Radijska igra

Hilda

Brez zadržkov o novodobnem suženjstvu in energijskem vampirizmu

1545990878-photo_francesca_mantovani_editions_gallimard_copie_3-1-980x551
Marie Ndiaye
foto: foto: Mantovani editions Gallimard

Posebej za radio napisano delo sodobne francosko-senegalske pisateljice brez zadržkov razgalja novodobno suženjstvo in na intimni ravni - obliko energijskega vampirizma.

Hilda je zgodba o meščanski gospodarici, ki postane obsedena s svojo hišno pomočnico. S prilaščanjem njene intime poskuša zapolniti votlost svojega sicer premožnega življenja. Skozi dolge govore gospe Lemarchandove ne veje samo zgodba o agoniji, o mučenju, o izkoriščanju in nemoči, to je zgodba o najbolj temnih straneh neoliberalizma in je tudi kritika socialnega brezčutja finančnih in političnih elit. Ta odnos do podrejenega je izražen do skrajnosti, saj se služkinja Hilda v drami sploh ne pojavi – kot da je ni! Vzeta ji je beseda - tako kot številnim žrtvam trgovine z ljudmi ali brezpravnim in oropanim delavcem, ki se ne morejo in ne znajo braniti. Priča smo srhljivi zgodbi, ki nas opominja, da smo lahko ali gospa Lemarchand ali Hilda, lahko pa tudi Hildin soprog, ki je – čeprav malo prisoten, glavna oseba radijske igre.

Dela Marie Ndiaye so francoski kritiki že v samem začetku dobro sprejeli; izpostavili so njeno inovativnost in mojstrstvo pri ustvarjanju mrakobnega vzdušja, ki pogosto spominja na Kafko.

Avtorica besedila Marie Ndiaye
Avtorica prevoda Ana Prislan
Režiser in dramaturg Alen Jelen
Tonski mojster Matjaž Miklič
Glasbena oblikovalka Darja Hlavka Godina
Organizatorka izvedbe Špela Kravogel

Gospa Lemarchand Nataša Barbara Gračner
Frank Gregor Gruden
Corinne Vesna Pernarčič

Produkcija uredništva igranega programa 2014