"Emerald Fennell je povsem samosvoja avtorica, ki je bila morda tudi zaradi vsebinskega dregljaja v osje gnezdo opeharjena na podelitvi oskarjev." - Gorazd Trušnovec

Cassie Thomas v svojih poznih dvajsetih letih dela v kavarnici in životari pri starših, ker je pred leti obesila na klin medicinsko fakulteto, kjer je sicer blestela kot študentka. Ima pa zanimiv hobi, in sicer se ob večerih v barih pretvarja, da je opita, dokler ji kak prijazen moški ne želi »pomagati« in jo pozneje zlorabi – tedaj razkrije svojo prisebnost in njegove slabe namene, vzorec pa se ponavlja iz večera v večer ... Zgodba se začne zapletati in preteklost razkrivati, ko stopi v kavarno njen nekdanji sošolec s fakultete.

Film Obetavna mladenka je celovečerni režijsko-scenaristični prvenec angleške vsestranske ustvarjalke, predvsem pa igralke Emerald Fennell in povsem navduši z izjemno avtorsko drznostjo in talentom. Pri razvoju zgodbe in režijskem pristopu ves čas spretno in samozavestno lovi ravnovesje med kriminalko, črno komedijo, filmom maščevanja, grozljivko, družbenokritično dramo in satiro, hkrati pa je film večji od svojih sestavnih delov. Tako igrivo in lahkotno prehajanje med žanri, ob sočasnem obravnavanju še kako boleče in aktualne teme, je res nekaj zelo redko videnega. Podobno cinefilsko suvereno obvladovanje okolja in snovi kažeta recimo brata Coen ali Quentin Tarantino, in vendar je Emerald Fennell povsem samosvoja avtorica, ki je bila morda tudi zaradi vsebinskega dregljaja v osje gnezdo opeharjena na podelitvi oskarjev.

Toleriranje moške nadvlade, zarota molka, sistemski šovinizem, kultura posilstev, mreže vpliva in moči, institucionalno prikrivanje zlorab … Vse to so ključne teme, ki jih kot s skalpelom pred nami razkriva delo s sijajno Carey Mulligan v glavni vlogi. Obetavna mladenka je hkrati neverjetno duhovit in pretresljiv film, ki pušča cmok v grlu ob aristotelovski anagnorezi – ja, take so stvari; v taki družbi živimo - zato #jaztudi!

Opozoriti pa velja še na en fenomen. Vse od filma Gora Brokeback (2005), ki ga je režiral tajvanski režiser, posnel Mehičan in glasbeno opremil Argentinec, pri čemer je šlo v fabuli za sodobno preizpraševanje temeljnega ameriškega žanra, vesterna, se zdi, da najzanimivejša dela o nevralgičnih točkah ameriške kulture in družbe podpisujejo tujci. Naj recimo navedemo filme Jaz, Tonya avstralskega dvojca Craiga Gillespieja in Margot Robbie, ki je tudi koproducentka Obetavne mladenke, pa Trije plakati pred mestom Britanca Martina McDonagha, Avstralka je tudi Kitty Green, avtorica markantnega filma Asistentka, in nenazadnje je tu Chloé Zhao z Deželo nomadov … A s podobno močjo, kot ti »tujci« govorijo o Ameriki, govorijo njihova dela tudi o nas.

Gorazd Trušnovec