Še vedno prepričljiv in čustveno vznemirljiv plesno-gledališki spektakel

V ponedeljek 12. 7. 2021 je v okviru programa Festivala Ljubljana zopet zaživela baletna predstava Peer Gynt. Poznano dramsko delo Henrika Ibsena je že leta 2015 mojstrsko prevedel v gib koreograf in umetniški vodja SNG Maribor Edward Clug. Po uspešnih domačih ponovitvah in odmevnih gostovanjih v tujini je plesno-gledališki spektakel Peer Gynt še vedno prepričljiv in čustveno vznemirljiv, kar je z bučnim aplavzom potrdilo tudi občinstvo na ljubljanskem Kongresnem trgu.

Balet Peer Gynt nedvomno sodi med Clugove mojstrovine, s katerimi vedno znova dokazuje poznavanje in izjemen občutek za gledališko režijo in pripovedništvo. Priljubljeno zgodbo je interpretiral skozi svojo prepoznavno gibalno govorico na edinstven in humoren način. Z izborom Miloša Isailovića za vlogo protagonista je poskrbel za dodatno svežino celotne zgodbe, saj solist s svojim načinom gibanja, izraznostjo in gibalno sproščenostjo vnaša potrebno organsko noto v baletno pripoved. Omeniti velja tudi Gaja Žmavca, ki je izrazito gledališko vlogo Smrti zelo prepričljivo poustvaril. Z izjemno mehkim, lahkotnim gibanjem je izstopala tudi Monja Obrul v vlogi Anitre, izkušeni solist Sytze Jan Luske pa je v vlogi jelena s svojo močno telesno ekspresivnostjo in tehnično dovršenostjo preprosto navdušil. Prizor oglašanja jelena, ki napoveduje smrt Peerove matere, je nedvomno eden od močnejših dramaturških vrhuncev celotne predstave.

Čeprav je izvedba na prostem precej vplivala na akustično doživetje predstave, orkester in zbor nista prišla do polne veljave, a sta kljub vsemu pomembno doprinesla k izvedbi in doživetju.

Kljub prilagoditvam na račun prizorišča je ansambel SNG Maribor plesno zgodbo o norveškem antijunaku prepričljivo in doživeto predstavil občinstvu.

Bogata kostumografija Lea Kulaša ter domiselna in praktična scenografija Marka Japlja zelo uspešno podpirata celotno zgodbo in sta prav tako pripomogli k posebnemu doživetju spektakla. Clug in njegova ustvarjalna ekipa sta spet dokazala, da se domača produkcija brez dvoma lahko kosa s svetovnimi umetniškimi stvaritvami.

Katja Ogrin