S Katarino Stegnar o "predstavnini" Hoppla, wir leben kolektiva Beton Ltd., ki v ospredje postavlja gesto odstopa

Katarina Stegnar, ena od članic kolektiva Beton Ltd. verjame, da bi družba morala premisliti o izgubljeni gesti lastnega odstopa, kot o neki pozitivni stvari, ki lahko privede do spremembe. V soboto se prične njihova »predstavnina« – zelo specifična oblika, ki je v formalnem smislu bližje instalaciji, a preko osebnih interpretacij članov Betona Ltd. Branka Jordana, Toni Soprano Meneglejte, 0045, Primoža Bezjaka in Katarine Stegnar vsebuje tudi gledališki duh.

»Vsi si želimo, da je umetniško delo nekaj, kar je zelo razprto, da ga torej lahko razume vsak. Tako smo želeli izvesti gesto, ki bi bila enostavna, ne enoznačna, tudi ne enopomenska, marveč enostavna. Zdi se nam, da se skozi gledališki metier neke pozicije ali geste iz estetskih funkcij meglijo – niso več tako jasne.«

Predstavnina Hoppla, wir leben – izgubljena gesta lastnega odstopa je 29-urni dogodek, ki sklepa tako imenovani »nemški cikel« kolektiva Beton Ltd. V ospredju bo odstop v zelo razprtem pojmovanju – dati prostor nečemu drugemu: bodisi je to neka karizmatična ideja, bodisi karizmatična osebnost.

»Kadar lahko vsebino zaokrožimo z neko formo, kadar se nekaj naučimo – te najdene forme ne ponavljamo v naslednjo predstavo. Torej nikoli ne rečemo, da smo nekaj zelo dobro ugotovili, to dobro funkcionira – dajmo to isto relacijo med nami tremi kot performerji, relacijo do publike, ali umeščenost v celoten prostor, ponoviti.«

Z Maticem Ferlanom sta se pogovarjala še o navezavah na istoimensko dramo iz nemške nove stvarnosti Ernesta Tollerja in citat: »Ali se obesi, ali pa spremeni svet!«, kako se Hoppla, wir leben navezuje tudi na realno družbeno-politično sliko, zakaj se v družbi nihče več ne poslužuje geste odstopa in kaj je zares vloga umetnosti tukaj in zdaj.

Matic Ferlan