostaja zgodovinski posnetek dela v interpretaciji violončelistke Jacqueline Mary du Pré. Mi bomo prisluhnili Filharmoničnemu orkestru iz Osla in solistu Danielu Müllerju Schottu pod vodstvom dirigenta Andréja Previna. Sledil bo še zgodovinski posnetek Koncerta za violončelo in orkester v a-molu, op. 129 Roberta Schumanna v interpretaciji Jacqueline Mary du Pré, Newyorškega filharmoničnega orkestra in dirigenta Daniela Barenboima.
Poslušamo posnetek prve koncertne izvedbe Ajdičeve kantate Taborišče Ravensbrück, ki je nastal 28. septembra 2022 v Cankarjevem domu. Zbor in orkester Slovenske filharmonije je vodil dirigent Simon Krečič.
Osrednji del oddaje namenjamo glasbi za godala, ki je nastala v drugi polovici 19. in v prvi polovici 20. stoletja. Poslušamo Divertimento za godalni orkester Béle Bartóka, Serenado za godala v g-molu, op. 35 Oscarja Nathana Strausa in Serenado za godalni orkester v Es-duru, op. 6 Josepha Suka.
Poslušamo Sonato za klarinet in klavir v Es-duru, op. 120, št. 2 Johannesa Brahmsa, Klavirski trio v C-duru Josepha Haydna in Pihalni kvintet v B-duru, op. 56, št. 1 Franza Danzija.
Poslušamo Sonato za klarinet in klavir v Es-duru, op. 120, št. 2 Johannesa Brahmsa, Klavirski trio v C-duru Josepha Haydna in Pihalni kvintet v B-duru, op. 56, št. 1 Franza Danzija.
Oddajo posvečamo avtorju prve slovenske operete in prve slovenske lirične opere, skladatelju in zdravniku Benjaminu Ipavcu. Rodil se je 24. decembra 1829 v Šentjurju. Z bratom Gustavom sta se najprej šolala v Šentjurju in Celju, pozneje pa v Gradcu. Po maturi sta oba nadaljevala izobraževanje, najprej na triletni zdravstveni šoli v Gradcu, potem pa na študiju medicine na Dunaju. Po končanem šolanju je dobil zaposlitev v Gradcu, kjer je ostal do upokojitve. Nekaj časa je bil celo primarij v otroški bolnišnici. V Gradcu je bil poznan kot skladatelj plesne glasbe. Svojo kompozicijsko znanje je izpopolnil pri priznanem graškem profesorju Wilhelmu Mayerju. Benjamina Ipavca uvrščamo med glasbene romantike, čeprav se je pri komponiranju opiral tudi na klasicistične glasbene prvine.
Poslušamo Kvintet št. 1 v d-molu Luigija Boccherinija, Koncert za violino in orkester št. 24 Giovannija Battiste Viottija ter Menuet iz Godalnega kvarteta v E-duru Luigija Boccherinija.